جنرال موتورز یک آزمایشگاه تست نرم افزاری را در مرکز فنی جهانی خود توسعه داده است که در حال تکرار آن در جاهای دیگر، از جمله دفتر سیلیکون ولی جنرال موتورز است تا از ورود اشکالات به خودروهای جدید و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان جلوگیری کند.
این آزمایشگاه از مبارزات نرم افزاری جنرال موتورز متولد شد، که شامل توقف فروش شورولت بلیزر EV به دلیل مشکلات متناوب با نمایشگرهای داخل خودرو و شارژ سریع DC در برخی از ایستگاه های عمومی بود.
دیو ریچاردسون، معاون ارشد جنرال موتورز، گفت: این یکی از «نوآوریهای» تست نرمافزار جدید جنرال موتورز است که «به سرعت کارایی و دقت تست نرمافزار را افزایش داد، 10 برابر بیشتر نقصها را در توسعه تشخیص داد و این کار را در مراحل اولیه انجام داد». مهندس نرم افزار و سرمایه گذاران و تحلیلگران خدمات در رویداد روز سرمایه گذار این خودروساز در اوایل اکتبر.
جنرال موتورز در مبارزه برای جلوگیری از اشکالات نرم افزاری از وسایل نقلیه تنها نیست. خودروسازان، از شرکت تسلا به رقیب جنرال موتورز، Stellantis NV و Volkswagen AG، با مشکلات نرم افزاری، که برخی از آنها منجر به فراخوان شد.
به گفته Envorso، یک شرکت مشاوره نرمافزاری مستقر در دیترویت که فراخوانهای نرمافزاری را ردیابی میکند، در واقع، بیش از 41.6 درصد از تمام خودروهایی که تاکنون در سال 2024 فراخوان شدهاند، مربوط به مسائل نرمافزاری بودهاند، در حالی که در سال 2023 این رقم 14.9 درصد بوده است. فراخوان های نرم افزاری در سال جاری توسط دو نفر از تسلا و استلانتیس انجام شد.
کارشناسان می گویند که خودروسازان در طول تاریخ نرم افزار را به گونه ای مدیریت کرده اند که با آنچه برای وسایل نقلیه امروزی مورد نیاز است همخوانی ندارد.
این به نوعی تفاوت بین (بنیانگذار اپل) استیو جابز و هنری فورد در مورد چگونگی ساخت یک خط مونتاژ و نحوه قرار دادن تمام قطعات در خط مونتاژ است. تاد وارن، مشاور ارشد در Envorso، که در استراتژی نرم افزاری برای صنعت خودرو تخصص دارد، گفت: “نرم افزار چگونه با سخت افزار یکپارچه می شود و از این تجربه قبل از تولید استفاده می کند.”
بخشی از مشکل این است که خودروسازان قدیمی قطعاتی را که از تامین کنندگان دریافت می کنند مونتاژ می کنند و این قطعات شامل نرم افزار می شود.
وارن گفت: “آنها همه این قطعات را روی یک میز کنار هم گذاشتند و آنها را به هم پیچیدند و سپس تعجب کردند که چرا برنامه کار نمی کند.” “شما نمی توانید این کار را به این صورت انجام دهید… هر چه از زمانی که یک توسعه دهنده نرم افزار کد را می نویسد تا زمانی که یک باگ پیدا می شود جلوتر بروید، رفع آن باگ گران تر و کندتر می شود.”
ریچاردسون در روز سرمایهگذار صحبت کرد، به همین دلیل است که خودروسازانی مانند جنرال موتورز در حال تجدید نظر در استراتژیهای نرمافزاری خود با تغییر تست نرمافزار به سمت چپ هستند، زیرا “اگر در حین رانندگی خودرو آن اشکالات را پیدا کنید، دیگر دیر شده است. خیلی دیر است. از ” ردیابی آن سخت است و رفع آن کند است.”
پس از یک سری مشکلات نرم افزاری با بلیزر و سایر محصولات جدید خودروهای الکتریکی، تیم نرم افزاری جنرال موتورز بر روی این “تغییر به چپ” تمرکز کردند و آزمایش و اعتبارسنجی نرم افزار را “در مراحل اولیه توسعه ممکن قبل از اینکه همه اجزای نرم افزار یکپارچه شوند” به سیستم انتقال دادند. محصول نهایی ریچاردسون در رویداد روز سرمایه گذار توضیح داد.
برای تسهیل این تغییر، جنرال موتورز ابزارها و فرآیندهای استاندارد صنعت فناوری را برای توسعه دهندگان یکپارچه کرده است تا کد بهتری بنویسند، کنترل کیفیت را ردیابی کنند، اتوماسیون تست را معرفی کنند، سیستمهای آزمایشی را در فضای ابری شروع کنند و «شبکه جهانی از آزمایشگاههای کیفیت نرمافزار بسازیم، جایی که ما داریم. جنرال موتورز در سپتامبر 2023 و در ژوئن به سمت فعلی خود ارتقا یافت: “نیمکت های دستگاهی که توسعه دهندگان می توانند در هر نقطه از جهان به آنها دسترسی داشته باشند و مجموعه هایی از تست های خودکار را اجرا می کنند.”
جنرال موتورز در حال تکرار آزمایشگاه وارن در مرکز فنی خود در کانادا و مرکز فنی Mountain View خود در کالیفرنیا است.
برخی تغییرات منجر به تصمیم گیری های دشوار شده است. در ماه آگوست، جنرال موتورز اعلام کرد که بیش از 1000 کارمند حقوق بگیر در سازمان نرم افزار و خدمات خود را در سراسر جهان – از جمله بیش از 600 کارمند شاغل در مرکز فنی جهانی خود در وارن – در تلاشی برای ساده کردن عملیات بخش تحت رهبری جدید، اخراج کرده است.
ریچاردسون به سرمایه گذاران گفت که کاهش نیروی کار “برای آینده جنرال موتورز در نرم افزار بسیار مهم بود و ما همچنان به انتخاب های جسورانه برای حرکت سریع تر، چرخش در صورت نیاز و اولویت بندی سرمایه گذاری در آنچه که بیشترین تاثیر را خواهد داشت، ادامه خواهیم داد. ما ساختارهای تیم خود را ساده تر کرده ایم. لایه های ضروری را حذف کنید، از تکراری شدن اجتناب کنید و سرعت را امکان پذیر کنید.
داخل آزمایشگاه
در آزمایشگاه کیفیت نرم افزار جنرال موتورز، که یک سال پیش افتتاح شد، برای هر وسیله نقلیه ای که این شرکت تولید می کند، «صندلی» یا کابین خلبان وجود دارد. این نرم افزار بر روی یک واحد آزمایش می شود، سپس قبل از قرار گرفتن در کل پلت فرم یکپارچه خودرو، روی پلت فرم مقیاس می شود.
امی تالریکو، مدیر زیرساخت آزمایش، آزمایشگاههای نرمافزار و ناوگان جنرال موتورز گفت: «شما در حال بررسی کد در هر بخش هستید که کیفیت بهتری را در طول آزمایش تضمین میکند. “هر نرم افزاری برای این واحدها صرف نظر از فراخوانی برای آزمایش به اینجا می آید. مطمئناً، اگر راه حلی برای فراخوانی در کار باشد، آنها به اینجا خواهند آمد تا آن را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که کیفیت خوب آن قبل از ارسال تایید شده است.”
Talerico توضیح داد که قبل از آزمایشگاه، توسعهدهندگان صندلیهای خود را نگه میداشتند، اما این میتواند منجر به سردرگمی در مورد اینکه چه کسی مجموعه نرمافزار را آزمایش کرده است، شود.
ما یک تغییر سازمانی ایجاد کردیم، زیرا سازمانهای ما در واقع بسیار ضعیف بودند و مردم روی موارد فردی از جمله روی نیمکتها کار میکردند، درست است؟ تالریکو گفت. بنابراین، توسعهدهندگان نرمافزار به نوعی در خط لوله کوچک خود کار میکنند و نمیدانند وقتی به پلتفرم خودرو میآیند، چگونه با یکدیگر تعامل خواهند داشت.»
در آزمایشگاه، که می توان از راه دور به آن دسترسی داشت، تیم داده ها را در مورد دارایی ها در آنجا و در آزمایشگاه های دیگر جمع آوری می کند تا پیشرفت را دنبال کند.
اثبات واقعی اثرات آزمایشگاهی برای Talerico در راه اندازی اخیر جنرال موتورز از شورلت سیلورادو EV، شورلت اکینوکس EV، و GMC Sierra EV واضح است.
او گفت: «بازخورد مشتریان واقعاً گواه این است که کاری که ما در اینجا انجام می دهیم مهم است و تفاوت ایجاد می کند. “به خصوص در مورد Blazer. این چیزی است که ما به آن افتخار نمی کنیم، اما در مورد سازمان خود و نحوه آزمایش نرم افزارها جدیت گرفته ایم.”
پشت چالش ها چیست؟
نرم افزار مورد استفاده در وسایل نقلیه جدید نیست، اما این صنعت در توسعه نرم افزار با استفاده از روش های مدرن با چالش هایی مواجه شده است.
سام ابوالصمید، تحلیلگر توضیح داد که در گذشته، رویکرد استفاده از “نرم افزار عمیق جاسازی شده” بود، بنابراین عملکردهای خودرو مانند ترمزهای ضد قفل یا چراغ های راهنما متوالی دارای واحدهای کنترل الکترونیکی جداگانه یا ECU با نرم افزار برای هر کدام بودند. تحرک الکترونیکی اصلی. در شرکت تحقیقات بازار Guidehouse Inc.
او گفت: “همه این چیزها به طور سنتی مستقل از یکدیگر توسعه می یافتند. آنها با یکدیگر صحبت نمی کنند.” «این نرم افزار معمولاً مستقیماً به این دستگاه، واحد کنترل الکترونیکی، که روی آن اجرا می شود، مرتبط است.
ابوال می گوید: «آنچه اکنون می بینیم حرکتی به سوی نوع دیگری از معماری الکترونیکی است، به دور از توزیع ECU در اطراف خودرو، جایی که شما 100 یا بیشتر رایانه را در جایی در خودرو نصب کرده اید تا وارد فضای کوچکی شوید. -صمد گفت: كامپيوترها معمولاً يك يا دو كامپيوتر مركزي بزرگ دارند.” این محاسبه مرکزی “
نرم افزار ارائه شده برای به روز رسانی طراحی نشده است. با حرکت به سمت وسایل نقلیه تعریف شده توسط نرم افزار، این انتظار وجود دارد که این نرم افزار برای ارائه ویژگی ها و عملکردهای جدید در طول زمان به روز شود.
ابو الصمد گفت: «شما باید به نحوه توسعه برنامه به روشی کاملاً متفاوت نگاه کنید. “شما به انواع مختلفی از فرآیندها نیاز دارید. برای توسعه، آزمایش، نگهداری و به روز رسانی نرم افزار در طول عمر خودرو به نوع متفاوتی از سازمان نیاز دارید.”
خودروسازان اکنون باید از تیمهای کوچکی که بر روی عملکردهای خاص کار میکنند به یک سازمان بزرگتر که مسئولیت پلتفرم نرمافزاری را بر عهده دارد، حرکت کنند، که میتواند دشوار باشد، مخصوصاً زمانی که کارکنان فنی جدیدی اضافه میکنند که به برخی از محدودیتها در صنعت خودرو عادت ندارند. -صمد می گوید. او گفت.
یکی از چالشها، آوردن توسعهدهندگان نرمافزار از این صنایع دیگر به صنعت خودروسازی است. “چیزی را بشکنید.”
به نظر می رسد تغییراتی که جنرال موتورز ایجاد می کند گام هایی در مسیر درست برای ابوالصمد باشد، اما اینکه آیا آنها واقعاً موفق هستند یا نه، باید دید.
مانند جنرال موتورز، دیگر خودروسازان تغییراتی را برای رفع مشکلات نرم افزاری که با آن مواجه شده اند، اعمال کرده اند. به عنوان مثال، فولکس واگن با استارتاپ خودروهای الکتریکی Rivian Automotive Inc همکاری می کند. در ماه ژوئن، این دو شرکت سرمایه گذاری مشترکی را اعلام کردند که آن را روز سه شنبه راه اندازی کردند تا نسل بعدی پلت فرم های خودرویی تعریف شده با نرم افزار را برای استفاده در خودروهای الکتریکی آینده برای هر دو خودروساز ایجاد کنند.
ابوالصمد گفت: «بهطور فزایندهای، خودروسازانی که به انجام آن به تنهایی متکی بودند، اکنون متوجه میشوند که «خوب، این بسیار سختتر از آن چیزی است که ما فکر میکردیم». و آنها در حال کار با شرکای هستند که تجربه بیشتری در این نوع توسعه نرم افزار دارند.
دیترویت نیوز 2024. توزیع شده توسط Tribune Content Agency، LLC.
نقل قول: جنرال موتورز آزمایشگاهی را برای جلوگیری از اشکالات نرم افزاری در وسایل نقلیه جدید باز می کند (2024، 20 نوامبر) بازیابی شده در 23 نوامبر 2024 از https://techxplore.com/news/2024-11-gm-lab-software-bugs-vehicles.html
این سند مشمول حق چاپ است. علیرغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.