آب بازی در ایستگاه فضایی فقط سرگرمی و بازی نیست

انتهای پیام



منبع

نمی‌دانم کی دوباره به آنجا می‌روم. ما می‌دانیم که برنامه آرتمیس به رهبری ایالات متحده آمریکا که مردم در دهه‌های آینده به ماه‌های باز می‌گردانند، چگونه توسعه می‌دهند. شاید دوباره فرصتی برای من پیش بیاید.

بیوزنی نه تنها هیجان انگیز است، بلکه فرصتی برای مطالعه فیزیک بنیادی است. تحقیقات زیادی در مورد دینامیک سیالات در ایستگاه فضایی وجود دارد. یک مطالعه من شخصاً در آن شرکتی که داشتم، به شل شدن انواع مایعات و مایعات مایعات و گازها در ظروف می‌پردازد. نتایج برای طراحی مخازن سوخت، به‌ویژه برای استفاده در فضا، بسیار مهم است.

«سامانتا کریستوفورتی»، آژانس فضایی اروپا که چندی پیش مدتی در ایستگاه‌های بین‌المللی حضور داشته است، برای جمع‌آوری اطلاعات برای طراحی مخازن سوخت، انرژی‌ها در ایستگاه‌های فضای بین‌المللی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی در گفت‌وگو با نیچر درباره شغل خود گفت: من فضانورد آژانس فضایی اروپا هستم. سال گذشته، من پنج ماه – از آوریل تا اواسط اکتبر -را در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) گذراندم و آخرین ماه را به عنوان فرمانده ایستگاه گذراندم. قبل از بازگشت به زمین، من و تیمم زمانی را برای بازی با آب اختصاص دادیم. در اینجا، در داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی، من چگونه رفتار آب در شرایط گرانش صفر را نشان می‌دهم.

«کریستوفورتی» عضوی از نماینده «کرو-4» بود که توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» انجام شد. وی در آن زمان برای آغاز اقامت 6 ماهه خود در تاریخ 27 آوریل با کپسول «دراگون» به ایستگاه فضایی رسید. گفتنی است که ماموریت «کرو-4» دومین پرواز فضایی «کریستوفورتی» بوده است. وی قبلاً از نوامبر ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۵ در ایستگاه فضایی اقامت داشته است.

بخوان  تراشه پیشرفته کوالکام برای رقابت با اپل

می‌توانید از ترفندهای کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید که در جایی که می‌خواهید، باقی می‌مانید. سطح کشش حباب آب را کنار هم نگه می‌دارد و می‌توان با استفاده از نی به آرامی آن را بکشید یا با دمیدن بر رویش، آن را حرکت دهید. اگر حباب به اندازه کوچک باشد، می توان آن را بنوشید. ما تمام آب داخل فضاپیما را بازیافت میکنیم.

این دومین باری بود که به ایستگاه فضای بین‌المللی رفتم. من به سرعت با فضای سازگار می‌شوم و از احساس بی‌وزنی بسیار لذت می‌برم. بازگشت به زمین برای من بسیار سخت است.

این عکس در ماژول آزمایش ژاپنی گرفته شده است. این ماول واحد ایستگاه فضایی بین‌المللی است، بنابراین ما می‌توانیم از آن برای گفتگو با رسانه‌ها یا دانش‌آموزان مدرسه استفاده کنیم. وقتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم، از وسایلی مانند توپ‌های پشت سرم که مدل سیارات و ماه‌ها هستند، استفاده می‌کنند. جسم گرد پشت من، هوابند ماژول است. ما از آن برای استقرار ماهواره‌ها و همچنین سخت افزارهایی مانند اسکنر برای آزمایش‌های علمی استفاده می‌کنیم.