آپدیت جدید ویندوز 11 ثابت می کند که مایکروسافت از اپل می ترسد

این امر می‌تواند آغازگر یک حلقه فضیلت‌آمیز باشد، زیرا هر چه تعداد برنامه‌های بیشتری در ARM به ویندوز بیایند، مردم دستگاه‌های بیشتری را خریداری خواهند کرد، که سپس توسعه‌دهندگان برنامه‌های بیشتری را تشویق می‌کند تا نسخه‌های ARM محصولات خود را بسازند. با این حال، در حال حاضر، با تعداد کمی از افراد که از ویندوز در ARM استفاده می کنند، بسیاری از سازندگان برنامه به سادگی توجیه مالی برای سرمایه گذاری در یک پورت برنامه نمی بینند.

اگر فکر می کنید که SQ3 بسیار شبیه تلاش مایکروسافت برای تکرار M1 است، خیلی دور از انتظار نیستید. مایکروسافت مدتی است که روی راه‌هایی کار می‌کند تا سیستم‌عامل ویندوز خود را بر روی تراشه‌های ARM (بر خلاف استفاده از پردازنده‌های Intel و AMD x64) قرار دهد – اما نتایج در مورد دستگاه‌هایی که از قیمت‌های بالا و عملکرد ضعیف رنج می‌برند بسیار ناامیدکننده بوده است. . بدتر از آن، چون تراشه‌های ARM معماری متفاوتی دارند، برنامه‌ها باید نسخه‌هایی داشته باشند که بتوانند روی سخت‌افزار اجرا شوند. اگر توسعه دهندگان نتوانند یا نخواهند برنامه های خود را به ARM پورت کنند، در نهایت با یک دستگاه گران قیمت و کم قدرت مواجه می شوید که نمی تواند برنامه های مورد علاقه شما را اجرا کند.

با حل مشکل برنامه ویندوز در ARM، مایکروسافت این شانس را دارد – هرچند هنوز هم بسیار کم است – تا دیگر از اپل نترسد و موفقیت M1 را قبول کند.



منبع

NPU در همه لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های شخصی یافت نمی‌شود، اما در لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده‌های SQ1، SQ2 و SQ3 گنجانده شده‌اند. اینها تراشه های ساخته شده توسط مایکروسافت و کوالکام هستند و جدیدترین SQ3 را می توان در Surface Pro 9 5G جدید این شرکت یافت.

بخوان  خلع سلاح سارقان توسط کشاورز + فیلم

بنابراین علیرغم تمایل آشکار مایکروسافت به رقابت با اپل در این زمینه، کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. با این حال، آیا آپدیت جدید ویندوز 11 می تواند این مشکل را برطرف کند؟

همه چیز در مورد هوش مصنوعی

مانند ZDnet گزارش می دهد (در برگه جدید باز می شود)یک نسخه پیش‌نمایش جدید ویندوز 11 در دسترس افرادی است که می‌خواهند آن را امتحان کنند، و ویژگی‌های متعدد مبتنی بر هوش مصنوعی را به همراه دارد که از واحد پردازش عصبی دستگاه (NPU) استفاده می‌کند.