اگر قبل از Amazon Prime Day احساس ناراحتی می کنید، یک ویژگی هوش مصنوعی جدید از غول تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک کند تا به هر چیزی که می خواهید، حتی اقلامی که هنوز نمی دانید می خواهید بخرید، برسید. آمازون این هفته اعلام کرد که مشتریان با استفاده از مدلهای زبان بزرگ (LLM) برای مطابقت با اولویتهای فردی و ارائه اطلاعات مرتبطتر محصول، تجربه شخصیسازیشدهتری در خرید خواهند داشت.
مفیدترین تغییر، هرچند جزئی، سیستم توصیه است. لیست محصولات زیر “بیشتر شبیه این” همیشه بر اساس صفحه محصول فعلی که در حال مشاهده آن هستید و همچنین جستجوها و خریدهای قبلی شما بوده است. با سیستم به روز شده، ایده هایی را برای خرید بر اساس جزئیات خاص جستجوهای خود خواهید دید. نمونههای آمازون توضیح میدهند که چگونه میتوانید پیشنهادهای هدیه را بر اساس تعطیلاتی که قبلاً برای آن هدایایی خریداری کردهاید یا معاملات اخیر در مورد تجهیزات ورزشی را ببینید که سوابق شما نشان میدهد که دوست دارید بازی کنید.
توضیحات واقعی آن محصولات توصیه شده نیز تاریخچه جستجوی شما را منعکس می کند. ویژگی یا ویژگی خاصی که در جستجوی خود وارد میکنید، مانند غذای گیاهی یا رنگ مبلمان خاص، به دیدن آن جنبههایی که در عنوان محصول نشان داده شده است، تبدیل میشود. هدف این است که به شما کمک کند بدون نیاز به پیمایش در بسیاری از جزئیاتی که به آنها اهمیت نمی دهید تصمیمات آگاهانه بگیرید، که باعث صرفه جویی در فضای صفحه نمایش با ارزش در دستگاه تلفن همراه می شود. در مجموع، باید محصولات و دلایل بهتری برای توصیه فوراً مشاهده کنید.
طرح جامع
Mihir Bhanot، مدیر شخصی سازی آمازون توضیح می دهد: “اگر مدیر شخصی سازی آمازون یک توضیح محصول ایجاد کند که خیلی عمومی باشد یا نتواند ویژگی های کلیدی منحصر به فرد یک مشتری خاص را برجسته کند، مدیر ارزیابی این مشکل را برجسته می کند.” “این حلقه بازخورد به سیستم اجازه می دهد تا به طور مداوم پیشنهادات را بهبود بخشد و اطمینان حاصل کند که مشتریان دقیق ترین و آموزنده ترین توضیحات محصول ممکن را مشاهده می کنند.”
امسال، آمازون به طور پیوسته ویژگیهای جدید هوش مصنوعی را برای خریداران عرضه میکند. بزرگترین افزونه چت ربات Rufus است که از هوش مصنوعی برای تحقیق در مورد محصولات و توصیه خرید از طریق گفتگو به جای جستجوی کلمات کلیدی استفاده می کند. مانند بسیاری از تجربههای خرید دیگر آمازون، اکنون شامل تبلیغات میشود، اما ایده کلی همچنان این است که تجربه خرید خود را به علایق خود اختصاص دهید.
در آینده، آمازون میخواهد توصیههای شخصیشدهاش را از چیزی فراتر از تاریخچه شما در آمازون دریافت کند. این شرکت قصد دارد افزونههایی را برای جمعآوری دادهها از منابعی مانند جیمیل و YouTube Music اضافه کند که شخصیسازی خرید را افزایش میدهد. و در حال حاضر، میتوانید انتظار داشته باشید که Prime Day کارآمدتر باشد و محصولاتی که میبینید توصیه میشود کمی بیشتر از آنچه میدانستید به دنبال آن هستید محبوب باشند.