شما می توانید قهرمان یک فیلم عاشقانه باشید که یک خط هوایی و سفرهای جهانی را تبلیغ می کند، یا حداقل چهره شما به لطف کمپین جدیدی برای قطر ایرویز می تواند این کار را انجام دهد. این شرکت هواپیمایی یک کمپین ماجراجویی هوش مصنوعی جدید راه اندازی کرده است که ترکیبی از یک فیلم کوتاه و ابزارهای دیپ فیک به عنوان راهی برای دیدن واقعی خود در طول یک سفر هیجان انگیز در سراسر جهان است.
می توانید خودتان آن را در اینجا امتحان کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکسی از چهره خود آپلود کنید و صحنه ای از فیلم تهیه شده توسط شرکت هواپیمایی را انتخاب کنید. دو قهرمان مرد و زن وجود دارد. برخی از صحنهها یک یا هر دو قهرمان دارند، اگر چه نیازی به آپلود دو چهره ندارید. پس از تایید عکس، باید رنگ پوست خود را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که نتیجه تا حد ممکن شبیه شما به نظر می رسد.
داستان غیرکلامی فیلم حول محور بازیگری میچرخد که فیلمبرداری یک فیلم را در لندن به پایان میرساند، با مردی برخورد میکند و گوشوارههایش را میاندازد. مرد سعی می کند آن را به او برگرداند، قبل از اینکه دلش برای او تنگ شود، تا کیپ تاون، توکیو و نیویورک سفر می کند. در نهایت او موفق می شود او را به فرودگاهی در دوحه بازگرداند و آنها یک سفر عاشقانه را برای خودشان سپری می کنند، در حالی که یک هواپیمای قطری بالای سرشان پرواز می کند.
تری آنتیوری، مدیر ارشد بازرگانی قطر ایرویز، گفت: «آخرین کمپین ما دارای قابلیتهای هوش مصنوعی بینظیر در هیچ جای دیگری در صنعت هوانوردی است و نه تنها روح نوآوری را که برند ما را هدایت میکند، نشان میدهد، بلکه رویکرد ما را نیز تجسم میدهد مشتری مداری، که به تبدیل هر سفر به یک ماجراجویی کمک می کند، زیرا در نهایت، هیچ محدودیتی برای جایی که رویای شما می تواند شما را ببرد وجود ندارد.
در ادامه می توانید فیلم اصلی و چند نمونه از کلیپ های ویرایش شده را مشاهده کنید.
تماشا کنید
جادوی تبلیغات هوش مصنوعی
فیلم های ویرایش شده کیفیت متفاوتی دارند. حالات صورت و ظاهر اولیه نیز به طرز شگفت انگیزی صاف هستند، اما این واقعیت که موها ثابت می مانند کمی آزاردهنده است، اگرچه نه به اندازه ای که با دیدن صورت خود مانند بدنی که با آنچه در آینه می بینید ناآشنا است، احساس کنید. شایان ذکر است که قوانین در مورد چهره هایی که می توانید آپلود کنید چقدر سخت است.
شرکت هواپیمایی به صراحت اعلام نمی کند که نمی توانید از عکس های شخص دیگری استفاده کنید، فقط ممکن است نامناسب نباشند. با این حال، پس از چندین آزمایش، این سایت به وضوح استفاده از چهره افراد مشهور را ممنوع کرد. تنها مشکل این بود که تصویر وضوح بالایی نداشت. دلیل آن احتمالاً به این دلیل است که شما باید مالک محتوای (تصویر) که با سایت به اشتراک می گذارید باشید.
به عبارت دیگر، شما باید ستاره باشید. این ممکن است به این دلیل باشد که شرایط و ضوابط بیان میکند که اگرچه برخی از حقوق را برای قطر ایرویز محفوظ میدارد، اما قطر ایرویز میتواند از ویدیو استفاده کند و آنطور که میخواهد تغییر دهد.
این تنها آزمایشی نیست که قطر ایرویز در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. این شرکت همچنین یک انسان دیجیتال مجهز به هوش مصنوعی را به عنوان خدمه کابین به نام Sama 2.0 ارائه می دهد. این موجود مجازی برای کمک به مسافران با سوالات اولیه در طول پرواز طراحی شده است و یک دستیار برای تکمیل خدمه کابین انسانی ارائه می دهد.
این تبلیغات مطمئناً از نظر فنی یک قدم بالاتر از تبلیغات تقلبی تقلبی مورد استفاده جنیفر لوپز در Virgin Voyages هستند. در این مورد، تبلیغات سفارشی که می توانید ایجاد کنید، فقط نام و جنبه های شرکتی را که لوپز ذکر کرده تغییر داده است.
مشخص نیست که آیا این نشاندهنده آغاز عصر جدیدی در بازاریابی و تبلیغات است یا خیر، اما میتوانید شرط ببندید که حداقل چند تلاش دیگر با بهبود فناوری ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی و مقرونبهصرفهتر شدن وجود خواهد داشت.