آمریکا بالونهای قبلی چین را بشقاب پرنده می‌دانست!

در همان روز، ارتش ایالات متحده، ایالات متحده، ایالات متحده آمریکا را که از ژانویه 2017 تا ژانویه 2021 ادامه داد، بالون های مشابه چینی را در دوران ریاست جمهوری جمهوری آمریکا انجام داد.

در حالی که در قالب یک گزارش به شکل کامل به بررسی ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخت‌هایم، اکنون در این گزارش درمی‌یابیم که چگونه برخی از بالون‌های جاسوسی چین را زیر نظر دولت آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا کنند.

ماه گذشته، دفتر مدیر اطلاعات ملی وزارت دفاع آمریکا گزارشی را با تأخیر زیاد در مورد رویدادهای هوایی ناشناخته منتشر کرد. این گزارش طبقه بندی شده با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط آژانس های اطلاعاتی و شاخه های مختلف، همراه با اداره هوانوردی فدرال، اداره ملی اقیانوس شناسی و جو، وزارت انرژی آمریکا و ناسا به ۵۱۰ مورد مشاهده رویدادهای هوایی ناشناخته پرداخت است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است: بالون‌ها عوامل بسیاری از حوادث غیرقابل توضیحی هستند که نیروهای نظامی و سایر سرویس‌های نظامی در سال‌های اخیر ردیابی کرده‌اند. رویدادهای قبلی، سایر رویدادهای غیرقابل‌القابل به یک گروه ضربت در پنتاگون توضیح می‌دهند که مسئول تحقیق در مورد بشقاب پرنده‌ها و سایر پدیده‌های هوایی ناشناخته است، تحویل داده می‌شود. از آنجایی که پنتاگون و سازمان‌های اطلاعاتی پژوهش‌های خود را در دو سال گذشته برای یافتن بسیاری از این رویدادها بیان می‌کنند، برخی از این رویدادها را به عنوان بالون‌های جاسوسی چینی طبقه‌بندی کرده‌اند.

سپس در ژوئیه ۲۰۲۲، وزارت دفاع آمریکا دفتری موسوم به «دفتر حل همه دامنه‌های ناهنجاری»(AARO) را ایجاد کرد تا رویدادهای هوایی نااخته را در فضا، هوا و حتی در زیر آب ردیابی کند.

بخوان  ساخت نسل بعدی ربات‌ها با الهام از نحوه زندگی مورچه‌های صحرایی

وزارت دفاع ایالات متحده(DOD) در چند سال گذشته به رویدادهای هوایی ناشناخته(UAP) اشاره کرده است. به عنوان مثال، در ماه مه ۲۰۲۱، پنتاگون ایجاد یک گروه عملیات UAP را اعلام کرد. مقامات پنتاگون در بیانیه کوتاهی که چند ماه منتشر شد، هدف اصلی از راه‌اندازی این سازمان، شناسایی، تجزیه و تحلیل و تحلیل فهرست‌نویسی رویدادهای هوایی ناشناخته‌ای است که می‌تواند برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا ایجاد کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، چند روز (شنبه ۴ فوریه) یک بالون نظارتی چینی که به آسمان آمریکا راه یافته بود، توسط یک جت جنگنده F-22 در سواحل کارولینای جنوبی بر فراز اقیانوس اطلس ساقط شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، افزود: اطلاعاتی که پنتاگون چه حوادثی در جاسوسی چین را تشخیص داده است، اما زمانی که در این مورد تصمیم گیری شده است، مقامات را مخفی نگه می دارد. تا چین از افشای جستجوهای جاسوسی خود نزد آمریکا متوجه شد.

اما این توضیحی نیست که ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است.

یک مقام ناشناس وزارت دفاع آمریکا از پنتاگون گفت: این یک بالون نظارتی مربوط به جمهوری خلق چین بود. این بالون جاسوسی عمدا از فراز ایالات متحده آمریکا و کانادا داده شده و ما مطمئن هستیم که به دنبال شناسایی و نظارت بر سایت‌های حساس حساس بوده‌ایم.

گزارش جدید نیویورک تایمز می‌گوید آن تهاجمات قبلی به این دلیل خبرساز نشد که تا حدی طول کشید تا مقامات ارشد آمریکا از آنها مشخص باشند و برخی از آنها در ابتدا به عنوان پدیده‌های هوایی ناشناس (UAP) طبقه‌بندی می‌شوند.

بخوان  دانشگاه چینی به مریخ‌نورد خاموش «ژورونگ» امیدوار هستند

بر اساس این گزارش، حدود یک سوم از این ۵۱۰ مشاهده (دقیقا ۱۷۱ مورد) «بدون مشخصه و ناشناخته» باقی مانده است. تعداد از آنها ممکن است بالونهای جاسوسی خارجی باشند، مشخص نیست.

گزارش‌ها حاکی از این است که چینی‌های قبلی در ایالات متحده آمریکا به عنوان عوامل هوایی ناشناخته در زبان عوام «بشقاب پرنده» نامیده می‌شوند، طبقه‌بندی می‌شوند. اکنون این خبر می‌تواند توضیح دهد که چرا مقامات ایالات متحده آمریکا در لحظه‌ای از این تهاجمات مشخص نشده‌اند.

انتهای پیام



منبع

مقامات چینی به نوبه خود بابت تجاوز اخیراً یک بالون به حریم هوایی آمریکا عذرخواهی کرده اند، اما آنها ادعا کرده اند که این وسیله علمی بوده است که هواشناسی را جمع آوری می کند و به شکلی از مسیر خود منحرف شده و به ایالات متحده راه می یابد. یافته است.