آیا زندگی بدون 1 بیتی

ما در صفحه تکنولوژی و علم دیجیکالا مگ تلاش میکنیم با آشنا کردن مخاطب ایرانی با جدیدترین فناوریهای روز دنیا او را برای برخورد با چالشهای زندگی مدرن در دوران شکوفایی و سلطهی دانش و فناوری بیشتر از پیش آماده کنیم. مشکلات در جبر، اثبات قضایای منطقی و صحبت کردن به زبان انگلیسی را انجام می دادند و در اواسط دهه 1960، تحقیقات در ایالات متحده به شدت توسط وزارت دفاع تأمین می شد و آزمایشگاه هایی در سراسر جهان تأسیس شده بودند. تحقیقات پیشگامانه روس در حوزه رباتهای مشارکتی شبکهای (یعنی رباتهایی که میتوانند با هم کار کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند)، توانست رباتهایی را که میتوانند ساختار خود را تغییر دهند تا با محیط خود سازگار شوند و روبات های بدون بدنه سخت را تولید کند. پایتون به دلیل قابلیت خوانایی بالا، ساختار نحوی ساده و شبیه بودن به زبان انگلیسی، سادهترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی به حساب میآید.

در یادگیری نظارت شده، الگوریتم ML یک مجموعه داده آموزشی کوچک در اختیار دارد. الگوریتمهای جستجوی یکنواخت الگوریتمهایی هستند که هیچ اطلاعاتی به غیر از تعریف مسئله به آنها داده نمیشود. تا آنجا که هیچ تعریف واحدی از این رشته در سطح جهانی پذیرفته نشده است. بیشترین تمرکز این رشته در بهبود بیماران و کاهش هزینهها است. عنوان درس مهندسی اینترنت برای دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر پیام نور ورودی سال ۹۷ به بعد، «مبانی و کاربردهای هوش مصنوعی» و برای دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۷، «هوش مصنوعی و سیستمهای خبره» نام دارد که تنها هفت فصل ابتدایی کتاب هوش مصنوعی راسل و نورویگ را شامل میشود. یکی از پیشرفتهترین رباتهای انسان نما به نام سوفیا (Sophia) در سال 2017 توانست تابعیت عربستان صعودی را دریافت کند! هوش مصنوعی یکی از موضوعات جذاب علم کامپیوتر است.

چگونگی طراحی دستگاههای استدلال گر، برای رسیدن به مجموعهای از تصمیمات منطقی با استفاده از دانشی که در اختیار آنها قرار میگیرد اساس کار طراحی سامانههای خبره (expert systems) است. قرار دادن پروژه خود در وب سایت گیتهاب: برخی از مدیران شرکتها برای استخدام افراد، علاقه دارند که نمونهای از کدها و پیادهسازی واقعی از آنها را ببینند. سیستمهای درایو هوش مصنوعی میتوانند نمایههای نامزدهای شغلی و رزومه کاری را اسکن کنند تا به استخدامکنندگان درک درستــی از مجموعه استعدادهایی که باید از بین آنها انتخاب کنند، ارائه دهند. این موضوع نشان می دهد که چقدر این شاخه علم اهمیت دارد و جدیدا موقعیت های شغلی زیادی برای آن به وجود آمده است، پس بهتر است همه ما کمی بیشتر در مورد آن بدانیم. داشتن زبانی که به ما امکان میدهد سریع تکرار کنیم به این معنی است که میتوانیم راه حل خود را سریعتر بهبود دهیم، با توجه به این مسائل است که افراد زیادی از پایتون استفاده میکنند که همین مسئله سبب میشود تعداد زیادی کتابخانه برای پایتون وجود داشته باشد.

هوش مصنوعی روزبهروز جنبههای تازهای در زندگی بشر پیدا میکند و حالا این توانایی را کسب کرده که با الهام از دستورهای نوشتاری انسان تصاویر هنری جذابی خلق کند. ولی با وجود نگرانیهای متعدد از سوی کارشناسان بسیاری از محققین آن را مضحک مییابند. خودروهای خودران توسط غولهای فناوری مانند تسلا اولین قدم به سوی آینده را به ما نشان دادهاند. هوش مصنوعــی میتواند تجربه داخل خودرو را بهبود بخشد و سیستمهای اضافــی مانند ترمز اضطراری، نظارت بر نقاط کور و فرمان کمکــی راننده را فراهم کند. در سال 1950 آلن تورینگ در مقاله ای به وجود آمدن ماشین های هوشمند را پیش بینی کرد، در یک نقل قول از آلن تورینگ در سال 1951 کفته شده است که : حتی اگر میتوانستیم ماشین ها را فرمان بردار نگه داریم، مثلا با خاموش کردن شان در لحظات استراتژیک، ما بعنوان یک گونه باید خیلی احساس پستی کنیم. گزارش اخیــر Statista در سال 2020 نشان میدهد که انتظار میرود بازار جهانــی نرمافزار هوش مصنوعــی تقریباً 54 درصد رشد سالانه داشته باشد و انتظار میرود به اندازه پیشبینی شده 22.6 میلیارد دلار آمریکا برسد.

بخوان  اینترنت نه نتیجه رونق مالی

محققان در دهه های 1960 و 1970 به این نتیجه رسیدند که رهیافت های سمبلیک نهایتاً موفق به خلق ماشینی با هوش مصنوعی عمومی خواهند شد و رسیدن به این هدف را زمینه تحقیقات خود قرار دادند. یکی از کاربرهای رشته هوش مصنوعی که سال هاست گوگل از آن استفاده میکند تشخیص، شناسایی و دسته بندی اشیا و افراد در عکس ها و ویدیوها با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی است، اگر عکس ها و ویدیوها رمزگذاری نشده باشند که الگوریتم های هوش مصنوعی بتوانند به اطلاعات عکس ها و ویدیوها دسترسی داشته باشند میتوانند این عکس ها و ویدیوها را در دسته بندی های گوناگون به گونه ای قرار دهند که کاربران با توجه به ویژگی های گوناگونی که بدنبال آن هستند بتوانند براحتی در میان اینها جستجو کنند. ربوتیک شامل طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از ربوتها میشود، همچنین مانند سیستمهای رایانهای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار میگیرند. Artificial General Intelligence (AGI) :AGI که گاهی اوقات با عنوان “Strong AI” نیز شناخته میشود، نوعی هوش مصنوعی است که در فیلمها میبینیم، مانند ربات های Westworld یا Data from Star Trek: The Next Generation .AGI ماشینی با هوش عمومی است و دقیقاً مانند یک انسان میتواند از این هوش برای حل هر مشکلی استفاده کند.

این امر وابسته به این حقیقت است که برخلاف چکرز، مهارت فیزیکی هدف مستقیم انتخاب طبیعی طی میلیونها سال گذشته بوده است. با این حال مسئله هوش مصنوعی تا قبل از معرفی شدن ابر کامپیوتر Deep blue توسط IBM در نیمه دوم دهه نود میلادی توجه جهانیان را به خود جلب نکرده بود، این ابر کامپیوتر اولین کامپیوتر و ماشینی بود که توانست در سال 1996 میلادی در یک مسابقه شطرنج گری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد. پس از اتمام دوره تان در مپصا اچ آر، شما برای استخدام به شرکت های معتبر متقاضی نیرو نیز معرفی می شوید.

شکلی از منطقهای چندارزشی بوده که در آن مقادیر درستی متغیرها ممکن است هر عدد حقیقی بین 0 و 1 و خود صفر و یک باشد. رابطه پیامد منطقی (Entailment) بین جملات برای رسیدن به درکی از استدلال بسیار اهمیت دارد. این یک آگاهی خودآگاه است که توانایی حل مشکلات، یادگیری و برنامه ریزی برای آینده را دارد. آلتمن میگوید:”من فکر میکنم بخشی از اتفاقی که میافتد این است که مردم واقعا در مورد این سیستمها هیجانزده هستند و هیجان خود را به زبانی ناقص ابراز میکنند”. باید گفت: یادگیری ماشینی (ML) یا ماشین لرنینگ نوعی هوش مصنوعی (AI) است که به برنامههای نرمافزاری اجازه میدهد تا در پیشبینی نتایج دقیقتر شوند، بدون اینکه به صراحت برای این کار برنامهریزی شده باشند. هوش مصنوعی می تواند به کاهش و پیش بینی خطرات تغییرات اقلیمی کمک کند و به ما این امکان را می دهد تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، تغییراتی ایجاد کنیم.

میتوان گفت: یادگیری ماشینی یک حوزه مطالعاتی بزرگ است که با بسیاری از زمینههای مرتبط مانند هوش مصنوعی همپوشانی دارد و ایدههایی را به ارث میبرد. سپس با ایجاد شبکهای از این نورونهای مصنوعی به هم پیوسته، ایجاد یک الگوریتم آموزشی برای شبکه و اعمال این الگوریتم به شبکه آن را آموزش داد. برای یادگیری تک تک این موارد نیاز به یک مسیر آموزشی مشخص و خوب دارید. بشر در حال حاضر تمایلات و نیازهای زیادی دارد و یکی از مهم ترین این نیاز ها، تمایل به هوش مند سازی هر چه بیشتر اشیا است که این همان هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence(AI) است. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که انسان ها دارند توانایی دیدن الگو ها است. اخیرا تعریفی که از چابکی پذیرفته شده است، این مفهوم را به عنوان توانایی سازمان در پاسخگویی سریع و اثربخش به تغییرات ایجاد شده در تقاضای بازار برای تامین تقاضاهای متنوع مشتریان، عنوان می­کند. Comeison صاحب یک غرفه در pavilion جمهوری چک، با سازمان های مختلف اجرای قاون جهت مبارزه با تروریسم و جرایم اعم از FBI پلیس ،اینترپل کار کرده است. دنیای تسخیر شده توسط رباتها، در آیندهای نه چندان دور، به شدت به توانایی ما برای استقرار موفقیتآمیز هوش مصنوعی (AI) وابسته است.

بخوان  معرفی رشته بیوتکنولوژی کشاورزی فراگیر پیام نور
به بیان دیگر، شبکهٔ عصبی مصنوعی روشی است که دانش ارتباط بین چند مجموعهٔ داده را از طریق آموزش فراگرفته و برای استفاده در موارد مشابه ذخیره میکند، یک شبکه عصبی مصنوعی، از سه لایهٔ ورودی، خروجی و پردازش تشکیل میشود. هوش مصنوعی حافظه محدود، توانایی ذخیره دادهها و پیشبینیهای قبلی را هنگام جمعآوری اطلاعات و سنجش تصمیمهای بالقوه دارد (اساسا به دنبال سرنخهایی در مورد آنچه ممکن است در آینده رخ دهد، به گذشته نگاه میکند). هوش مصنوعی عمومی همچنین میتواند نیازها، احساسات، فرآیندهای فکری و باورهای موجودات هوشمند دیگر را درک کند. با در نظر گرفتن الگوهای استفاده، هوش مصنوعی میتواند به کاهش احتمال تقلب در کارت اعتباری کمک کند. کاهش اثرات همهگیری تنها با تلاش شرکتهای داروسازی امکانپذیر بود. هک کردن مغز در واقع به فعالیتی اطلاق میشود که در آن سیگنالهای مغزی را میتوان کنترل کرد تا ضمن دستکاری آنها قادر بود تا به بهبود وضعیت سلامت افراد کمک کرد. برای اکثر عاملها، این جدول بسیار بزرگ یا حتی بینهایت خواهد بود. روشنایی منزل شما میتواند به صورت خودکار و با توجه به اینکه در کجای منزل و مشغول چه کاری هستید، تنظیم شود و بسیاری از کاربردهای بزرگ و کوچک دیگر.

هوش مصنوعی به عنوان چیز بزرگ بعدی در زمینه فناوری ظاهر شده است. اصطلاح منطق فازی اولین بار در پی تنظیم نظریهٔ مجموعههای فازی به وسیلهٔ پروفسور لطفی زاده (۱۹۶۵ م) در صحنهٔ محاسبات نو ظاهر شد.واژهٔ فازی به معنای غیردقیق، ناواضح و مبهم (شناور) است. هوش مصنوعی باریک در اطراف ما وجود دارد و به سادگی می توان گفت موفق ترین تحقق هوش مصنوعی تا به امروز است. 2. چگونه می توان کامپیوتر را برای استفاده از زبان برنامه ریزی کرد؟ خودروها را می توان هک کرد ، و هنگامی که یک وسیله نقلیه خودمختار درگیر تصادف شود ، مسئولیت آن مشخص نیست.

امروزه با پیشرفت فناوری در زمینه هوش مصنوعی و با افزایش تعداد افرادی که قصد یادگیری هوش مصنوعی را برای پروژههای خود دارند، به جز روش تحصیل در رشته کامپیوتر و گرایش هوش مصنوعی یا علوم کامپیوتر در دانشگاهها، انواع روشهای یادگیری مختلف از جمله دورههای آنلاین، آفلاین، مقالهها، کتابها و سایتهای آموزش برنامه نویسی هوش مصنوعی بسیاری به وجود آمدهاند. البته شرکت های جهانی تکنولوژی محور پیش از این هم دورکاری را در بین کارکنانشان کلید زده بودند تا جایی که بر اساس تحقیقات FlexJobs، تعداد آگهی برای استخدام دورکارها از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ حدود ۵۱ درصد افزایش داشته است. درصد شرکتهایــی که از هوش مصنوعــی استفاده میکنند در چهار سال گذشته 270 درصد رشد داشته است. تنسورفلو (TensorFlow) یک کتابخانه نرم افزاری اوپن سورس برای برنامه ریزی داده ها و برنامه نویسی متفاوت با طیف وسیعی از کارها است. در صورتی که یک الگوریتم با دادههایی آموزش داده شود که شامل جواب هستند، این الگوریتم در دسته یادگیری نظارت شده (Supervised Learning) قرار میگیرد. از تمام این صحبت ها می توان استنباط کرد که هوش مصنوعی قرار است هر روز بیش از پیش پیشرفت کند و به شکوفایی خود ادامه دهد و هیچ چیزی نمی تواند جلوی این امر را بگیرد.

بخوان  تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

هوش مصنوعی به شدت توسط اوبر و بسیاری از شرکتهای لجستیک برای بهبود کارایی عملیاتی، تجزیه و تحلیل ترافیک جادهای و بهینهسازی مسیرها استفاده میشود. هیچ کلید پاسخ یا اپراتور انسانی برای ارائه دستورالعمل وجود ندارد، در عوض، ماشین با تجزیه و تحلیل دادههای موجود، همبستگیها و روابط را تعیین میکند. برنامه هایی که دارای هوش مصنوعی نمی باشند، صرفا یک سری دستورالعمل های مشخصی را دنبال می کنند در حالی که الگوریتم های هوش مصنوعی از روش ذهن انسان برای حل مسئله تقلید می کنند. همانطور که دادههای بیشتری را ارزیابی میکند، توانایی آن برای تصمیمگیری در مورد آن دادهها به تدریج بهبود مییابد و اصلاح میشود.

برای برنامه نویسی هوش مصنوعی زبان را باید با توجه به هدف مورد نظر انتخاب کرد. با قرار گرفتن در رتبه اول در زمینه دسترسی به اینترنت پرسرعت در خانه، کره جنوبی شهروندان و ساکنان خود را قادر به زندگی در یک فضای دیجیتال بسیار پرسرعت کرده است. همچنین به هدف قرار دادن مجدد مخاطبان در زمان مناسب برای اطمینان از نتایج بهتر و کاهش احساس بیاعتمادی و آزار کمک میکند. الگوریتمهای NeuNetS برای ایجاد مدلهای شبکه عصبی جدید بدون استفاده مجدد از مدلهای از پیش آموزش دیده طراحی شدهاند. روزنا نیز در این مورد می­گوید: فناوری الکترونیکی جدید منجر به بزرگترین بمباران مطالب دیداری و شنیداری شده است که بشر در طول تاریخ خود تجربه کرده است. واینر در این مورد می­گوید: روند دریافت اطلاعات و استفاده از اطلاعات در واقع روند تطبیق یافتن ما با امکانات محیط خارجی و تطبیق حیات ما بهنحوی مؤثر در چارچوب محیط زیست است (همان،309). او می­گوید: زاپاتیستاها اولین گروه چریکی عصر اطلاعاتاند که بر علیه نفتا و شرکت­های بزرگ خریدار نفت امریکای لاتین قیام کردند. توییتر همچنین از هوش مصنوعــی برای توصیه توییتهایی استفاده میکند که کاربران ممکن است از آنها لذت ببرند، بر اساس نوع توییتهایی که با آنها درگیر هستند.

نقش اینترنت در این کشور چنان مهم است که در سال 2010 دولت دسترسی به ارتباط باند پهن را برای تمام شهروندان کشور به یک حق قانونی تبدیل ساخته و به اولین کشور جهان در این زمینه تبدیل سایت 1biti گردید. DARPA پس از صرف تقریباً 1 میلیارد دلار و بسیار دور از انتظار، ابتکار عمل محاسباتی استراتژیک را در سال 1993 پایان میدهد. برای واژه صنعت. پیشه و هنر را بیان میکنند و از آن بهعنوان عمل مجموع با هریک از کارگاهها و کارخانجات در یک منطقه جغرافیایی و فنون، روشها و آداب و اصول یاد شده است. بسیاری بر این باورند که سامانههای خبره بیشترین پیشرفت را در «هوش مصنوعی» به وجود آوردهاند.

1. در یک دوره آموزشی و یا بوت کمپ برنامه نویسی ثبت نام کنید. بهتر است اکثر نتایجی که در قالب فیلم آموزشی ارائه میشوند را بررسی کرد و طبق سلیقه و رویکرد آموزش مورد نظر خود، بهترین دوره آموزشی را انتخاب کرد. هوش مصنوعی یکی از گرایش های ارشد مهندسی کامپیوتر است، گرایش هوش مصنوعی گرایشی گرایشی بین نرم افزار و سخت افزار است بنابراین دانشجویان ارشد هوش مصنوعی میتوانند بنا به سلیقه شان جنبه های نرم افزاری و یا جنبه های سخت افزاری این گرایش را دنبال کنند. یوتیوب یکی از منابع آموزشی غنی و رایگان برای شما است.