آواز پرندگان چه تاثیری بر سلامت روان افراد دارد؟

بدگُمانی یا پارانویا (Paranoia) در تعریف عام آن، غریزه یا فرآیندی از فکر است که تحت تأثیر اضطراب یا ترس به حالتی غیرمنطقی و وهم آلود در می‌آید. افراد پارانوئید معمولاً فکر می‌کنند که دیگران برای آذر و اذیت آن‌ها می‌کنند یا فکر می‌کنند که دیگران به دنبال توطئه علیه آن‌ها هستند. توهم توطئه زیر شاخه پارانویا است.

انتهای پیام



منبع

انجمن ما در مطالعه اخیرشان پلانکس مثبت آواز بر سلامت روان افراد خبر داده‌است.

شرکت کنندگان در مطالعه 6 دقیقه صدای معمولی ترافیک و صدای ترافیک زیاد و صدای آواز پرندگان را شنیدند. قبل و بعد از شنیدن کلیپ‌های صوتی، شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌هایی را برای ارزیابی سلامت روان خود و آزمون‌های شناختی نیز انجام دادند.

نتایج مطالعه حاضر نشان داد که گوش دادن به آواز پرندگان باعث کاهش اضطراب و آدرا پارانویا در شرکت‌های سالم می‌شود، اما به نظر نمی‌رسد که آواز پرندگان در این آزمایش تأثیری بر حالات افسردگی داشته باشد. با این، سر و صدای ترافیک به طور کلی حالات افسردگی را بدتر می کند، به خصوص اگر کلیپ صوتی شامل انواع حال از صداهای ترافیکی باشد.

به گفته این مطالعه، آواز پرندگان نیز می‌توانند مانع از اختلالات روانی شوند. گوش دادن به یک سی دی صوتی راهی ساده و در دسترس برای این امر خواهد بود.

شنیدن آواز پرندگان بر خلق و خواً قبلاً شناخته شده است، اما این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که در آن بررسی تأثیر آواز پرندگان بر حالات پارانوییدند. محققان همچنین دریافتند که نه آواز پرندگان و نه سر و صدای ترافیک بر عملکرد شناختی افراد تاثیرگذار نمی‌گذارند.

بخوان  کشف جدید در مورد سیارات ساندوچی!

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، زمانی که صدای آواز و جیک جیک شاد پرندگان را می‌شنوید، باید بایستید و گوش دهید، چرا که مؤسسه ماکس پلانک و دانشگاه هامبورگ-اپندورف(UKE) در آخرین یافته‌های خود نشان دادند که آواز پرندگان و افکار غیرمنطقی را می‌دهد.

به گفته امیل استوب (Emil Stobbe) یکی از محققان این مطالعه، هرکسی استعداد روانی خاصی دارد. افراد سالمکات همچنین می‌توانند احساسات مضطرب یا آدرا پارانوئید موقت را تجربه کنند. پرسشنامه‌ها ما را قادر می‌سازند تا افراد را بدون تشخیص آسیب، اضطراب و پارانویا تشخیص دهیم و بر روی این بررسی‌ها تأثیر بگذاریم.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Scientific Reports” منتشر شده است.

در این مطالعه، مطالعه با انجام یک آزمایش آنلاین با حضور 295 شرکت‌کننده بررسی شد که چگونه صدای ترافیک و آواز پرندگان بر خلق و خو، پارانویا و عملکرد شناختی تأثیر می‌گذارند.