پلتفرم فین تک و تجارت الکترونیک Klarna مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای دستیار خرید هوشمند خود معرفی می کند. هوش مصنوعی Klarna اکنون به عنوان یک ربات چت با استفاده از مدلهای هوش مصنوعی OpenAI عمل میکند تا خرید را سریعتر انجام دهد و تجربه را مطابق با اولویتهای شما تنظیم کند. ایده این است که جستجوی خود برای یک محصول یا فروش را به یک گفتگو تبدیل کنید و توصیههای Klarna را برای مطابقت بهتر با ترجیحات خود تنظیم کنید.
Klana چت ربات هوشمند خود را به عنوان یک خریدار شخصی تصور می کند که می توانید مانند یک انسان با آن صحبت کنید. اگر درخواستهای خاصی بر اساس جزئیات خاص یک محصول یا رتبهبندی آن دارید، «دستیار» میتواند فهرستی متناسبتر از جستجوی کلیدواژه جمعآوری کند. هوش مصنوعی همچنین ارزیابیها را بررسی میکند، تغییرات قیمت را نمودار میکند و در پاسخهای خود رهبری میکند. سپس می توانید از طریق اپلیکیشن Klarna خرید خود را انجام دهید.
حتی بدون انجام یک پرس و جو خاص، هوش مصنوعی به شما توصیه هایی را در مورد چیزهایی که ممکن است بر اساس سابقه گذشته و ترجیحات اعلام شده شما دوست داشته باشید، ارائه می دهد. Klarna توضیح داد که چگونه هوش مصنوعی میتواند بر اساس چیزهایی که هر سال در زمان خاصی خریداری میکنید یا رنگها و برندهایی که معمولاً برای محصولاتی مانند لباس و لوازم جانبی انتخاب میکنید، به شما ایده بدهد.
اگر شما فردی هستید که قبل از خرید تحقیقات زیادی انجام میدهید، ابزار هوش مصنوعی Klarna با جمعآوری مقایسههای محصولی که با درخواست شما برای قیمت یا سایر جنبهها مطابقت دارد، سرعت این کار را افزایش میدهد. هوش مصنوعی همچنین دلایل مثبت و منفی خرید هر گزینه را نمایش و مقایسه خواهد کرد. اگر شما یکی از افرادی هستید که نمیدانید برای یک سفر یا رویداد آینده چه چیزی بخرید، میتوانید از هوش مصنوعی بپرسید، و قبل از بررسی پیشنهادات خاص در مورد اینکه چه چیزی متناسب با بودجه و نیاز شما باشد، لیست خرید ایجاد میکند.
برای دههها، صنعت فناوری تصور میکرد که تجربه خرید آنلاین با تعداد کمی از بازیگران بزرگ فناوری گره خورده است، که منجر به کمبود سرمایهگذاری شده است، زیرا ما از هوش مصنوعی برای به چالش کشیدن متصدیان فعلی استفاده میکنیم دیوید فوک، مدیر تولید و طراحی در Klarna گفت. ما هوش LLM ها، دانش Pricerunner و تجربه کاربری Klarna را برای ایجاد یک تجربه خرید بدون درز و شهودی مبتنی بر چت ترکیب کردیم.
Klarna خیلی زود وارد بازی شده است، اما این تنها منبع خرید آنلاین نیست که هوش مصنوعی را در پلتفرم خود ادغام می کند. آمازون اوایل سال جاری چت بات Rufus را معرفی کرد که همان نقش چت بات Klarna را ایفا می کند. Rufus از مدلهای هوش مصنوعی آمازون برای توصیه خرید و ارائه جزئیات در مورد محصولات به صورت مکالمه استفاده میکند. و از آنجا که آمازون است، ممکن است شامل تبلیغات نیز باشد. همین هفته، این شرکت یک سیستم توصیههای هوش مصنوعی شخصیسازیشده جدید را با جزئیات بیشتر از قبل به نمایش گذاشت، با عناوین محصولات بهینهسازی شده تا هر جنبهای از محصول را که در حال حاضر به آن نگاه میکنید برجسته شود.
برای ایجاد دستیار هوش مصنوعی، Klarna یک مدل OpenAI را بر روی بیش از 5.6 میلیون محصول موجود آموزش داد. به این ترتیب، چت بات کمتر طعمه توهم می شود و می تواند هزینه ها، در دسترس بودن و گزینه های تحویل دقیق را به اشتراک بگذارد، حتی اگر گزینه های بازگشت نقدی وجود داشته باشد. این به مشارکت شرکت با OpenAI برای تقویت خدمات مشتری بستگی دارد، که به سرعت گسترش یافته است تا اکثر درخواستهای دریافتی را انجام دهد، معادل 700 نماینده خدمات مشتری را به کار گرفته و بیش از دو میلیون مکالمه را تنها در چند هفته انجام داده است.
Brad Lightcap، مدیر عامل OpenAI، گفت: “Klarna در خط مقدم استفاده از پتانسیل هوش مصنوعی برای ارائه مزایای ملموس به مشتریان است.”