آوردن انرژی خورشیدی از فضا به زمین با روشی نوین

پروژه SOLARIS با هدف جمع‌آوری نور خورشید در یک منطقه وسیع در فضا و تبدیل آن به انرژی مایکروویو (مشابه رادیویی با فرکانس بالا در اجاق مایکروویو) و سپس انتقال آن به زمین است.

در همین حال، بررسی‌ها باید اطلاعات مربوط به سلامتی ناشی از تابش مایکروویو به اتمسفر را کاهش دهند چرا که این اثری است که به طور کامل کشف نشده است و باید آزمایشاتی مبنی بر اینکه آنها خطری برای گیاهان و حیوانات ندارند، انجام دهند.

آژانس فضایی اروپا اذعان کرد که ممکن است انرژی زیادی در طول روند تبدیل و تابش بین برود وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، یک پروژه بلندپروازانه برای تامین انرژی روی زمین توسط دانشمندان در حال ارائه است. آژانس فضایی اروپا(ESA) در یک کنفرانس دو روزه در پاریس در حال بررسی طرح‌هایی برای ایجاد یک مزرعه خورشیدی در مدار است.

دکتر “ماماتا ماهشوارپا”(Mamatha Maheshwarappa) سرپرست سیستم‌های ناوبری آژانس فضایی بریتانیا در گفتگو با اسکای نیوز گفت: این باید یک سرمایه‌گذاری مشترک (عمومی و) باشد. دولت می‌تواند برخی از فعالیت‌های اولیه کاهش را تامین کند، اما این پروژه‌ها باید توسط سرمایه‌گذاری حمایت کنند.

اما بریتانیا نیز پیشنهادهای خود را دارد. این کشور بودجه‌ای به ارزش شش میلیون پوند برای توسعه فناوری‌های انرژی خورشیدی بر فضا را برای این موضوع در نظر گرفته است.

انتهای پیام



منبع

“ژان دومینیک کاست” (Jean-Dominique Coste) از تیم ایرباس گفت: اگر ماهواره‌ها نور خورشید را جمع‌آوری کنند، باید حدود دو کیلومتر مسافت اندازه‌گیری کنند تا به قدرت یک نیروگاه هسته‌ای دست یابند.

بخوان  شراکت سامسونگ با تسلا در ساخت اولین خانه هوشمند

ارسال آخرین اطلاعات مبنی بر استفاده از ماهواره‌ها برای پرتو انرژی خورشیدی جمع آوری شده در فضا به زمین ارائه می شود.

آوردن انرژی خورشیدی از فضا به زمین با روشی نوین

تعداد زیادی آنتن روی زمین پرتوها را جمع آوری می کنند و آن انرژی را به الکتریسیته تبدیل می کنند. منابع انرژی خورشیدی برای استفاده از فضا (SBSP) بسیار زیاد است، زیرا مایکروویو می‌تواند در زمین نفوذ کند و نور خورشید در فضا نیز به طور مداوم در حال اجرا و نور شدیدتر است.

آوردن انرژی خورشیدی از فضا به زمین با روشی نوین

بر اساس تحقیقاتی که توسط مشاوران دولت بریتانیا انجام شده است، یک سیستم عملیاتی می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ توسعه یابد و می‌تواند درصد قابل توجهی از نیاز انرژی را تا سال ۲۰۴۰ تامین کند. اما هزینه هنگفتی نیز به همراه خواهد داشت که هزینه آن حدود 17.3 میلیارد پوند خواهد بود.

استفاده از انرژی خورشیدی بر اصل فضا در مکان کوچک نشان داده شده است. در ماه سپتامبر، ایرباس از مایکروویو را بین دو نقطه تولید در فاصله 36 متری پرتاب کرد و هیدروژن سبز کرد اما چالش‌هایی نیز وجود دارند.