اما چالش اصلی آن در سال جاری افزایش ارقام برای استودیوی ژاپنی و افزایش عمر کنسول سوییچ آن خواهد بود، که کارشناسان می گویند پس از هفت سال حضور در قفسه ها، در حالت دوتاژ قرار دارد.
سرکان توتو، تحلیلگر کانتان گیمز، گفت: این بازی “بزرگترین سهم در فروش نینتندو در سال جاری خواهد بود.”
نسخه 1998 “Ocarina of Time” پیشگام سیستمی بود که به گیمرها اجازه می داد به درستی در سه بعدی هدف گیری کنند.
نینتندو می خواست جذابیت بازی را گسترش دهد اما فقط موفق شد نسخه هایی را ایجاد کند که هیچ کس را راضی نمی کرد.
کیوشی تن، نویسنده ای متخصص در تاریخ بازی های ویدیویی، می گوید: «مقیاس بازی در زمانی که اکثر بازی ها در یک یا دو ساعت تمام می شدند، بسیار زیاد بود.
کاتسوهیکو هایاشی از مجله تجاری فامیتسو به خبرگزاری فرانسه گفت: «تیم توسعه احساس بحران داشت.
حماسه پرنسس زلدا و پیوند جنگجوی جن مانند از اولین نسخه آن در سال 1986، 125 میلیون نسخه در سراسر جهان جابجا شده است.
او به AFP گفت: «این یک بازی است که میتواند به یک میلیارد دلار درآمد نزدیک شود، که برای شرکتی که گردش مالی کمی بیش از 10 میلیارد دلار در سال دارد، بسیار مهم است.
او اضافه کرد که Zelda برای توسعه دهندگان دیگر چیزی شبیه به “انجیل” شده است.
© 2023 AFP
این به ساخت بازیهای «دنیای باز» کمک کرد که در آن بازیکن آزاد است تا در مناظر مجازی پرسه بزند – ایدهای که بعداً توسط بازیهای «Grand Theft Auto» تا «Skyrim» مورد استفاده قرار گرفت.
قسمت اول، “افسانه زلدا”، گیمرها را تا حد زیادی بدون دستورالعمل وارد دنیایی ناشناخته کرد.
غول ژاپنی بازی های ویدیویی، نینتندو، پس از پیش بینی کاهش سود در سال جاری، در حال سرمایه گذاری در آخرین قسمت از حماسه 40 ساله خود “زلدا” است تا جانی در تجارت خود ببخشد.
این شرکت «اشکهای پادشاهی» را در روز جمعه منتشر میکند، با کلیپهایی که در اینترنت در حال پخش میلیونها بازدیدکننده بوده و هیجان شدیدی را در میان طرفداران ایجاد کرده است.
این بازی از همان ابتدا موفقیت آمیز بود و برای دو دهه بعد مرزهای طراحی بازی را جابجا کرد.
این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش 21 درصدی سود خالص را پیش بینی کرد.
مارک براون که طراحی بازی را در کانال یوتیوب خود تجزیه و تحلیل می کند، گفت: در حالی که ماریو از چپ به راست در پلتفرم های مختلف می دود، زلدا “بازیکن را تشویق کرد تا دنیای خود را کشف، کشف و نقشه برداری کند و چالش های آن را انجام دهد.”
اما علیرغم این موفقیت و محبوبیت پایدار دیگر فرنچایزهای نینتندو – که توسط فیلم موفق امسال Super Mario Bros.
خالق شیگرو میاموتو، که به ماریو نیز جان بخشید، از اکتشافات دوران کودکی خود در حومه ژاپن الهام گرفت تا منظره ای از جنگل ها، دریاچه ها، غارها و کوه ها را ارائه دهد.
این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.
طراحان در مورد اصول اولیه بازی تجدید نظر کردند و در نهایت «نفس وحشی» سال 2017 را ساختند.
اولین Zelda تنها چند ماه پس از “Super Mario Bros” وارد بازار شد، اما این دو بازی در طیف بازی بسیار از هم فاصله داشتند.
این پیشبینی انتشار Zelda را برای این شرکت حیاتی میکند.
هایاشی میگوید: «این بازی نقطه بالایی را برای ژانر اکشن ماجراجویی جهان باز ایجاد کرد و زلدا همچنان در صدر قرار دارد.
طرفداران هاردکور دور شدند و فروش متضرر شد.
این نقشه با تاکید واقعی بر اکتشاف طراحی شده بود، بنابراین چیزی شبیه به پیشگام بودن بازیهای جهان باز بود.
با این حال، این فرنچایز در طول دهه 1980 برای شرکتی که سری «سوپر ماریو» را نیز به عنوان بخشی از پایداری خود میبالد، چیزی شبیه به ریسک بود.
“پیشگام”
این نسخه در کنار کنسول سوییچ عرضه شد و از آن زمان به پرفروش ترین نسخه زلدا تبدیل شده است.
با این حال، بازی در نهایت در اوایل دهه 2010 به موفقیت رسید.
“نوار بالا”
نقل قول: بانکهای نینتندو روی «زلدا» برای افزایش ثروت (2023، 9 می) بازیابی شده در 9 مه 2023 از
چارلز-لوئیس پلاناد، تحلیلگر در Midcap Partners، معتقد است که می تواند به “پرفروش ترین بازی تاریخ” تبدیل شود.