آنچه که باید درباره اینترنت در ایران بدانیم 1 بیتی

امروزه سیلیکون با محدودیتهای مختلفی مانند گرما روبرو است. سریالسازی دارویی به فرآیند تعیین هویت ویژه (مانند شماره سریال) برای هر واحد مهر و موم شده است، که این واحد به اطلاعات حیاتی در مورد ریشه محصول، شماره دستهبندی و تاریخ انقضا لینک داده میشود. به کاربردن اینترنت اشیا در وسایلی مانند ساعتهای هوشمند، مردم را قادر میسازد تا به وضعیت سلامت خود آگاه شوند و به پزشکان امکان میدهند بیماران را از راه دور کنترل کنند. هر کدام از این اشیاء هوشمند، یک آدرس پروتکل اینترنتی (IP) مختص به خود را خواهند داشت تا ابزاری که به ارسال یا دریافت اطلاعات می­پردازد، قابل تشخیص شود. شرکتها نیز موظف هستند از دیتا سنترهای ایرانی استفاده و آدرس آیپی خود را به ثبت برسانند. البته هنوز نگرانیهای فنی و امنیتی زیادی در رابطه با این فناوری مطرح است؛ فناوری بلاک چین در این راستا میتواند به اینترنت اشیا کمک کرده و در حل بسیاری از مشکلات آن مفید واقع شود. به عبارت دیگر، “اینترنت اشیاء” در برگیرنده­ تعداد زیادی از اشیاء به هم وابسته است. مشکل دیگری که در مقابل فناوری اینترنت اشیا قرار دارد، مقیاس پذیری است. آدرین داب، گاردین – در سیطرهای که صنعتِ فناوری بر تصورِ جمعیِ ما دارد، بعضی از اصطلاحاتْ نقشی محوری ایفا میکنند: این اصطلاحات، بهجای اینکه بازتابدهندۀ تجربۀ ما از یک موضوع باشند، مشخص میکنند که اساساً از اول باید آن موضوع را چگونه تجربه کنیم.

به این ترتیب «مارک هوارد» با درآمد سالانه ۱/ ۴۱ میلیون دلاری این جایگاه را در اختیار خودش گرفته است. قدرت اتصال به اینترنت فراتر از گوشی های هوشمند و رایانه ها رفته است. این شرایط منجر به ایجاد سلطنت ها شد که در آنها، چند پادشاه بر تمام افراد حاکم بودند و پیامد چنین شرایطی، سوء استفاده آنها از قدرت بود. در چنین شرایطی، ارتباط اشیا دیگر محدود به ما نیست بلکه آنها با اشیای اطراف، دادههای یک پایگاه داده و… دکتر علی اکبرجلالی، استاد دانشگاه میگوید با اینترنت ملی آشنایی ندارد و چنین واژگانی را در دنیا مشاهده نکردهاست. این پروتکل استفاده از IP برای توسعه «اینترنت اشیاء» را تضمین میکند. مفهوم اینترنت اشیاء بوسیله یکی از افراد کمیته توسعه RFID در سال 2000 رقم خورد.

Maru یکی از محصولاتی است که این کنسرسیوم تولید کرده است، که یک راهحل سخت افزاری برای حل مشکلات مربوط به هویت، امنیت و تعامل است. این پروژه راهحلهایی نرم افزاری و سخت افزاری را ارائه میدهد که تعامل ایمن و قابل اعتماد را بین ابزارها فراهم میکند. با توجه به واکنشهاس کاربران نسبت به سرعت اینترنت به نظر میرسد با وجود اینکه رتبه اینترنت ایران در جهان با صعود همراه بودهاست، اما کاربران این افزایش سرعت را به صورت محسوس تجربه نمیکنند. بهتر است اکثر نتایجی که در قالب فیلم آموزشی ارائه میشوند را بررسی کرد و طبق سلیقه و رویکرد آموزش مورد نظر خود، بهترین دوره آموزشی را انتخاب کرد. سازمانها باید در این زمینه به تحقیق بپردازند و از بین بلاک چینهای خصوصی و عمومی یکی را انتخاب کنند.

همین موضوع باعث شده است تا بر محتوایی که میبینید کنترل بیشتری داشته باشید. برنامههای آزمایش محور زنجیرههای تامین امروزه خیلی مشهور هستند و تشکیلات اقتصادی میخواهند بدانند که اینترنت اشیا با استفاده از معماری بلاک چین چگونه دستاورد بیشتری برای آنها خواهد داشت. McKinsey یک تحلیل گسترده از بیش از ۶۰ استفاده کاربردی پویای بلاکچین را در خدمات مالی، (که در آنجا اینترنت اشیا حضور بیشتری در میان تراکنشها دارد) انجام داد؛ تحلیل مذکور نشان داد که این فناوریها پتانسیل ایجاد ارزشی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار را دارند. شهر هوشمند یا «شهر آینده» یک مفهوم کاربردی محبوب اینترنت اشیا است که فناوری را به عنوان مسئول بهبود زیرساختهای شهری طبقهبندی میکند تا مراکز شهری کارآمدتر، ارزانتر و برای زندگی بهینه سازی شوند. استفاده از زنجیره بلاکها در اینترنت اشیا مبتنی بر سادهسازی فرایندهای کسب و کار، بهبود تجربه مشتری و کاهش قابل توجه هزینهها بسیار مناسب است. کمبود عرضه مموری چیپ ها در شرایطی که تقاضای جهانی با افزایش چشمگیری روبرو شده، موجب گشته است تا کارخانه های صنعتی با حداکثر ظرفیت خود مشعول به تولید باشند.

بخوان  QRS تکنولوژی پرتوشناسی با تخفیف ویژه فروشگاه پزشکی مد اسمارت | 1biti

اما برای انتخاب درس خط جبری حتماً باید درس ریاضی عمومی ۲ را پاس کرده باشید. علاقهمندانی که قصد دارند هوش مصنوعی را برای تحقیقات دانشگاهی یاد بگیرند، اغلب کسانی هستند که در دانشگاه این رشته را انتخاب کردهاند و در کنار یادگیری دانشگاهی آن، به پژوهش و تدوین مقاله میپردازند. به زبان ساده، یادگیری ماشینی دادههای رایانه را تغذیه میکند و از تکنیکهای آماری استفاده میکند تا به آن کمک کند تا «بیاموزد» چگونه در یک کار به تدریج بهتر شود، بدون این که به طور خاص برای آن کار برنامهریزی شده باشد، و نیاز به میلیونها خط کد نوشته شده را از بین میبرد. با اینحال، هوش مصنوعی که برای انجام بازی شطرنج توسعه پیدا کرده است، نمیتواند ماشین را براند، مگر آنکه به طور خاصی برای انجام این کار برنامهریزی شده باشد. توسعه دستگاه های منابع محدود متصل به اینترنت به این معناست که برنامه های کاربردی دیگر مانند سیستم های هشدار اولیه زلزله و سونامی می تواند توسط خدمات اضطراری برای ارائه کمک مؤثر واقع شود.

تقریبا تمام برنامه های کاربردی هوش مصنوعی امروزی، از چت باتها و دستیارهای مجازی تا وسایل نقلیه خود ران همگی توسط شکل محدودی از AI ظهور پیدا کرده اند. هوش مصنوعی میتواند تحقیقات و آزمایش های علمی را تقویت کند. خود آگاهی همانطور که در بالا اشاره شد، گاهی اوقات توسط نویسندگان داستانهای علمی تخیلی تحت عنوان یک اسم برای عمده دارایی یک انسان که شخصیت را کاملاً به یک انسان مبدل میکند، بکار گرفته میشود. وسایل و تجهیزات مجهز به فناوری اینترنت اشیا میتوانند مانند انسان ها به شکلی هوشمندانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. آنها مجموعه ای از الگوریتم ها هستند که رابطه بین متغیرهای مختلف زیرین را به تصویر می کشند و داده ها را مانند مغز انسان پردازش می کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و «اسپیسایکس» (SpaceX)، چندی پیش به همراه ۸ نفر دیگر، شرکت Neuralink را پایهگذاری کرد که هدف اصلی آن، جایگذاری الکترود در مغز انسان برای درمان بیماریهایی همچون صرع است. از میان 90 نفر از کارشناسان واحدهای مورد مطالعه، تعداد 72 نفر حاضر به پاسخگویی شدند.

بر طبق گفته سازمان سلامت جهانی (WHO)، تقریبا یک میلیون نفر در سال در اثر استعمال داروی تقلبی جان خود را از دست میدهند که ۵۰ درصد این محصولات دارویی از طریق وبسایتهای شیاد فروخته میشوند و بنا بر یک مطالعه که اخیرا توسط DHL Research انجام گرفت، ۳۰ درصد از محصولات دارویی فروخته شده در بازارهای نوظهور جعلی هستند. یکی از اولین چالشهای رسمی در این زمینه آزمون تورینگ بود که توسط Alan Turing در سال 1950 میلادی مطرح شد. اولین استفاده از واژه تکینگی در این معنا، توسط ریاضیدان جان فون نویمان بود. به رغم این پیشرفتها، همچنان امنیت بیشتر برای اکوسیستم IoT موضوع بسیار مهمی است؛ زیرا این فناوری شامل چندین دستگاه، مقدار زیادی اطلاعات، شرکای زنجیره تامین و جامعه است که حفظ امنیت آن کار آسانی نیست. ظهور الکسا برای تبدیل شدن به قطب اصلی خانه های هوشمند تا حد بسیار زیادی درخشان بوده است.

برنامه IBM`s Food Trust از زنجیره بلوک برای ایجاد پاسخگویی، پیگیری و شفافیت بیشتر در زنجیرههای تامین بهره میگیرد؛ این تنها کنسرسیومی است که در نوع خود پرورش دهندهها، پردازشگران، توزیع کنندگان و خرده فروشان را از طریق یک ثبت و ضبط مجاز، همیشگی و اشتراکی دادههای سیستم غذایی به هم مرتبط میکند. از سویی هولز هم معتقد است که هنرمندان میتوانند از این ابزار، بهعنوان بخشی از جریان هنری خود بهره بگیرند. Chain of Things: یک آزمایشگاه تحقیقاتی متشکل از علاقهمندان به فناوری و شرکتهای برجسته بلاکچینی است که به بررسی بهترین کاربردها و مزایای ترکیب بلاک چین و IoT میپردازد.

بخوان  هوش مصنوعی: آیا شما واقعاً نیاز دارید؟ This can این می تواند حل!
در سال 1938 این شرکت تولید کامپیوترهای شخصی را آغاز کرد و در سال 1991-1992 توسعه اولین خط تلفن همراه به پایان رسید. در سال 2008، تعداد 25 عدد از شرکتهای بزرگ دنیا بر روی پروتکلی به نام «IP برای اشیاء هوشمند» جهت ارتباط آنها در شبکه توافق کردند. اگر گوشی شما دو سیم کارت باشد و قصد استفاده از این نسل اینترنت را داشته باشید، باید یکی از سیم کارت های خود را بر روی ۲G یا EDGE قرار دهید، در غیر این صورت اتصال ممکن نیست. کارت های اعتباری یک فناوری پرداخت کاملا از مد افتاده و قدیمی است.

اینترنت مجموعه ای از شبکه های مجتمع عظیم است که بر اساس توافق در NAPها به هم پیوسته اند. اریک فیسچر، متخصص با تجربه آمریکایی در زمینه­ دانش و فناوری، به تحلیل این قابلیت جدید یعنی اینترنت اشیا «Internet Of Things» پرداخته که نتایج آن توسط مرکز تحقیقات کنگره آمریکا منتشر شده است. بلاک چین پتانسیل خود برای افزایش سرعت، اندازه و میدان دید زنجیرههای تامین نشان داده است. بلاک چین میتواند برای ردیابی اندازه گیری دادههای سنسور و جلوگیری از تکرار هر گونه اطلاعات مخرب مورد استفاده قرار گیرد. یک دفتر کل توزیع شده، منابع مخرب و ناقص را در اکوسیستم از بین میبرد و دادههای دستگاههای IOT را از دستکاری محافظت میکند.

در ادامه به بیان مزایای این فناوری میپردازیم. این فناوری بین جهان دیجیتال و فیزیکی توازن برقرار میکند و مستندسازی کاغذی را در کنار مزایای بلاک چین مورد استفاده قرار میدهد. برای مثال اگر این دارایی یک وسیله نقلیه یا یک بخش یدک باشد، رویدادها و دادههای مربوط به عملکرد آن را مستقیما به جایگزین دیجیتال میفرستد و همزمان که این محصول از دستان کارخانهدار به دلال و در نهایت به مالک جدید میرسد، این پیگیری صورت میگیرد. این کار پنجره مربوط به آنالیز کانال را باز کرده و به آن با استفاده از ستارهها، نمرهای قابل درک میدهد. دو ویژگی اصلی می­تواند “اشیاء” مختلف را به عنوان بخشی از “اینترنت اشیاء” قرار دهد. “اشیاء” می­تواند شامل هر “چیزی” باشد که قابلیت جمع آوری داده­ها، کنترل شدن و یا ارتباط از راه دور را داشته باشد. اشیاء می­تواند شامل هر “چیزی” باشد که قابلیت جمع آوری داده­ها، کنترل شدن و یا ارتباط از راه دور را داشته باشد. این سازمانها باید توجه کنند که کدام یک از بلاک چینها میتواند نیاز آنها را بهتر تامین کند. برخی از مردم ترس از پیشرفت فناوری تا این درجه را دارند؛ زیرا فکر میکنند که در آینده رباتها در بسیاری از زمینهها جایگزین انسانها خواهند شد و این موضوع میتواند تا حدی صحیح باشد.

شرکتهای زیادی در حال استفاده از بلاک چین در اینترنت اشیا هستند و میخواهند از این طریق روشی برای کاهش ریسک ارائه دهند. بعد از این که شما آزمون سرعت خود را اجرا کنید، قادر خواهید بود ببینید چند درصد سریع تر یا کندتر از پهنای باند نسبت به دیگر کاربران سرویس خود و همچنین میانگین سرعت کاربران در کشور خود هستید. علاوه بر این، به شدت به گروه های کاری که تشکیل شده و به یک مدیر منطقه پیشنهاد می شود، متکی است. بایدو یک موتور جستجوگر چینی است که ۵۷ خدمت گوناگون، از جستجو گرفته تا شبکههای اجتماعی را به کاربران خود ارائه میکند. مدیرعامل فیسبوک از سال قبل تا حالا ۳/ ۶ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شده و برای نخستینبار به لیست ۱۰ ثروتمند اول آمریکا راه پیدا کرده و در رتبه هفتم این لیست ایستاده است. در آن زمان هر دو در حال تحصیل برای دریافت دکترای خود بودند و سه سال بعد با همدیگر گوگل را تاسیس کردند. همینطور با پیامک کردن نام و مدل گوشی خود به شماره ۸۰۰۸ اگر گوشی شما قابلیت دریافت تنظیمات اتوماتیک را داشته باشد ، آن را دریافت می کند .

بخوان  كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان | 1biti

امام درواقع اگر بخواهیم محدوده استفاده از اینترنت اشیا در ایران را مشخص کنیم بهتر است به استفاده از اینترنت اشیا در لوازم خانگی و صنعت ساختمان اشاره سایت 1biti نماییم. دفتر کل تنگل در این میان دارای ارتباطات ماشین به ماشین است و کارمزد این ریزتراکنشها را هم کاهش میدهد. جشنواره 1401 صبانت به طور مرتب به روز رسانی میشود و سرویسها و تخفیفهای ویژه جدیدی در این صفحه اعلام میشود. این مهم، گام اجتنابناپذیر بعدی در آفرینش سیستمهای مدیریت آزمایشگاهی با بازده و راندمان بسیار بالاست. آنها قابلیت تشخیص تصویر را به سیستمهای امنیتی اضافه میکنند، و با استفاده از قابلیتهای پرسش و پاسخ، دادهها را توصیف میکنند، کپشن و عنوان تولید میکنند و یا الگوهای موجود در بین دادهها را فراخوانی میکنند.

اینترنت اشیا مفهومی رایانشی است برای توصیف آیندهای که در آن اشیای فیزیکی یکی پس از دیگری به اینترنت وصل میشوند و با اشیای دیگر در ارتباط قرار میگیرند. فروشگاهی را تصور کنید که دیگر بههیچوجه نگران تمام شدن محصولاتش نیست، چون سیستم کنترل هوشمند انبار در هر لحظه از موجودی تمام محصولات باخبر است و حتی کار سفارش را هم خودش انجام میدهد. دنیایی را تصور کنید که در آن بتوان یخچالتان را طوری تنظیم کنید که وقتی تعداد تخممرغهای داخلش به دو عدد رسید، بهصورت خودکار سفارش خرید تخممرغ به فروشگاه نزدیک خانهتان ارسال شود؛ یا اینکه بتوانید روشن یا خاموش بودن اتو یا اجاق گازتان را بهوسیلهی تلفن هوشمندتان از محل کار چک کنید. فیلم ، تا پیش از این، تصور عموم مردم این بود که تنها این انسانها هستند که قرار است با ابزارهایی که در اختیار دارند توسط شبکهی اینترنت به هم متصل شوند و شخصا از قابلیتهای آن بهره ببرند.

با پیشرفت سریع تکنولوژی گسترش سیستم های کنترل دسترسی بیسیم در بازار نیز بیشتر شده است با این حال در قم راحتی ورود به سیستم که داده میشود در میان بسیاری از سیستمهای یکپارچه محسوب گردیده است و زمانی که از آنها استفاده می شود اغلب فقط برای درهای داخل یک سایت از راههای کنترل دسترسی بیسیم استفاده میشود نه ورودی اصلی. اکنون در مورد ایدهای صحبت میکنیم که بر اساس آن هر شی فیزیکی قادر است با اتصال به اینترنت یا به کمک سایر ابزارهای ارتباطی، با سایر اشیا تعامل داشته باشد. از آن زمان واژه اینترنت اشیاء به مفهوم اشیاء روزمرهای که قابل تشخیص، مکانیابی، آدرس دهی و کنترل از طریق اینترنت باشند (چه از طریق RFID، شبکه بیسیم، شبکه WAN و یا سایر ابزارها) گره خورد. در آینده ماشینها میتوانند حتی قدم زدن در جنگل را هم برای ما شبیهسازی کنند و اینترنت اشیا تا این حد میتواند با زندگی روزمره ما گره بخورد: سیستمهای کامپیوتر با زندگی در دنیای واقعی یکپارچه میشوند. بر اساس این پروتکل حجم زیادی از وسایل که بر روی آنها سیستمهای جاسازیشده در حال اجرا میباشند قادر به ارتباط با یکدیگر هستند. IOTA زیرساختی رضایتبخش برای ابزارهایی است که به پردازش مقدار زیادی دادههای ریز میپردازند.