آزمایش سوخت موشک حیاتی آرتمیس ۱ موفقیت آمیز بود

در حالی که مهندسان در طول آزمایش سوخت با نشت هیدروژن دیگری مواجه شدند، تلاش‌های عیب‌یابی آن‌ها این بار جواب داد و نشت را به «در حد مجاز» رساند. این اقدام به آن‌ها اجازه داد تا آزمایش پیش فشار را انجام دهند که سطح فشار مخزن هیدروژن مایع را با آنچه که درست قبل از پرتاب واقعی تجربه می‌کرد، مطابقت دهد.

تیم چند روز بعد متوجه شد که نشت زمانی رخ داده است که مخزن تقویت کننده هسته موشک SLS تحت فشار بیش از حد کوتاهی قرار گرفت. برای جلوگیری از وقوع مشابه حادثه، تیم رویه‌ها را برای پر کردن مخزن موشک با پیشران تنظیم کرد که شامل انتقال آهسته‌تر دما و فشار برای جلوگیری از تغییرات سریعی است که می‌تواند باعث نشت شود. مهندسان ناسا همچنین پس از کشف یک فرورفتگی کوچک در یکی از آن‌ها که ممکن است به نشت کمک کرده باشد، مهر و موم هیدروژن مایع موشک را جایگزین کردند.

تیم زمینی در مرکز فضایی کندی یک نشت مداوم هیدروژن را مشاهده کردند که در آن زمان یکی از خطوط سوخت SLS را تحت تاثیر قرار داد؛ در نهایت تلاش‌های تیم ناموفق بوده و تصمیم به تعویق ماموریت گرفته شد.

بیشتر بخوانید 


چارلی بلک ول تامپسون، مدیر راه اندازی آرتمیس ۱ می‌گوید این آزمایش موفقیت آمیز بوده و تیم توانسته است تمام اهدافی را که قرار بود انجام دهد، به سرانجام برساند. ناسا اکنون داده‌های این آزمایش را قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می‌تواند پرتاب دیگری را برای این ماموریت در تاریخ هدف خود یعنی ۲۷ سپتامبر برنامه ریزی کند یا خیر؟  ارزیابی خواهد کرد.

بخوان  ماسک دیجیتال از حریم شخصی بیماران محافظت می‌کند

تلاش بعدی پرتاب آرتمیس یک ممکن است به زودی در هفته آینده انجام شود، زیرا ناسا به تمام اهدافی که برای موفقیت آمیز دانستن آزمایش سوخت موشک خود در نظر گرفته بود، دست یافته است. ناسا مجبور شد افزودن سوخت فوق‌خنک شده به مخازن سیستم پرتاب فضایی را آزمایش کند تا تعمیراتی را که پس از تلاش دوباره برای انجام این ماموریت انجام داد، تایید شود.

منبع:engadget



منبع