اینجاست که سوخت احیا میتواند کمک کند. طبق اعلامیه اخیر تویوتا درباره این ماهنورد، این وسیله نقلیه قمری از انرژی برای تجزیه و تحلیل آب به هیدروژن و انرژی از طریق الکترولیز در طول طول عمر روی ماه و ذخیره آن در سلولهای سوختی برای استفاده در طول شب میکند.
علاوه بر این، برنامههای تویوتا برای ماهنورد خود موسوم به لونار کروزر (Lunar Cruiser) شامل وسایل نقلیهای است که میتوان انسان را برای مدت طولانی نزدیک به یک ماهه برای اکتشاف پایدار و مدت در کره ماه حمل کند.
انتهای پیام
منبع
ناسا انتظار دارد ژاپن یک ماهنورد با هدف پرتاب در سال ۲۰۲۹ را به عنوان کمک به برنامه آرتمیس ارائه دهد.
همچنین این ماهنورد که پیشبینی میشود، ۱۰ تن وزن داشته باشد، باید در محیطهای غبارآلود و دماهای شدید در ماه مقاومت کند و در عین حال مطمئن باشد که سرنشینان آن را از عوامل مختلف محافظت میکنند و به کار اکتشافی خود ادامه میدهند.
سپس انرژی ذخیره شده در این پیلهای سوختی به الکتریسیته تبدیل میشوند و برای تامین انرژی ماهنورد مورد استفاده قرار میگیرند.
انتظار میرود لونار کروزر ۱۰ سال عمر عملیاتی داشته باشد و بیش از ۴۲ روز در سال کار کند و فضانوردان را روی ماه حمل کند. اما این امر به آب زیادی نیاز دارد و تویوتا امیدوار است که یک شرکت فضایی دیگر مصرف تدارکات تولید یخآب یا انتقال این ماده حیاتی برای سلولهای سوختی لونار کروزر را در ماه ارائه کند.
در حالی که با توجه به چندین آب بر روی زمین، همچنین باید از این فناوری برای تامین انرژی خودروهای آینده خود استفاده کنید. از آنجاییهایی که به دنبال راههایی برای دور شدن از سوختهای فسیلی هستند، سلولهای سوختی به طور مستقیم برای انتقال نیرو تحت تأثیر قرار گرفتهاند.
ماهنورد تویوتا
تویوتا در حال همکاری با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) برای توسعه این ماهنورد است و مدیران این شرکت قصد دارند از فناوری پیل سوختی احیا استفاده کنند برای تامین انرژی یک ماهنورد سرنشیندار استفاده میکنند که این امر، احتمال استفاده از یخآب ماه را به عنوان منبع انرژی در آینده افزایش میدهد.
فناوری سوخت احیا می شوند
تویوتا عنوان بزرگترین خودروساز جهان، بدون شک به دنبال راههایی است که خودروهایش بدون صرف زمان زیادی برای شارژ شدن، بُرد زیادی داشته باشند.
ژاپن در سالهای اخیر جاهطلبیهای خود را در واکنش به رقابتهای فضایی در حال حاضر بین ایالات متحده و چین تقویت کرده است. پنجاه سال پس از فرود تاریخی ایالات متحده آمریکا روی ماه، این کشور در حال حاضر برای ماموریت دیگری به ماه به نام «آرتمیس» و ایجاد پایگاهی دائمی به نام دروازه قمری در مدار ماه است.
ژاپن نیز می خواهد فضانورد خود را در این پایگاه قمری داشته باشد و از طریق آژانس فضایی خود در مأموریت آرتمیس با ایالات متحده آمریکا همکاری نزدیکی دارد. بخشی از این همکاری، یک ماهنورد دو سرنشینه است که تویوتا در حال ساخت آن است و اکنون مشخص میشود که از فناوری سوخت احیا میشود نیرو میگیرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، بزرگترین سازنده جهان فاش کرده است که قصد دارد از فناوری سوخت استفاده کند، ماهنوردی که قرار است در پایان این دهه به فضای پرتاب تبدیل شود.
در ابتدا، آب مورد استفاده از زمین خواهد شد. با این تویوتا در آینده استفاده از یخآب حال از قطبهای ماه را برای تامین انرژی ماهنورد خود در نظر گرفته شده است.
کاوشگرها در ماموریتهای فضایی از انرژی خورشیدی برای تولید نیرو و ذخیره آن در باتریهای خود استفاده میکنند تا در طول شب از آن بهره ببرند. با این حال، در ماه، یک شب معادل ۱۴ روز روی زمین است و انرژی انرژی بر باتری اگر نباشد، بسیار چالش برانگیز است.
ماهنورد ژاپنی با قابلیت حمل خدمه از انرژی خورشیدی برای انجام الکترولیز – تجزیه و تحلیل آب به هیدروژن و معدن در طول چندین کره کره ماه استفاده خواهد کرد.