آژانس فضایی اروپا نوروز را تبریک گفت

این آژانس شب گذشته با انتشار این تصاویر نوشت: در حالی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان سال جدید را با ساعت ۲۲:۲۴ به وقت اروپای مرکزی (۰۰:۵۴ به وقت ایران) آغاز می‌کنند و روز جهانی خوشبختی را جشن می‌گیرند. ، تلسکوپ جیمزوب منظره نادر یک ستاره درخشان ولف رایه را ثبت کرده است.

ستارگان عظیم در طول چرخه زندگی خود به رقابت می‌پردازند و همه آن‌ها قبل از تبدیل شدن به یک ابرنواختر، مرحله مختصری از ستارگان ولف رایه را پشت سر نمی‌گذارند که این امر مشاهدات دقیق وب را برای ستاره‌شناسان ارزشمند می‌سازد. ستارگان ولف رایه در حال بیرون ریختن لایه‌های بیرونی خود هستند که در نتیجه هاله‌های گاز و غبار مشخص می‌شوند. ستاره WR 124 حدود 30 برابر جرم خورشید است. با دور شدن پرتاب شده از ستاره و سرد شدن، غبار کیهانی گاز می‌شود که این غبار در نور مادون قرمز توسط وب می‌درخشد.

به گزارش ایسنا، این آژانس فضایی در صفحه خود نوشت: آغازی نو و شاد، نوروز مبارک.

آژانس فضایی اروپا با انتشار تصاویر در صفحه اینستاگرام خود، نوروز را تبریک گفت.

انتهای پیام



منبع

تصویر دقیق وب از WR 24 نوید شافات آینده را می‌دهد که اسرار طولانی مدت غبار کیهانی را اکت1 می‌کند.

هاله‌ای متمایز از گاز و غبار ستاره قابی در اطراف ستاره قرار گرفته است و در نور فروسرخ شناسایی‌شده توسط وب می‌درخشد و ساختار گره‌دار را نشان می‌دهد. علیرغم اینکه اخترشناسان شاهد صحنه یک مرگ قریب الوقوع ستاره‌ای هستند، اما همچنان به ستارگان ولف رایه برای کسب بینشی در آغازهای جدید نگاه می‌کنند. غبار کیهانی در سحابی‌های متلاطم اطراف این استارگان در حال شکل‌گیری است، غباری که از اجزای تشکیل‌دهنده عناصر سنگین کیهان مدرن، از جمله حیات روی زمین تشکیل شده است.

بخوان  مجدد از فالکون ۹ اسپیس ایکس ۱۶ مرتبه شد