آیا زمان وداع با کاوشگر اینسایت ناسا فرا رسیده است؟

مدتی بود که کاوشگر «اینسایت» نیروی خود را از دست داده بود، زیرا گرد و غبار مریخ روی صفحات خورشیدی آن انباشته شد و اجازه نمی‌دادند این کاوشگر خود را با نور شارژ خورشید کند. آخرین‌ها را ناسا بیانیه‌ای از دیدگاه کاوشگر این سایت در حساب کاربری این کاوشگر در توییتر منتشر کردند و نوشتند: قدرتم واقعاً کاهش یافته است، بنابراین این ممکن است آخرین تصویری باشد که بتوانم ارسال کنم. اما نگران نباشید ماموریت من در اینجا پرثمر و آرام بود. اگر بتوانم با پشتیبان صحبت کنم، این کار را انجام دهم، اما به‌زودی خاموش خواهد شد. از همراهی شما سپاسگزارم.

اینسایت، مخفف عبارت” کاوش داخلی با استفاده از تحقیقات لرزه‌ای، زمین‌سنجی و انتقال گرما است. مریخ‌لرزه را شناسایی کرده‌اند که بزرگ‌ترین آنها را برابر با پنج کرده است.

این پیام غم انگیز از مریخ باعث شد تا کاربران رسانه های اجتماعی بسیار ناراحت و شوکه شوند. در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲، این سایت به ارتباط ایجاد شده توسط متخصص در زمین پاسخ نداد. شرایطی که انتظار می‌رفت، قدرت فرودگر ماه‌ها در حال کاهش است و فرض بر این است که این ممکن است به پایان عملیات خود رسیده باشد.

آیا زمان وداع با کاوشگر اینسایت ناسا فرا رسیده است؟

آخرین تصویر منتشر شده توسط کاوشگر “اینسایت”

در اوایل تابستان سال جاری، قدرت این کاوشگر به قدری کم بود که مسئول این مأموریت تمام ابزارهای علمی اینسایت را خاموش کرد تا تنها لرزه‌ها را خاموش کند. آنها حتی سیستم حفاظت از خطا را خاموش کردند. سیستمی که در تشخیص تولید برق کاوشگر به طور خطرناکی کم است، لرزه‌سنج را به طور خودکار خاموش می‌کند.

انتهای پیام



منبع به گزارش ایسنا، احتمالاً کاوشگر مریخی “اینت” ناسا در آینده نزدیک دیگر نمی تواند بدهد و تصاویری را که می توانند درک کنند بهتر است سیاره سرخ تجزیه و تحلیل کنند، به زمین کند زیرا اکنون آرام آرام در حال نزدیک شدن به روزی است که کاوشگر مریخی “اینتسایت” است. «ناسا در خاموشی فرو می‌رود و به مأموریت تاریخی خود برای افشای اسرار درونی سیاره سرخ پایان می‌دهد.

کاوش از سال 2018 مرخی اینسایت ناسا بود که در سال 2018 در مریخ کاوش بوده است و همیشه نیز از دست داده است.

بخوان  شیائومی گوشی تاشو Mix Fold ۲ را به بازار می‌فرستد