یک ابزار نرم افزاری که دو بعدی و سه بعدی را برای کمک به طراحی مد بدون اتلاف ترکیب می کند

یک ابزار نرم افزاری که دو بعدی و سه بعدی را برای کمک به طراحی مد بدون اتلاف ترکیب می کند

یک ابزار نرم افزاری که به طراحی مد بدون زباله کمک می کند

MIT به CSAIL کمک کرد تا «WasteBanned» را ایجاد کند، برنامه‌ای که به کاربران کمک می‌کند تا لباس‌های بالقوه‌شان را برای کاهش ضایعات طراحی، ویرایش و شبیه‌سازی کنند. اعتبار: Alex Shipps/MIT CSAIL

طراحی مد پایدار و بازی تتریس چه مشترکاتی دارند؟ برای هر دو، یک پازل جالب در انتظار شماست که در آن باید اشکال منحصر به فردی ایجاد کنید تا فضای موجود را پر کنید.

برای طراحان مد، بازی با پیامدهای محیطی همراه است. برای درست کردن لباس معمولاً یک تکه پارچه را روی میز می گذارند و قبل از دوختن هر تکه آن را می برند. چالش این است که مواد باقیمانده را به حداقل برسانیم تا از ایجاد زباله (همچنین به عنوان مد حداقل یا صفر زباله شناخته می‌شود) که هوا را آلوده می‌کند و آب و خاک را آلوده می‌کند.

برای تولید لباس‌های سازگارتر با محیط‌زیست، محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی (CSAIL) در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه واشنگتن و Adobe Research ابزار نرم‌افزاری توسعه داده‌اند که به طراحان کمک می‌کند تا نحوه استفاده از آن را تجسم کنند. بسیاری از مواد خود را تا حد امکان.

این تحقیق قبلاً منتشر شده است مجموعه مقالات سی و هفتمین سمپوزیوم سالانه ACM در زمینه نرم افزار و فناوری رابط کاربری.

برنامه کامپیوتری آنها که “WasteBanned” نام دارد، به شما امکان می دهد طراحی، ویرایش و شبیه سازی طرح های خود را برای چیزهایی مانند شلوار، ژاکت و دامن انجام دهید. سپس، می‌توانید نمودار را بر روی یک تکه کاغذ چاپ کنید تا با ابعاد دقیق لباس شما مطابقت داشته باشد، و توجه داشته باشید که کاربران در کجا باید مواد را برش دهند تا طرح‌های مد پایدار خود را زنده کنند.

محقق سابق فوق دکتری CSAIL، دانشمند تحقیقاتی Adobe و نویسنده ارشد مک اینیس لیک می‌گوید: «طراحی بدون زباله می‌تواند واقعاً معمایی دشوار باشد، اما برای حل آن معمایی ارزشمند است».

لباس‌ها واقعا ساده به نظر می‌رسند، اما زمانی که یک تکه را برش می‌زنید، در حال اصلاح سایر قطعات نیز هستید. این فرآیند پیچیده که ویرایش پیوندی نامیده می‌شود، نیاز به خلاقیت دارد و WastBanned یک ابزار تعاملی سرگرم‌کننده است که به شما کمک می‌کند این تغییرات را قبل از شروع برش تجسم کنید. ما دوست داریم که تعداد بیشتری از مردم را ببینیم که به این روش سازگار با محیط زیست و سودمند طراحی می‌کنند.»

WasteBanned می تواند با اولویت دادن به پارچه های موجود بر ظاهر مورد نظر کالا، تغییری از یک لباس “اول طراحی” به رویکرد “اول مواد” را نشان دهد. این ابزار قبل از شبیه‌سازی ظاهر لباس پیشنهادی در سه‌بعدی، نحوه ظاهر شدن هر بخش (که پانل نیز نامیده می‌شود) به صورت دوبعدی ظاهر می‌شود.

ابزار طراحی به کمک کامپیوتر محققان به کاربران این امکان را می دهد که ابعاد پارچه خود را وارد کنند و پانل ها را به صورت دیجیتالی برش داده، بدوزند، متحرک کنند، اندازه بگیرند و برچسب بزنند. سپس کاربران می توانند تخته را به چندین لبه برش دهند، یک شکاف در پارچه ایجاد کنند یا با ایجاد یک نقطه شکست، لبه را شکافتند.

برای مثال، می‌توانید یک دامن را با برش دادن سه تکه و برچسب‌گذاری آن‌ها به عنوان پانل‌های جلو، سمت راست و پشت چپ قبل از دوختن آن‌ها به صورت دیجیتالی مشخص کنید. همچنین می توانید یک ژاکت 13 پنل ایجاد کنید و هر قسمت را علامت بزنید و سپس آنها را بر اساس آن بدوزید.

WasteBanned همچنین به شما امکان می‌دهد هر ویرایشی را که انجام داده‌اید پاک، لغو یا دوباره انجام دهید، که تفاوت قابل‌توجهی با برش یک طرح در دنیای واقعی است، جایی که این تغییرات قابل بازگرداندن نیستند. کاربران همچنین می‌توانند محدودیت‌ها (یا محدودیت‌هایی) مانند محدودیت‌های ضایعات صفر که استفاده از تمام مواد شما را تضمین می‌کند، و محدودیت‌های اضافه‌شده توسط کاربر که انواع برش‌هایی را که می‌توانید انجام دهید را محدود می‌کند (مانند برش‌های افقی یا موازی) اضافه کنند.

همانطور که طراحی دو بعدی خود را ویرایش می کنید، این تغییرات را به صورت اشکال مسطح روی یک مانکن دیجیتالی خواهید دید. برای زنده کردن طرح خود، کاربر به سادگی روی دکمه “شبیه سازی” کلیک می کند تا لباس را به یک آیتم سه بعدی برای پوشیدن عروسک تبدیل کند.

ابزاری آسان برای طراحان با تجربه و تازه کار

محققان یک مطالعه کاربری با شش نفر از جمله طراحان با تجربه و چند نفر با تجربه خیاطی انجام دادند. در مجموع، آنها اشاره کردند که WasteBanned برای استفاده آسان و سرگرم کننده است. یکی از کاربران (که به عنوان دانشجوی مد تحصیل کرده بود) حتی طرح های دیجیتال خود را به دنیای واقعی آورد و یک ژاکت آستین زنگی از پارچه گلدار صورتی از طرح خود دوخت.

Ruowang Zhang MEng، نویسنده اصلی و مهندس نرم‌افزار Flex، می‌گوید: شرکت‌کنندگان پیشینه‌های مختلفی داشتند. توافق آنها این بود که WasteBanned جالب و آسان برای استفاده است.

ژانگ و لیک خاطرنشان می‌کنند که اگرچه ابزار نرم‌افزاری آن‌ها گامی خوب به سمت طراحی «اول مواد» است، اما می‌خواهند به کاربران کمک کنند تا طیفی از منحنی‌های درز با طول مساوی را کشف کنند که لباس‌های شیک و متناسبی تولید می‌کند. علاوه بر این، تیم در حال بررسی ایجاد یک ابزار سفارشی برای حل محدودیت‌ها است که امکان برش‌های منحنی و درزهای با طول‌های مختلف را فراهم می‌کند.

جنیفر جاکوبز، استادیار دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: «ایجاد اشکال پایدارتر تولید محصول نیازمند رویکردهایی است که محدودیت‌های فیزیکی و محیطی را در مراحل اولیه طراحی در اولویت قرار می‌دهند.

WasteBanned از این نظر هیجان‌انگیز است زیرا نویسندگان محدودیت‌های محاسباتی را برای رویکرد فیزیکی اولیه برای طراحی پوشاک بدون ضایعات اعمال می‌کنند، که می‌تواند موانع استفاده از تکنیک‌های بدون زباله در طراحی پوشاک را به طور کلی کاهش دهد.

“این کار فرآیند طراحی لباس را به شیوه ای ظریف بازنگری می کند: این ایده که شما می خواهید تمام پارچه را مصرف کنید از ابتدا وجود دارد، و این سیستم فقط به شما اجازه می دهد لباس هایی را طراحی کنید که می توانند بدون دور ریختن چیزی تولید شوند.” او می گوید. استیو مارشنر، استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کرنل، که در این تحقیق شرکت نداشت.

“این روند را به نوعی ساده می کند، اما در عین حال آن را پیچیده تر می کند. شما نمی توانید شکل یک قطعه را بدون تغییر قطعه در طرف دیگر خط برش تغییر دهید، و سپس باید تغییر دهید. شکل تکه های دیگری که به آن قطعات دوخته می شود و به سرعت پیچیده می شود.

WasteBanned به طور مداوم محدودیت‌ها را برطرف می‌کند، و به طراح اجازه می‌دهد تا به راحتی امکاناتی را که بدون نگرانی در مورد همه احتمالات کار می‌کنند، کشف کند. طراحی و کارایی چیز خوبی برای دیدن است “

اطلاعات بیشتر:
Ruang Zhang و همکاران، WasteBanned: حمایت از طراحی مد بدون زباله از طریق تغییرات مرتبط، مجموعه مقالات سی و هفتمین سمپوزیوم سالانه ACM در زمینه نرم افزار و فناوری رابط کاربری (2024). doi: 10.1145/3654777.3676395

ارائه شده توسط MIT

نقل قول: ابزار نرم افزاری پل های دو بعدی و سه بعدی برای کمک به طراحی مد بدون زباله (2024، 24 اکتبر) بازیابی شده در 24 اکتبر 2024 از https://techxplore.com/news/2024-10-software-tool-bridges-2d-3d .html

این سند مشمول حق چاپ است. علیرغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.

منبع

بخوان  کپسول «اوریون» چه زمانی به زمین بازمی‌گردد؟