Candy Crush Saga یکی از محبوب ترین بازی های ویدئویی در جهان است که بیش از 5 میلیارد دانلود دارد. این تا حدی به این دلیل است که بازیکنان می توانند آن را در هر جایی بازی کنند. این نسخهها را برای چندین پلتفرم از جمله Android، iOS و Windows ارائه میدهد: عملی که به عنوان multihoming شناخته میشود.
با این حال، توسعه دهندگان کوچک اغلب تصمیم می گیرند که چندین پلتفرم را دنبال نکنند زیرا گران هستند، می توانند پیچیده باشند و می توانند به تلاش قابل توجهی نیاز داشته باشند.
با این حال، آنها ممکن است بخواهند بر اساس تحقیقات جدید شرکت مک کامبز تگزاس در این مورد تجدید نظر کنند. او یک مزیت بزرگ برای ارتباطات چندوجهی کشف کرد، مزیتی که ممکن است بر چالش های قبلی برتری داشته باشد: می تواند نرم افزار اصلی را بهتر کند.
فرانسیسکو پولیدور جونیور، استاد مدیریت، توسعه دهندگان چند خانه را می بیند که درس های ارزشمندی می آموزند. آنها میتوانند از این درسها برای بهبود عملکرد محصول خود در پلتفرم بومی آن استفاده کنند و به آن کمک کنند که برجسته شود و کاربران بیشتری جذب کند.
اثر در منتشر شده است مجله مدیریت استراتژیک.
پولیدورو میگوید: «این چالشها بعداً نتیجه میدهند. “در نهایت، این دانش برای کاربران در پلت فرم بومی مفید است.”
با وی یانگ از مدرسه بینالمللی تجارت چین-اروپا در شانگهای، پولیدورو با تجزیه و تحلیل بستههای نرمافزار متنباز، که از طریق همکاری باز، از سال 2012 تا 2018 توسعه یافته بودند، این اثر را نشان داد. میزبانی بیش از 30 پلتفرم
محققان دریافتند که استفاده ماهانه از پلتفرم اصلی به طور متوسط 2.8 درصد افزایش یافته است، پس از اینکه یک توسعه دهنده یک بسته نرم افزاری را روی یک پلت فرم رقیب قرار داد. آنها همچنین دریافتند که در عرض شش ماه، استفاده از پلتفرم بومی تا 18 درصد افزایش یافته است.
این تأثیر بیشتر برای محصولاتی بود که سازگاری آنها دشوار بود، محصولاتی که برای عملکرد صحیح به شدت به سخت افزار یا نرم افزار پلت فرم اصلی متکی هستند.
پولیدورو می گوید: «پذیرش در مناظر پیچیده بسیار دشوار است. پس از گسترش این منحنی یادگیری شیب دار، توسعه دهندگان “ایده های بیشتری برای بازی کردن دارند. این اطلاعات اضافی واقعاً به شرکت ها کمک می کند تا کارها را بهبود بخشند.”
او به توسعه دهندگانی اشاره می کند که از پلتفرم PyPI به دیگرانی مانند Rust and Go متصل شده اند. برای انطباق با پلتفرم های جدید، آنها تکنیک های تخصیص حافظه را توسعه دادند که در نهایت برای بهبود عملکرد در PyPI استفاده کردند.
این مطالعه همچنین نشان داد که بهینه سازی نرم افزار بر روی پلت فرم بومی نیز می تواند به برجسته شدن آن در آنجا کمک کند. مشابه محصولات رقیب، میانگین استفاده ماهانه آنها را 5.3٪ پس از ایجاد چندین اتصال افزایش داد.
Polidoro میگوید این یافتهها پیامدهایی برای سازندگان بستههای نرمافزاری و محصولات مرتبط مانند بازیها و برنامهها دارد: «نادیده گرفتن یا نادیده گرفتن این مزایا میتواند آنها را به عدم استفاده از چند خانه سوق دهد، زیرا آنها از چالشها بسیار میترسند، در حالی که شاید باید لازم باشد. ” بر روی پلتفرم های متعدد بسازید.»
این مطالعه همچنین ممکن است به مشتریانی که نگران هستند تجربه برنامهشان در هنگام تقسیم توجه توسعهدهنده بین چندین پلتفرم آسیب ببیند، اطمینان دهد.
“مردم ممکن است بپرسند: آیا برای من خوب است یا بد که این برنامه به یک پلتفرم رقیب نیز منتقل شود؟” پولیدورو می گوید. اما یافته های ما نشان می دهد که کاربران در آن پلت فرم بومی باید انتظار داشته باشند که در نهایت برای آنها مفید باشد.
تحقیقات آینده می تواند مزایای چندوجهی را در سایر تنظیمات مرتبط بررسی کند. برای مثال، او میافزاید، «این تأثیرات ممکن است در میان برنامههای پولی در فروشگاه اپل اپ استور و گوگل پلی قویتر باشد». به همین ترتیب، Candy Crush Saga به زودی در Xbox نیز ظاهر خواهد شد. آیا این منجر به دانلودهای اضافی در اندروید و آیفون نیز می شود؟
اطلاعات بیشتر:
فرانسیسکو پولیدورو و همکاران، انتقال یادگیری از وابستگیهای متقابل خانه: پیامدهای عملکرد چندوجهی برای مکملها در اکوسیستمهای پلتفرم، مجله مدیریت استراتژیک (2024). doi: 10.1002/smj.3601
ارائه شده توسط دانشگاه تگزاس در آستین
نقل قول: برنامهها زمانی که توسعهدهندگان متنوع هستند بهبود مییابند (2024، 11 ژوئن) بازیابی شده در 14 ژوئن 2024 از https://techxplore.com/news/2024-06-apps-diversify.html
این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. علیرغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.