آموزش اینترنت از صفر تا صد با 10 درس رایگان+ جزوه PDF 1 بیتی

«سید احسان خاندوزی» گفت: بعد از بازدیدی که رئیس جمهور از مناطق سیل زده داشت، یکی از تصمیمات دولت برای شیوه رسیدگی به خسارات ناشی از سیل تغییر در رویه گذشته بود. سلاجقه افزود: متاسفانه برخی اوقات دنبال کارهای هزینهبر میرویم که بیشتر به چشم بیاید، اما از کارهایی که هارمونی طبیعت را حفظ میکند و خیلی راحت میتواند جریانهای رام نشده را آرام کند، پیگیری نمیکنیم. کارهایی در این زمینه انجام شده و باید در چند سال آینده به سمت آن حرکت کنیم. عباسی تاکید کرد: در حکمی که وزیر ارتباطات داد، تاکید شده است که به سمت تکنولوژیهای بالاتر مانند ۵G نیز گام برداریم. سخنگوی دولت افزود: قرار شد عضویت تولیت آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و عبدالعظیم به ریاست استانداران تشکیل شود و استاندار خراسان رضوی نیز به عنوان دبیر شورای ملی زیارت انتخاب شد. این کتاب به طور کلی از ۲۷ سرفصل تشکیل شده که در دانشگاه های ایران تنها ۷ فصل اول آن تدریس می شود.

همچنین دکتر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با به اجرا رسیدن طرح USO گفت: امروز با بهرهبرداری از این پروژه، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود. معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر بخواهیم در یک مقایسه بگوییم چقدر برای رسیدن به تکلیف قانونی اتصال ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی به اینترنت ثابت راه داریم، حقیقتا در این حوزه صفر هستیم. در این حادثه تخریب سرپناه مردم از مسائل بسیار دردناک و نیازمند چاره جویی فوری است که پیش از این از مکانیزم تخصیص بودجههای لازم برای مدیریت بحران یا جبران خسارت سیل و زلزله استفاده میشد اما وزارت اقتصاد و دارایی گزارشی به هیأت دولت ارائه کرد تا برای جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله از ظرفیت صنعت بیمه که در بسیاری از کشورها به عنوان شیوه ای کارآمد استفاده میشود و در احکام قانونی هم درج شده است، بهره ببریم. ما پرونده ویلموتس را تا آنجا که وظیفه قانونی ماست تا پایان پیگیری میکنیم تا به نتیجه برسد. اکنون در کشور بیش از ۱۲ درصد از مردم به اینترنت پهنباند ثابت متصل هستند در حالی که طبق سند مرکز ملی فضای مجازی، این عدد باید افزایش چشمگیری داشته باشد. در شبکه اینترنت همه کامپیوترها با استفاده از واسطههای مختلف (مثلاً شبکه ISP و Gateway ها) به یکدیگر متصل هستند و اگر مجوزها و دسترسیهای لازم را داشته باشند، میتوانند به تبادل داده و اطلاعات بپردازند.

ممکن است سال آینده حداقل سرعت را به ۴ یا ۶ مگابیت برثانیه برسانیم، چرا که همه چیز رو به پیشرفت است و برای استفاده بهینه از حوزه فناوری باید سرعت اینترنت ارتقا پیدا کند. اما مساله این است که حل شدن این مشکلات بیش از حد ممکن طول کشیده است و به نقطهای رسیدهایم که باید اتکای خودمان به مخابرات را کاهش بدهیم و از دیگر اپراتورهای موبایل و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت بخواهیم وارد گود شوند تا بار را بین آنها تقسیم کنیم. با این همه در تمام این سالها مدیران شرکتهای بزرگ تکنولوژی سهم قابل توجهی از این فهرست را در اختیار خودشان داشتهاند و به همین دلیل توجه تحلیلگران را جلب کردهاند. بارها گفتیم که کاملا قابل مدیریت کردن است و آنچه در زمینه مدیریت جامع حوزه آبخیز گفتهایم به عنوان یک نقشه راهبردی میتواند برای کشور و همه دستگاهها مورد نظر قرار گیرد. عباسی که سالهاست در حوزه ارتباطات فعالیت کرده و سوابق متعدد اجرایی در این زمینه دارد، در گفتوگوی اختصاصی با ایرنا، وظایفی که برای ارتقا کیفیت اینترنت، حفاظت از حقوق مصرفکننده و نظارت بر فعالیت اپراتورها به او محول شده است را تشریح کرد.

به نظر میرسد تاثیر فرهنگ و فلسفه زندگی از منظر غایت در واقعیت وجودی تکنولوژی بیش از حد جدی است! او تاکید کرد: تمامی همفکریها در این کنفرانس برای این بود که چه کارهایی صورت گیرد تا امنیت زیرساخت ارتقاء پیدا کند زیرا زندگی مردم به این فضا وابسته شده است اطلاعات شخصی، سازمانی و دولتی در این بستر تبادل میشود حتماً امنیت مقوله بسیار مهمی است و جزء اولویتهای ما در وزارت ارتباطات است. وی ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از تأمین امنیت غذایی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و کمک به سرمایهگذاری و تقویت حوزه کشاورزی و حمایت از بخش خصوصی و فعالیت تعاونیها در این حوزه، مشوقهایی تصویب شد که در قالب یارانه و سود و کارمزد تسهیلات بانکی به این حوزهها تخصیص مییابد. عدم سرمایهگذاری در این زمینه باعث شده، اینترنت در این حوزه نه تنها پیشرفتی نداشته باشد که حتی از کیفیت آن نیز کاسته شود. اکنون متوسط سرعت اینترنت سیار ۵ مگابیت برثانیه است که باید آن را حداقل ۲ برابر کرده و پوشش سراسری در تمام کشور نیز ایجاد کنیم.

بخوان  میلیاردرهای جهان در عرصه ی تكنولوژی 1 بیتی

در ابتدا عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک محدود به دانشجویان دانشگاه هاروارد بود اما به مرور زمان عضویت در این شبکه برای تمامی افراد بالای 13 سال در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت. طبق اعلام دانشگاه نوتیسترن، هر روز ۲٫۵ اگزابایت داده تولید میشود. هر روز باید تلاش کنیم تا اشکالات را رفع کنیم. رییس سازمان محیط زیست گفت: هر دستکاری در طبیعت برمبنای توانمندیها و داشتههای طبیعت انجام شود خیلی راحت میتوانیم مسائلی مثل سیلاب و مخاطرات دیگر را کنترل کنیم. معاون امور زنان رییس جمهور به ارتقای ساختار مشاوران امور زنان در دولت گریزی زد و گفت: این موضوع چند ماه پیش در ستاد خانواده تصویب و سپس به بخشهای مختلف حقوقی، برنامه و بودجه و اداری استخدامی ارسال شد. در این مراسم دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت استانهای مرزی اظهار کرد: امروز شاهد توسعه ارتباطات روستایی هستیم که موجب پیشرفت و ارتقای اقتصادی آنها خواهد شد. طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریفشده است.

اینتل: بزرگترین شرکت تولیدکننده تراشههای دنیا در حال حاضر رتبه ۸۵ را در میان فهرست بزرگترین شرکتهای جهان در اختیار دارد. با توجه به اینکه بزرگترین شرکت فناوری در جهان، Safari را تولید میکند این فاصله طولانی عجیب است. در نهایت، اکثر اکتشافات تکنولوژیکی به منظور کاهش تلاش­های انسانی است، به این معنا که کارها بیشتر با دستگاههای دیجیتالی انجام می­شود. به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، اعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیات دولت امروز (چهارشنبه) پنجم مردادماه با حضور در حیاط دولت به پرسشهای متعدد خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ دادند یکی از مهمترین محور اصلی نشست هیات دولت امروز به ریاست آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» تاکید بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاههای اجرایی، مسئولیت پذیری دولت و پاسخگو بودن دستگاه ها در قبال عملکردشان بود.

هایوب در این پروژه ملی بیش از ۳۱.۰۰۰ روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری 4G قرار خواهد سایت 1biti داد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: در هفته اخیر دو حادثه داشتیم که یکی از آنها در مشهد رخ داد و روز شنبه بر اثر قصور یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات، بخشی از فیبرهای نوری مرکز قطع شده بود. یکی از ویژگیهای جذاب ویکی پدیا این است که داوطلبان به دلخواه میتوانند اطلاعات آن را به راحتی تصحیح و ویرایش کنند. در حقیقت همان طور که هوش مصنوعی مراحل رشد خود را طی می کند، زبان های لیسپ و پرولوگ بیشتر مطرح می شوند که این زبان ها کار خود را در محدودهٔ توسعه سیستم های هوش مصنوعی در صنعت و دانشگاه ها دنبال می کنند و طبیعتاً اطلاعات در مورد این زبان ها به عنوان بخشی از مهارت هر برنامه نویس هوش مصنوعی است. به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، نتایج رتبهبندی سال 2018 میلادی کیو.اس که به تازگی منتشر شده است، نشان از حضور 5 دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و شهید بهشتی در جمع 959 دانشگاه برتر جهان دارد.

رئیس شورای اطلاعرسانی دولت به تصویب آئیننامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریتی در بخش عمومی اشاره کرد و گفت: این امر گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچهسازی دادههای مالی در حوزههای عمومی میتواند باشد. رئیس جمهور بر اهمیت روایتگری و اقدامات تبیینی از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت که اگر دستگاههای مجری، خود روایت درست و بهنگام از اقداماتشان را ارائه نکنند، دیگران این اقدامات را به شکلی روایت میکنند که نتایج اقدامات مهم دولت زیر سوال میرود و بعضا نقاط قوت در افکار عمومی نقطه ضعف جلوه داده می شود. متاسفانه دیروز مواردی در مجلس مطرح شد که اصلاً مرتبط با سوال بنده نبود و همین مطالب هم عنوان شد. عباسی در پاسخ به این سوال ایرنا تصریح کرد: همان زمان نیز سازمان تنظیم مقررات پیگیریهای زیادی انجام داد. در تمام دنیا این چالشها با شرکت اصلی مادر که خصوصی میشود وجود دارد، ما نیز برای حل همین چالشها حضور داریم. معاون امور زنان رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه معاونت زنان برنامه یا فرهنگ سازی برای حجاب زنان دارد، گفت: ما نشستهایی را که در ارتباط با مسأله حجاب داشتیم که مسایل مختلف در آن بیان شد و برنامههای را که در شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم در آن بسیاری از نظرات تصویب شده است.

بخوان  نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

صفحه voytek با ۱۳۶ هزار دنبالکننده، اخبار مربوط به رسانه فناوری و اطلاعات را به اشتراک میگذارد. بر اساس اطلاعات مربوط به طرح آمارگیری «استفاده خانوارهای ایرانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات» مرکز آمار ایران، مربوط به سال ۹۲، شکاف ضریب نفوذ اینترنت در شهر و روستاها زیاد است و ضریب نفوذ در مناطق شهری تقریباً سه برابر مناطق روستایی است. او با اشاره به اختلال گسترده و قطعی اینترنت در پایتخت کشور توضیح داد: «این حرف مربوط به مناطق محروم و کمتر برخوردار نیست، بلکه در خود تهران هم اینترنت قطع میشود و اخیرا سطح نوسانات به صورت گسترده بود و در چندین نقطه شاهد قطعی وسیع و اختلال جدی اینترنت بودیم و برخی اپراتورهای همراه جواب نمیداد». از این رو باید همچنان منتظر بود که باز هم با اتفاق مشابهی در حوزه ارتباطات مواجه مشویم که شاید وزیر با طرح سؤالی در مجلس ملزم به پاسخگویی شود یا مثل بعضی مواقع چشمها را ببندیم و صورتمسئله را پاک کنیم و به روی خود نیاوریم که سرعت اینترنت روزبهروز در حال کندشدن است و اپراتورهای مربوطه به جای سرویسدهی مناسب و باکیفیت، صرفا تعرفهها را بالا میبرند و مجلس هم استیضاح وزیر ارتباطات را که چندماهی به طور جدی دنبال میکرد، به دست فراموشی سپرده است.

کامپیوترهای متصل به شبکه اینترنت، از پروتکل TCP/IP به عنوان استانداردی برای برقراری ارتباط در شبکه استفاده می کنند. ما حدود ۲۵ میلیون خانوار و ۵ میلیون کسب وکار داریم که از این تعداد، تقریبا ۱۰ میلیون به اینترنت ثابت متصل هستند. در حالی که تکلیف ما در سند شبکه ملی اطلاعات این است که ۸۰ درصد خانوارها و کل کسبوکارها که عددی حدود ۲۵ میلیون خانوار است به اینترنت با سرعت متوسط ۲۵ مگابیت و در حالت مطلوب به ۴۰-۵۰ مگابیت برثانیه دسترسی داشته باشند. سخنگوی دولت گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی با تصویب هیأت وزیران احیا شد و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری اختصاص یافت. اما با مصوبهای که آن زمان از هیات دولت گرفته شد، اهرم سازمان برای برطرف کردن مشکلات اینچنینی پر فشارتر از قبل شد و بستهها را برگرداندند.

سیستم های مدیریت صنعتی هوشمند همچنین می تواند با شبکه هوشمند یکپارچه شود، در نتیجه باعث بهینه سازی انرژی زمان می شود. این عامل باعث میشه مشکلاتی مثل تبعیض یا خطاهای انسانی از بسیاری کارها حذف بشه و در حالت ایدهآل، بشر دیگه احتیاجی به کار کردن نداشته باشه. تأثیر فناوری و ابزارهای آن بر زندگی مردم، سبب گشته صنعت و بازار کار نیز با این پدیده درآمیزند. عباسی تصریح کرد: یکی از اپراتورها خریدها را انجام داده، دیگری بخشی از تجهیزات خود را برای ارتقا وارد کشور کردهاست؛ ما نیز به آنها تاکید کردهایم که به سرعت این تجهیزات را نصب کنند تا سرعت اینترنت بالا برود و تا قبل از پایان سال برای کاربران تجربه کاربری بسیاری خوبی را رقم بزند. هوش مصنوعی یکی از موضوعات جذاب علم کامپیوتر است. بر اساس مطالب مطرح شده، میتوان نتیجه گرفت که هدف کلی هوش مصنوعی، ساخت فناوری است که به رایانهها و ماشینها قابلیت عملکرد هوشمند و تفکر انسانگونه را میدهد. وزارت ورزش اصلا به هیچ عنوان در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه ورود به خود نمیدهد اما کمک میکند که بهترین انتخابات شکل بگیرد و فدراسیون فوتبال از حالت سرپرستی هرچه زودتر خارج شود. وی درباره تصمیم دولت درباره اصلاح فرایندهای ورود و ایجاد کالاهای رسوبی در بنادر کشور گفت: بخش اعظم کالاهای رسوبی در گمرکات هنوز وجود دارد و فرایند گمرکی آزادسازی آنها آغاز نشده و کالا رسوب کرده است، برای اصلاح این فرایند در کمیسیون اقتصادی دولت نشست جامعی برگزار شد.

بخوان  فروشگاه شرکت تکنولوژی برتر | 1biti

وی افزود: دولت مقرر کرد متناسب با تورم سالانه در سالهای آتی این واگذاری سهام استمرار یابد. «سیدحمید سجادی» افزود: در مشهد هم قرار نبود تماشاچی داشته باشیم و شرایط طوری شد که از نظر زیرساخت فراهم نبود اما از جامعه زنان عذرخواهی میکنم که نتوانستیم در مشهد میزبان زنان در ورزشگاه باشیم. توسعهی دسترسی شهروندان، بنگاهها و سازمانها به اینترنت پهن باند میتواند تولید اقتصادی را افزایش داده و به ارتقاء سطح رفاه شهروندان یک جامعه بیانجامد. واقعیتی که دربارهی این دسترسی در تمامی کشورها وجود دارد این است که شکافهایی میان گروههای مختلف جامعه در دسترسی به اینترنت (پهن باند) وجود دارد. تمام سیستمهای هوش مصنوعی که اکنون استفاده میشوند، بر اساس این نوع هوش مصنوعی ایجاد شدهاند؛ حتی پیچیدهترین سیستمهای هوش مصنوعی با بیشترین تواناییها و قابلیتها که تا به امروز ساخته شدهاند نیز بر پایه این نوع هوش مصنوعی ایجاد شدهاند. خاندوزی تصریح کرد: اگر خودروی مردم نیز در حوادث ناشی از سیل دچار مشکل شود، مردم به راحتی میتوانند به شرکتهای بیمه مراجعه کرده و در کوتاه ترین زمان خسارت بگیرند.

وی ادامه داد: جلسهای در این خصوص برای بررسی این دو حادثه برگزار شد که علت آن رعایت نکردن اصول حرفهای توسط اپراتورها تشخیص داده شد و البته اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود. به غیر از گوشیهای هوشمند، هوش مصنوعی هزاران کاربرد دیگر دارد، از جمله تشخیص اسپم ایمیل، بات، تشخیص شخصیت شی، و خیلی چیزهای دیگر. بزرگترین و موفقترین شرکتهای جهان امروزه از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و کسب مزیت نسبت به رقبای خود استفاده میکنند. طبق فرمایشات دکتر فروغی، مسالهی مساله بینی (پیدا کردن مسائل عمیق) یعنی سعی بر پیدا کردن مسایل عمیق و پیدا کردن راه حل و ارتباط ایجاد کردن با دانشگاه و حل با دید پژوهشی امروزه از ارزش بالایی برخودار بوده که حاصل زیبایی نیز خواهد داشت.

سال گذشته اپراتورها بدون توجه به اخطارهای رگولاتوری بستههای پر مصرف خود را حذف یا گران کردند و بیش از یک ماه زمان صرف شد تا بستهها به حالت عادی دربیایند. وی گفت: اما امروز در حد معاون وزیر یا مدیرکل خواهد بود که این به شرایط دستگاهها بستگی دارد و از نظر ساختار جهش خوبی داشته در شوراهای تصمیمگیری باید شرکت داده شوند و همینطور در آیین نامهها و دستورالعملهایی که مصوب میشود در هر دستگاه مشاوره زنان هم باید نسبت به آن نظر دهند. از سرگرمی های کوچک گرفته تا تبادل اطلاعات و اخبار و حتی امور آموزشی همگی به اینترنت وابسته هستند.

معاون وزیر ارتباطات درباره اینترنت سیار و برنامههایی که برای ارتقای آن دارد، افزود: هدفی که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای ما تکلیف شده، پوشش سراسری اینترنت سیار با متوسط سرعت ۱۰ مگابیت برثانیه است. وی تصریح کرد: در مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تکلیف شده که این اتفاق تا افق ۱۴۰۴ نهایی شود. وی تصریح کرد: البته باید این نکته را در نظر داشت که برخی اوقات در نقطهای که جمعیت در آن زیاد شده، ممکن است سرعت کاهش پیدا کند. وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد که هیأت دولت مصوب کرد ۲.۵ هزار میلیارد تومان (همت) برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکتهای بیمه بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن خسارتهای ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم. به همین منظور هیأت دولت امروز مصوب کرد دو و نیم هزار میلیارد تومان برای سال ١۴٠٠ به صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اختصاص یابد که از طریق قرارداد با سایر شرکتهای بیمه بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن خسارات ناشی از سیل و زلزله را جبران کنیم.