شرط شرکت سونی برای تولید ربات های انساننما



شرکت سونی می‌گوید که فناوری ساخت ربات‌های انسان‌نما را در اختیار دارد، اما هنوز در حال بررسی این است که آنها چه هدفی تولید می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، به نظر می‌رسد شرکت پیشگام سونی قرار است در مسابقه ربات‌های انسان‌نما حضور کند، چرا که این شرکت مشهور ژاپنی ادعا کرده است که بهترین برنامه‌های کاربردی را برای ربات‌های انسان‌نما تعیین کند، می‌تواند به سرعت آنها تولید کند.

این خبر برای کسانی که چندین سال منتظر تولید محصولات انسان‌نمای واقعی هستند، از طرف شرکت خوشنام سونی، لذت خواهند برد.

هیرواکی کیتانو(Hiroaki Kitano) مدیر ارشد فناوری سونی در یک مصاحبه به رویترز گفت: از نظر فناوری، شرکتی در جهان از جمله شرکت ما، فناوری لازم را در اختیار دارند تا به محض این که مشخص شود کدام استفاده از ربات‌های انسان‌نما امیدوارکننده است. ، آنها را به سرعت تولید می کنند.

وی افزود: ما سرمایه‌گذاری(برای ساخت) را تنها زمانی انجام می‌دهیم که این سرمایه‌گذاری باید تشخیص داده شود. ما در ربات‌های انسان‌نما پتانسیل می‌بینیم، اما همچنین معتقدیم که اشکال دیگر ربات‌ها نیز بسیار مهم هستند.

شرکت سونی با سابقه‌های طولانی در توسعه الکترونیک و ربات‌ها، شرکتی است که علاقه‌مندان به این حوزه مدت‌هاست منتظر چنین خبری از جانب آن بوده‌اند.

گفتنی است که بیش از ۲۰ سال پیش بود که شرکت سونی یک سگ رباتیک به نام Aibo را معرفی کرد، یعنی در زمانی که سگ‌های رباتیک مانند امروز هنوز بر سر زبان‌ها نیفتاده بودند.

در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ بیش از ۱۵۰ هزار دستگاه از سگ رباتیک Aibo فروخته شد و در سال ۲۰۱۸، یک نسخه بهبود یافته از آن منتشر شد که در شش ماه اول پس از معرفی شاهد فروش ۲۰ هزار دستگاه از آن بودیم.

شرکت سونی تنها شرکتی نیست که در این حوزه خبرهای خوشی دارد. شرکت هوندا موتور و شرکت هیوندای موتور نیز سال‌هاست که روی ربات‌های انسان‌نما کار می‌کنند.

ایلان ماسک نیز در سپتامبر ۲۰۲۲ از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای شرکت تسلا موسوم به اپتیموس(Optimus) رونمایی کرد. تسلا در حال بررسی استقرار هزاران ربات از این نوع در کارخانه‌های خود است و در نهایت قصد دارد میلیون‌ها اپتیموس را در سراسر جهان به فروش برساند.

شرکت سونی به دنبال نفوذ به دنیای “متاورس” نیز هست. کیتانو در مصاحبه با رویترز ادعا کرد که شرکت سونی به دلیل تجربه‌اش در فناوری صوتی، تصویری و سرگرمی از جمله موسیقی و بازی‌های ویدیویی، در موقعیت پایداری برای ایفای نقش مهم در دنیای متاورس یا دنیای مجازی فراگیر قرار دارد.

وی گفت: در مورد متورس، اینطور نیست که مردم فقط به این دلیل هستند که شما یک مکان را ایجاد کرده‌اند در حال حاضر و ظاهر می‌شوند، بلکه محتوای چیزی است که متورس را می‌سازد.

کیتانو در یک رویداد رسانه‌ای اظهار داشت که سونی تحقیقات تحقیق و توسعه خود را افزایش خواهد داد. وی توسعه حسگرها، هوش مصنوعی و فضای مجازی دیجیتال را به عنوان زمینه‌های فنی مهم برای حمایت از رشد اقتصادی سونی معرفی کرد.

کیتانو به خبرنگاران گفت: حسگرها، هوش مصنوعی و فضاهای مجازی که در هم تنیده شده‌اند، همان فناوری ما هستند و قدرت بزرگ ما خواهند بود.

حسگرهای تصویری سونی مجموعه‌ای در گوشی‌های هوشمند پیدا می‌شوند و به طور خلاصه فزاینده‌ای از قطعات مورد نیاز خودروها نیز هستند، زیرا خودروسازان برای جلوگیری از رانندگی و تبدیل به سوی رانندگی خودران تلاش می‌کنند.

به همین دلیل، سونی نیاز به پایه‌سازی محکمی برای تولید ربات‌های انسان‌نما دارد. الان جالب توجه بود که ببینیم در آینده از آزمایشگاههای تحقیق و توسعه این شرکت چه چیزهایی بیرون می‌آید.

انتهای پیام



منبع