آیا درمان سرطان پستان با واکسن امکان پذیر خواهد بود؟

دیسیس و همکارانش تصمیم گرفتند تا با ساخت واکسن دی.ان.ای، این پاسخ ایمنی ضد گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی را هدف قرار دادن و حرکت کنند. این شامل دستورالعمل‌های دی.ان.ای به بیمار برای ساختن هدف است نه واکسن پرورشی که یا حاوی نظر یا قسمتهایی از آن است.

دکتر “مری نورا ال دیسیس”(Mary Nora L. Disis) نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه این کشور گفت: از آنجایی که یک کارآزمایی بالینی تصادفی نیست، نتایج اولیه مقدماتی در نظر گرفته شده است، اما یافته ها به اندازه کافی امیدوارکننده هستند که واکسن هستند. اکنون در یک کارآزمایی بالینی تصادفی‌ بزرگتر ارزیابی می‌شود.

دیسیس گفت: نتایج نشان داد که واکسن بسیار ایمان بود. در واقع، شایع‌ترین عوارض جانبی که در حدود نیمی از بیماران مشاهده می‌شود، بسیار شبیه به آنچه در واکسن‌های کوید می‌بینید بود: قرمزی و تورم در محل تزریق و شاید تب، لرزش و علائمی شبیه آنفلوآنزا.

مطالعات دانشگاه در مطالعه جدید از یک توسعه واکسن تجربی خبر دادند که می‌توان برای آبیاری یا درمان یک نوع تهاجمی سرطان پستان مورد استفاده قرار گیرد و به طور ایمن یک پاسخ ایمنی در برابر یک محرک رشد سرطان پستان ایجاد کند.

طراحی واکسن سرطان

نتایج کارشناس برای درمان سرطان پستان

ایمنی و کارایی در کارآزمایی بالینی فاز اول

سهامداران شرکت را به سه گروه تقسیم کردند که هر کدام سه تزریق با دوزهای کم(۱۰ میکروگرم)، متوسط​​(۱۰۰ میکروگرم) یا بالا(۵۰۰ میکروگرم) از واکسن دریافت کردند. علاوه بر این، به همه گروه‌ها داروی محرک سیستم ایمنی به نام «گرانولوسیت-ماکروفاژ فاکتور محرک کلنی» (GM-CSF) داده شد تا به القای پاسخ ایمنی سیتوتوکسیک کمک کند.

بخوان  تاثیر دود سیگار در ایجاد بیماری های پوستی

۶۶ زن مبتلا به سرطان پستان متاستاتیک (یعنی سرطانی که به سایر نقاط بدن گسترش یافته بود) در آزمایش بالینی فاز اول برای آزمایش واکسن شرکت کردند. همه شرکت‌ها قبلاً یک دوره استاندارد شیمی‌درمانی را تکمیل کرده بودند که یا به بهبودی کامل می‌رسیدند (همه علائم سرطان آنها ناپدید شده بود) یا فقط تومورهایی با رشد آهسته در استخوان‌هایشان باقی مانده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تی ان، سرطان پستان یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان است و زنان هشدار دهنده هستند که باید به آن توجه کنند. سرطان پستان عملکرد سلولی را در سلول‌های پستان را مختل می‌کند و سلول‌های سرطانی پستان در افراد بدون کنترل و بیش از حد تکثیر می‌شوند، میکروب سرطان پستان از مجراها (مسیر انتقال شیر) یا لوبول (غده‌های شیری) پستان شروع می‌شوند، سرطان‌های می‌شوند. از طریق رگ‌های خونی و مسیرهای لنفاوی به سمت بیرون از پستان حرکت می‌کنند و در بقیه بدن پخش می‌شوند، در این حالت می‌گویند که متاستاز اتفاق افتاده است. حال آمریکایی یک گام به درمان این سرطان نزدیک شده‌اند.

زمانی که واکسن دی.ان.ای به بیمار تزریق می‌شود، سلول‌های محل تزریق مواد ژنتیکی را می‌گیرند و شروع به تولید کدگذاری می‌کنند. تامین کننده نهایی به سیستم ایمنی ارائه می شود که به نوبه خود یک پاسخ سیتوتوکسیک قوی را می کند. در این مطالعه، واکسن با دستورالعمل‌هایی برای بخش داخلی گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی است که در سلول می‌شود، طراحی شد، زیرا این واکسن به احتمال زیاد قوی را القا می‌کند.

واکسن تجربی در یک کارآزمایی بالینی فاز 1 برای ارزیابی و اثربخشی آن در تعداد کمی از بیماران و بررسی اینکه آیا پاسخ ایمنی قوی در هدف خود، گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی (HER2) ایجاد می‌کند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بخوان  استرس مکر باعث پیر چشمی می شود

گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی، پرورش دهنده مهمی است که در سطح سلول‌ها پیدا می‌شود و رشد و تقسیم سلولی را تنظیم می‌کند. با این حال، در حدود ۳۰ درصد از سرطان‌های پستان، گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی بیش از می‌شود و این سلول‌های سرطانی گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی مثبت می‌تواند صدها برابر مقدار طبیعی گیرنده باشد.

نتایج کارآزمایی نشان داد که واکسن با موفقیت پاسخ ایمنی سیتوتوکسیک مورد نظر را بدون عوارض جانبی شدید ایجاد کرد. قوی‌ترین پاسخ ایمنی در بیمارانی رخ داد که دوزهای متوسط ​​را دریافت کردند. دیسیس همچنین آزمایش سال زنان را انجام داد که پس از ۱۰ درصد از شرکت کننده در این آزمایش هنوز زنده هستند.

علاوه بر این، دریافته فاکتور رشد اپیدرمی انسانی مثبت سرطان پستان، معمولا تهاجمی‌تر هستند، زیرا احتمال بازگشت(عود) پس از درمان بیشتر از انواع سرطان پستان است. با این حال، تعداد زیادی از گیرنده های فاکتور رشد اپیدرمی انسانی نیز نشان دهنده یک هدف برای درمان سرطان است زیرا می تواند یک پاسخ ایمنی قوی در برابر سلول های سرطانی ایجاد کند.

با این حال، این مطالعه برای ارزیابی اینکه آیا واکسن سرطان را کاهش می‌دهد یا از آن جلوگیری می‌کند، طراحی نشده است، بررسی می‌شود که نتایج در این زمینه بسیار امیدوارکننده است، زیرا تقریباً نیمی از بیماران با مرحله بیماری مشابه معمولاً طی پنج سال پس از آن هستند. از درمان جان خود را از دست می‌دهند.

بیمارانی که یک پاسخ ایمنی سیتوتوکسیک(سلول کش) قوی در برابر سرطان‌های گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی انسانی مثبت تولید می‌کند، معمولاً بقای کلی‌تری نسبت به بیمارانی که بدنشان اینگونه نیست و همچنین احتمال بیماری آنها کمتر است.

بخوان  مایکروسافت با قرار دادن ویندوز 10 روی پشتیبانی لایف، من را به سمت ویندوز 11 سوق نخواهد داد

شرکت گنندگان پس از دریافت دوزهای خود، طی یک دوره پیگیری ۳ تا ۱۳ ساله تحت نظر قرار گرفتند(متوسط ​​پیگیری ۱۰ سال بود). دوره نسبتا طولانی بسیار مهم بود زیرا گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی در بسیاری از سلول‌های سالم دیگر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ να‌ να‌ να‌ να‌ داد و نتیجه‌ آن‌ نتیجه‌ آن‌ را نتیجه‌ کرد که‌ در آن‌ بدن‌ به‌ بافت‌های‌ طبیعی‌ خود حمله‌ می‌کند، نمی‌شود.

انتهای پیام



منبع

دیسیس گفت: اگر نتایج آزمایش‌های فاز دوم کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده واکسن مثبت باشد، این یک نتیجه قوی برای ما خواهد بود که سریعاً به سمت آزمایش نهایی مرحله سوم گام برداشتم. من امیدوارم که به ساخت واکسنی نزدیک باشد که مبتلا به سرطان پستان را درمان کند.