یک لوله کش 8 بیتی با سبیل و علاقه به قارچ اوج سرگرمی های پیشرفته در سال 1985 بود. اکنون، یک مدل هوش مصنوعی می تواند کل بازی را بر اساس چند دستور اولیه (با گاه اشکالات خنده دار در فرآیند) بازسازی کند. .
در مقاله آکادمیک جدید Virtuals Protocol توسعهدهنده شخصیت بازیهای ویدیویی، MarioVGG نشان داده است که چگونه هوش مصنوعی میتواند به تولید بازیهای ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده کمک کند – یا شاید چرا نباید این کار را انجام دهد.
MarioVGG آزمایشی است برای تولید ویدیوهای گیم پلی باورپذیر توسط هوش مصنوعی از مجموعه دستورالعمل هایی در مورد اینکه محیط چگونه باید به نظر برسد و شخصیت ها چگونه باید رفتار کنند. این یک نسخه طولانی از نوع ابزارهای تبدیل متن به ویدئو است که به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. این بازی بر روی بیش از 737000 فریم از گیم پلی فیلم Super Mario Bros آموزش داده شده است.
اما اسمارت ماریو تمام کارهایی که شخصیت در بازی نینتندو انجام می دهد را انجام نمی دهد، زیرا محققان قابلیت های تعامل مدل را تنها به دو حرکت محدود کردند. «به سمت راست بدوید» و «به سمت راست بدوید و بپرید». تصاویر بهدستآمده یک ویدیو را تشکیل میدهند، البته ویدیویی که نشان میدهد بازیکن عمداً با اجتناب از تقویتها، پریدن تنها از یک ارتفاع یا حرکت به سمت چپ، آن را چالشبرانگیزتر میکند.
در ادامه می توانید بخشی از اجرای MarioVGG را تماشا کنید. این بازی به طرز شگفت انگیزی در بازسازی ظاهر بازی خوب است و در عین حال پر از اشکالات و نقص های چشمگیر است. اگرچه توالی های تولید شده توسط هوش مصنوعی عمدتاً در تطبیق ورودی های کاربر با رفتار ماریو سازگار هستند، اما به این سرعت نیستند و هر فریم مدتی طول می کشد تا هوش مصنوعی ایجاد شود. ناگفته نماند که ماریو هر از گاهی از صفحه نمایش محو می شود یا برای مدتی به شخصیت دشمن تبدیل می شود.
مدلینگ سوپر ماریو
با این حال، مشاهده هوش مصنوعی که درک جزئی از رابطه علی بین ورودی کاربر و گیم پلی حاصل را نشان می دهد، توسعه بازی های ویدیویی بدون کد را بسیار به واقعیت نزدیک می کند. مدلهای هوش مصنوعی مانند MarioVGG به این زودی جایگزین توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی یا موتور استاندارد نمیشوند، اما این ایده که به هوش مصنوعی توضیح دهید که چگونه میخواهید فیزیک و محیطهای درون بازی به جای برنامهنویسی دستی آنها کار کنند، بسیار وسوسهانگیز است که نمیتوان از آن جلوگیری کرد. با موانع فنی
هنوز چیزهای زیادی باید حل شود، زیرا بازی های ویدیویی شامل مجموعه ای از تعاملات دائماً در حال تغییر بین بازیکن و محیط بازی است. این بسیار پیچیده تر از تصاویر ثابت یا اقدامات ساده در یک ویدیو است. بازآفرینی دقیق این تعامل در زمان واقعی چالشی است که MarioVGG هنوز آن را حل نکرده است – نه اینکه MarioVGG تنها تلاش در این زمینه باشد.
GameNGen گوگل اخیراً نسخه قابل پخش Doom را که توسط یک مدل هوش مصنوعی تولید شده است، به نمایش گذاشته است. با وجود اینکه یک بازی قدیمی است، Super Mario Bros. نسبت به Doom به کنترل دقیق تری بر حرکت شخصیت ها و تعامل محیطی نیاز دارد، بنابراین نتیجه به این سرعت یا دقیق نیست. هوش مصنوعی در حال حاضر در بازی های مبتنی بر متن با تصاویر گاه به گاه بسیار بهتر از چیزی شبیه به بازی ماریو است. اما، مانند روزهای اولیه بازیهای ویدیویی، تکامل به سمت بازیهای ویدئویی تعاملی سریع و تعاملی در عصر طلایی نینتندو ممکن است سریعتر از هر بازی Goomba باشد.