Coding Strip، ابزار آموزشی که قبلا توسط Sangho Suh و همکارانش در دانشگاه واترلو ایجاد شده بود، به طور خاص برای آموزش مفاهیم برنامه نویسی با استفاده از کمیک طراحی شده بود. CodeToon این ایده را یک گام جلوتر می برد، با ایجاد خودکار کمیک ها و داستان های مبتنی بر کد که می تواند برای آموزش دانشجویان علوم کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد.
ابزار ایجاد شده توسط Suh، Zhao و Law می تواند به زودی در دانشگاه ها و کالج ها استفاده شود تا یادگیری کدنویسی جذاب تر شود. بنابراین، محققان در آینده میخواهند ابزار خود را در محیطهای کلاس درس واقعی به کار گیرند تا سودمندی آن را بهتر ارزیابی کنند. علاوه بر این، آنها قصد دارند امکان استفاده از مدلهای یادگیری عمیق مولد، مانند GPT-3 و Codex را برای پر کردن هر گونه شکاف در داستانها و کدها بررسی کنند.
ژائو توضیح داد: «برای مثال، بر اساس نقاشیهای روی بوم، سیستم میتواند نقاشیهای جدیدی را برای اضافه کردن به کمیکهای موجود ایجاد کند و راهنماییهای طراحی را در زمان واقعی ارائه دهد. یکی دیگر از جهتگیریهای احتمالی تحقیقاتی، بهبود فرآیند نگارش با مجموعهای متنوعتر از طرحها و منابع کمیک، سفارشیسازی و انعطافپذیری بیشتر، و همچنین پشتیبانی از زبانهای برنامهنویسی بیشتر است.
سو افزود: «جهتهای تحقیقاتی هیجانانگیزی وجود دارد که ما قصد داریم در مطالعات بعدیمان آن را بررسی کنیم». یکی بهبود بیشتر CodeToon، برای مثال، با اطمینان از پشتیبانی از زبانها و ویژگیهای برنامهنویسی دیگر است.
سیستمی که به طور خودکار کتاب های کمیک را از فیلم ها و ویدیوهای دیگر تولید می کند
اطلاعات بیشتر:
Sangho Suh، Jian Zhao، Edith Law، CodeToon: ایدهپردازی داستان، تولید کمیک خودکار و نقشهبرداری ساختار برای داستان سرایی کد محور. arXiv:2208.12981v1 [cs.HC]،
arxiv.org/abs/2208.12981
Sangho Suh، یکی از نویسندگان، ایده CodeToon را مطرح کرد و سپس با همکاری همکار خود Jian Zhao، زیر نظر پروفسور Edith Law، روی توسعه آن کار کرد. مقاله آنها که قرار است تا چند هفته دیگر در سمپوزیوم ACM در نرم افزار و فناوری رابط کاربری (UIST)، انجمن برتر برای نوآوری در رابط های انسان و کامپیوتر ارائه شود، بر اساس برخی از تلاش های قبلی تیم آنها، از جمله توسعه یک ابزار آموزشی به نام نوار کدگذاری و یک مطالعه دیگر استفاده از هوش مصنوعی محاوره ای مولد برای آموزش تفکر محاسباتی.
بر اساس پاسخهای مصاحبه، اکثر شرکتکنندگان احساس کردند که نگاشت 1 به 1 کد بر روی داستانها و کمیکها میتواند یک استراتژی آموزشی موثر باشد، بهویژه زمانی که از کمیک برای نمایش کد جایگزین استفاده میشود. علاوه بر این، کسانی که از CodeToon برای تولید کمیک های خود استفاده کردند، بازخورد مثبتی در مورد عملکرد آن در ایجاد داستان ها و کمیک های مبتنی بر کد به اشتراک گذاشتند.
edithlaw.ca/projects/codingstrip.html
ژائو و سو گفتند: “CodeToon یک ابزار کمیک تعاملی و هوشمند است که از سازندگان برای تولید داستان از کد (کد → داستان) و طراحی کمیک از داستان ها (داستان → کمیک) پشتیبانی می کند. “از آنجایی که کمیک ها به طور دقیق معنایی کد و فرآیند اجرای آن را نشان می دهند، یادگیرندگان را قادر می سازد تا مفاهیم و رویه های محاسباتی را به شیوه ای جذاب و در عین حال موثر بیاموزند.”
ژائو گفت: «یافتههای ما ادبیات قبلی را در مورد سیستمهای بازنمایی چندگانه تأیید میکند، که توصیه میکند نگاشت بین چندین بازنمایی واضح باشد. بینش ما همچنین بر سایر زمینههای تحقیقاتی، مانند کمیکهای دادهها و آمار، که میتواند از این رویکرد برای تولید خودکار کمیک برای یادگیری و آموزش مفاهیم در حوزههای خود استفاده کند، روشن میکند.»
شایان ذکر است که Suh، Zhao و Law روش جدیدی را برای نگاه کردن به کد معرفی کردند که میتواند پیامدهای جالبی داشته باشد. در آینده، شاید بتوان همین ایده را برای سایر زبان های محاسباتی و ریاضی به کار برد. به عنوان مثال، مطالعات آینده می تواند امکان تولید کمیک و داستان بر اساس معادلات ریاضی را بررسی کند.