شکایت از سامسونگ برای هشدار ندادن درباره نشت اطلاعاتی

ممکن است از هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا اکثر شرکت‌ها به نقض داده‌ها پی ببرند. با این حال، اگر سامسونگ در حوالی ۴ آگوست متوجه این نقض شد، تشخیص اینکه چرا این شرکت تا سپتامبر منتظر می‌ماند تا به مشتریان خود اطلاع دهد، دشوار است.



منبع

علیرغم اینکه سامسونگ برای ایمن سازی سیستم‌های آسیب دیده خود اقدامات لازم را انجام داده است، همچنین با یک “شرکت امنیت سایبری پیشرو در خارج از کشور” نیز کار می‌کند و همچنین با مجریان قانون نیز همکاری دارد، اما حدود یک ماه طول کشید تا به مشتریان خود در این زمینه هشدار دهد. با توجه به دعوای دسته جمعی، این زمان بیش از اندازه کافی برای افشای نقض بود و تصمیم شرکت برای صبر به منزله نادیده گرفتن وظیفه خود به عنوان جمع آوری اطلاعات خصوصی است.

در روز ششم سپتامبر شکایتی در دادگاه منطقه‌ای نوادا در ایالات متحده ارائه شد که این شکایت ادعا می‌کرد که اکثر مشتریان آسیب دیده پس از حمله سایبری سامسونگ به طور کامل از ماجرا مطلع نشده اند.

طبق اخبار رسمی منتشر‌ شده، حادثه ذکر شده در شکایت پیشنهادی، در اواخر ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر ۱۴۰۱) زمانی رخ داد که یک شخص غیرمجاز موفق شد اطلاعات شخصی از سیستم‌های سامسونگ در ایالات متحده شامل نام، اطلاعات تماس و اطلاعات جمعیتی، تاریخ تولد و اطلاعات ثبت محصول را به سرقت ببرد.

بخوان  ۱۰ رویداد نجومی سال ۲۰۲۳ که نباید از دست داد