آغاز ماه رمضان در «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی پس از پرتاب به مدار زمین با موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX)، سوار بر کپسول «دراگون»(Dragon) وارد فضا شد. . او برای نیمسال آینده در اولین ماموریت بلندمدت است که توسط یک فضانورد امارات متحده عربی انجام می شود، در «ایستگاه فضای بین المللی» (ISS) کار می کند. النیادی، ماه رمضان امسال آغاز شد.

انتهای پیام



منبع

ماه رمضان، نهمین ماه از تقویم اسلامی است و در سال ۲۰۲۳ به رؤیت‌های محلی هلال ماه، تقریباً از ۲۲ مارس تا ۲۳ آوریل ادامه خواهد داشت. بیشتر افراد بزرگسال باید از طلوع تا غروب روزه باشد اما النیادی ممکن است به عملیات اجرایی نرسد این فریضه را به جا بیاورد.

النیادی در ششم مارس در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود از فضا گفت که هنوز در حال تطبیق یافتن با موضوع شناور شدن در فضا است اما این روند لذت می‌برد. وی افزود: هنوز با این موضوع کنار می‌آیم و در حال حاضر امیدوارم در روزهای آینده، مهارت‌های خود را افزایش دهم.

النیادی می‌گوید که نمی‌تواند کارهایی را انجام دهد که ممکن است مأموریت را به خطر بیندازند یا خدمه را در معرض خطر قرار دهند.

النیادی طی یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از پرواز در ۲۵ ژانویه، درباره مسلمانان مسلمان گفت: ما واقعاً باید از تشدید غذای بدن، مواد مغذی کافی بخوریم و مصرف آب کافی داشته باشیم.

طبق بررسی کلی ارائه‌شده توسط «مرکز فضایی محمد بن راشد»(MBRSC) که برنامه فضانوردی امارات را مدیریت می‌کند، النیادی قرار است ۱۹ آزمایش اختصاصی را در موضوعاتی مانند کمردرد، زیست‌شناسی گیاهی، سلامت قلب و سلامت، علم مواد، تابش، خواب. و مایعات انجام دهد. دو آزمایش نیز برای بررسی سلول‌های دندان یا دهان در فضا، همراه با جریان خون برنامه‌ریزی می‌شود.

بخوان  چرت زدن احتمال به ضربان قلب نامنظم را افزایش می دهد

النیادی، اولین فضانوردی نیست که ماه رمضان را در فضای جشن گرفته است. شاهزاده «سلطان بن سلمان آل سعود»(Sultan bin Salman Al-Saud)، اولین مسلمان مسلمانی بود که به فضا رفت و ماه رمضان در ۱۷ ژوئن ۱۹۸۵ در ماموریت یک هفته‌ای شاتل فضایی «STS-51G» به فضا وارد شد.

«سلطان النیادی»، فضانورد اماراتی حاضر در فضا، ماه رمضان را در «ایستگاه فضای بین‌المللی» آغاز کرد.