سرزمین فناوری پیشگامان لوتوس در سال ۱۳۹۸ فعالیت حرفهای خود را در تمام زمینههای چرخهی نرمافزاری در کلاس جهانی آغاز کرد و در همین مدت کوتاه توانست اعتماد مشتریان را در حوزههای مختلف کسبوکار جلب کند. دنیای وب بسیار گستردهاست و مخاطب را در تنوع محصول و خدمات غرق میکند. افراد از اپهایی مانند گوگل اسیستنت و سیری برای جستوجوی آنلاین محصولات مختلف بهره میبرند.
- در نتایج نظرسنجی، تاریخهای جالبی پیرامون دستیابی بشر به ظرفیتهای مهم هوش مصنوعی دیده میشود.
- با رسیدن به این هدف میتوان انتخابهایی انجام داد که از حداکثر سودمندی برخوردارند.
- مثلا تصور کنید چگونه یک ربات پزشکی که در ابتدا برای خلاصی از سرطان برنامه ریزی شده بود، می تواند به این نتیجه برسد که بهترین راه برای از بین بردن سرطان، نابود کردن انسان هایی است که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به این بیماری هستند.
- این پرندهها، از نوعی سیستم یادگیری ماشین قدرتمند برخوردارند که میتواند از طریق سنسورها و دوربینهای فیلمبرداری، محیط را به مدلهای سه بعدی تبدیل کند.
اسم این دستگاه bombe بود که بطور همزمان اولین کامپیوتر و اولین هوش مصنوعی جهان بود. هر دو این دستگاهها بر پایه یادگیری ماشین بودند که یکی از شاخههای هوش مصنوعی است. تکنولوژی هوش مصنوعی که به تازگی بر سر زبانها افتاده است اما قدمتی به طول جنگ جهانی دوم یا شاید قبلتر هم دارد، در کتاب فرانکشتاین نمونههایی از سیستمهای هوشمند دیده میشودو و باعث نگرانیهای انسان از سیستمهای هوش مصنوعی شد. جان مک کارتی از افراد پیشرو در حوزه هوش مصنوعی بود، وی در یک کنفرانسی در تابستان سال ۱۹۵۶ میلادی، واژه هوش مصنوعی را به کار برد.
طراحی محصول (UI-UX)
در دنیای امروزه وظایفی که به عهده هوش مصنوعی است، فراتر از چیزی است که ما فکرش را میکنیم. با وجود الگوریتم های پیچیده، توانمندی هوش مصنوعی روز به روز بالاتر میرود و به نوعی وارد زندگی ما شده است که در خیلی از جاها در حین استفاده از این تکنولوژی، متوجه حضورش نیستیم. کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمرهمان به نحوی است که از گوشیهای هوشمند همراهمان تا لوازم خانگی در منزلمان وجود دارد و از مجموعه الگوریتم های هوش مصنوعی پیروی میکند. طی سالهای اخیر از هوشمندی بینایی ماشین در صنایع پیشرفتهای همچون خطوط تولید کارخانهها جهت کنترل کیفی محصولات استفاده میشود. یکی از مثالهایی که میتوان از تکنولوژی بینایی ماشین زد این است که دستگاهی طراحی و اختراع شده است که با استفاده از پردازش تصویر موجود در بینایی ماشین، توانایی تشخیص نانهای پخته شده را از پخته نشده دارد و آنها را از یکدیگر جداسازی میکند.
زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی
یکی از اولین نمونه های AI، کامپیوتری کردن بازی Nim در سال ۱۹۴۱ و انتشار آن در ۱۹۴۲ بود. در سال ۱۹۵۱، کریستوفر استراچری توسط ماشین Ferranti Mark 1 دانشگاه منچستر یک برنامه بازی چکرز نوشت؛ دیتریش پرینز هم یک برنامه برای شطرنج ایجاد کرد. برنامه چکرز آرتور ساموئلز که در اواسط دهه ۱۹۵۰ و اوایل ۱۹۶۰ توسعه داده شد، در آخر موفق شد مهارت لازم را برای شکست یک بازیکن آماتور پیدا کند. کار بر روی بازی های چکرز و شطرنج سرانجام به شکست گری کاسپارف توسط کامپیوتر دیپ بلو شرکت آی بی ام منجر شد. نخستین بازی های ساخته شده در دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ مانند Spacewar، Pong و Gotcha، بازی هایی بودند که براساس منطق مجزا اجرا می شدند و کاملاً بر مبنای رقابت بین دو بازیکن، بدون استفاده از AI، بودند. کاربرد هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات و پیشنهاد محصول توانسته این حوزه را به یک رده بالاتر بکشاند.
در سالهای بعد مجله خبری 1 بیتی عمدتا برای استفاده در بازیها و مسائل توسعه پیدا کردند. در سالهای دهه نود رباتهایی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شدند که بازیهای کامپیوتری انجام میدادند. این رباتها در اواخر این دهه موفق شدند بزرگترین استادان شطرنج جهان را در این بازی شکست دهند.
http://118amoozesh.ir