آزمایش “استارشیپ” با دقت بسیار عالی انجام می شود

ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار و مجری اجرایی اسپیس ایکس، در توییتی نوشت: ما با دقت پیش می‌رویم. اگر «RUD» روی سکوی پرتاب وجود داشته باشد، پیشرفت استارشیپ تا شش ماه به تعویق می‌افتد. ماسک در این توئیت، از تعبیر مورد علاقه خود برای انفجار استفاده کرد. RUD مخفف عبارت “جداسازی سریع برنامه ریزی نشده” است.

اسپیس ایکس پیشتر آزمایش را روی بوستر۷ و شیپ۲۴ انجام داد، اما پیش از پرواز، آزمایش‌های بیشتر در انتظار این دو وسیله است و این شرکت قصد دارد گزینه‌های باقیمانده را به روشی کاملاً ارزیابی‌شده بررسی کند.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) سعی نمی کند تا موشک غول پیکر خود موسوم را به “استارشیپ” (Starship) را برای اولین بار به مدارک بدهد.

ایلان ماسک مطمئن است که این مأمور می‌تواند در ماه آینده آغاز شود، اما اسپیس ایکس چنین برنامه‌ای تهاجمی نیست.

این پرواز آزمایشی مداری برجسته احتمالاً شامل نمونه‌های اولیه سیستم‌های “بوستر۷” (Booster 7) و “Ship24” (Ship 24) خواهد بود که هفته گذشته در بالای سکوی پرتاب مداری در پایگاه فضایی “استاربیس” (Starbase) در کنار هم قرار گرفتند.

پرواز آزمایشی مداری آینده، شیپ24 را یک بار به دور زمین می‌فرستد و سپس در جزیره «کائوآئی» (Kauai) ایالت هاوایی به پایان می‌رسد. بوستر۷ اندکی پس از بلند شدن، فرود می‌آید و می‌تواند در خلیج مکزیک در سواحل تگزاس ایجاد می‌کند.

می باشد "استارشیپ" با دقت بسیار کامل می‌شود

ایلان ماسک اعلام کرد که آزمایش موشک استارشیپ با دقت در حال انجام است و شرکت اسپیس ایکس بسیار ارزیابی شده پیش می‌رود.

بخوان  طرح مفهومی جالب هنگ کنگ برای تراموا

احتمالاً در هفته‌های آتی، آزمایش‌های متنوعی را می‌توان مشاهده کرد که مجموعه کامل استارشیپ را نشان می‌دهند. وب‌سایت “NASASpaceflight” بررسی‌ها کرد که آزمایش‌های سوخت‌رسانی، راه را برای کارهای جاه‌طلبانه‌تری هموار می‌کنند که احتمالاً با روشن شدن کامل ۳۳ موتور بوستر۷ به اوج خود می‌رسد.

اگر استارشیپ هنوز در حال توسعه است، اما از مشتریان پیشتر برای استفاده از آن ثبت نام کرده‌اند. به عنوان مثال، استارشیپ اولین فرودگر خدمه برای برنامه اکتشاف ماه “آرتمیس” (Artemis) ناسا خواهد بود. اسپیس ایکس، دو مأموریت خصوصی استارشیپ را نیز برای هر ماه ترتیب داده است که دومین هفته گذشته اعلام شد.