آغاز مأموریت «Ax-2» به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضانوردان ماموریت خصوصی اکسیوم-2 (Ax-2) بامداد امروز توسط شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس سفر خود به مدار زمین را آغاز کردند.

او در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه جاهای زیادی از فضانوردان است و پیشگامان پیش از خودش می‌گذارد، گفت: من به عنوان ششصدمین فردی که مدار زمین را وارد می‌کند، بسیار هیجان‌انگیز است که نماینده پادشاهی عربستان سعودی و مجلس عربستان سعودی در این ماموریت هستند. . این یک افتخار واقعی است که بخشی از ماموریتی باشد که به فضای پایین را گسترش می دهد.

آن‌ها همچنین از صاعقه‌ها و نورانی گذرا در ارتفاعات بالا (TLE) عکس می‌گیرند و لباسی را آزمایش می‌کنند که گرانش زمین را برای مقابله با اثرات منفی ریزگرانش شبیه‌سازی می‌کند.

پگی ویتسون نیز به عنوان یک فضانورد سابق ناسا، پیش از این عنوان با تجربه‌ترین آمریکایی و زنی است که به فضا پرواز کرده است. او در مجموع بیش از ۶۶۵ روز را طی سه ماموریت در ایستگاه فضایی گذرانده است.

ویتسون ۶۳ ساله هم اکنون اولین زنی است که یک پرواز فضای تجاری را فرماندهی می‌کند. او پس از بازنشستگی از ناسا در سال ۲۰۱۸ به اکسیوم اسپیس پیوست و مدیر پروازهای فضایی انسانی این شرکت انجام شد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، با آغاز این سفر، ششصدمین انسان تا به امروز پا به فضا گذاشت و علاوه بر آن اولین زن سعودی که اولین زن جهان عرب نیز هست، به زمین پرواز کرد.

خدمه‌ای اکسیوم-2 قصد دارد بیش از 20 آزمایش مختلف از جمله تحقیق در مورد سلول‌های سلول‌های بنیادی، مواد بر دی‌ان‌ای و ایجاد فضایی برای درمان سرطان را در انجام دهندگان انجام دهد.

بخوان  بررسی عملکرد میدان‌های مغناطیسی جهان در یک شبکه کیهانی بزرگ

شافنر به عنوان خلبان پرواز نفر ۵۹۸ بود. القرنی به عنوان کارشناس ماموریت شماره ۵۹۹ را کسب کرد و به این ترتیب، برناوی، به عنوان دومین کارشناس، شماره‌ی ۶۰۰ را دریافت کرد. او هفتادودومین زنی است که به فضا می‌رود.

برناوی ۳۳ ساله و القرنی ۳۱ ساله رکوردداران خدمه Axe-2 محل. شافنر ۶۷ ساله اولین فردی است که در آلاسکا به دنیا آمده و به فضا پرواز کرده است.

انتظار می‌رود برناوی و القرنی پس از رسیدن به ایستگاه‌های فضای بین‌المللی در ساعت 9:24 صبح روز دوشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (16:54 به وقت ایران) توسط خدمه‌ی ماموریت اکسپدیشن ۶۹ این ایستگاه، از جمله فضانورد اماراتی سلطان النیادی، مورد استقبال. قرار دادن. این باری است که سهنورد عربی به طور همزمان در فضای حضور خواهد داشت.

ریحانه برناوی (Rayyanah Barnawi) سعودی در روز یکشنبه (۲۱ ماه) در ساعت ۱۷:۳۷ به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۱:۰۷ بامداد دوشنبه به وقت ایران) همراه با علی القرنی (Ali AlQarni)، فضانورد دیگر کمیسیون فضایی عربستان (SSC) )، جان شافنر (John Shoffner) از تنسی با بودجه خصوصی و پگی ویتسون (Peggy Whitson) فضانورد سابق ناسا در دومین ماموریت شرکت فضایی اکسیوم اسپیس به پرواز درآمدند. این چهار نفر سوار بر فضاپیمای دراگون اسپیس‌ایکس بر فراز موشک فالکون ۹ از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضای کندی ناسا در فلوریدا از زمین برخاستند.

این اولین سفر القرنی و شافنر به فضا بود.

القرنی و برناوی طعم کشور خود را نیز به مدار بردند. به گفته‌ی القرنی آن‌ها قهوه‌ها و خرمای عربستانی را با خود به مدار می‌برند تا با فضانوردان حاضر در این ایستگاه به اشتراک بگذارند.

بخوان  هدف از هوش مصنوعی مولد جدید گوگل این است که به شما کمک کند تا این خلاقیت ها را دنبال کنید