آیا وارن بافت غول خودرو‌های برقی چین را کنار می‌گذارد؟

بازار چین در ماه‌های اخیر دوباره شروع به افزایش کرده است. حتی اگر رقبای آن شتاب بیشتری پیدا کنند، BYD سود خواهد برد: طبق گزارش‌ها این شرکت قراردادی برای تامین فناوری باتری تسلا در آینده‌ای نزدیک منعقد کرده است. BYD از سال ۲۰۲۰ باتری‌های بلید فسفات آهن لیتیوم خود را برای استفاده در خودرو‌های خود و برای فروش به خودروسازان دیگر تولید کرده است.



منبع

BYD در رتبه دوم فروش خودرو‌های برقی چینی قرار دارد و از تسلا چشم پوشی می‌کند. بی وای دی در ماه گذشته ۶۹۵۴۴ خودروی الکتریکی در چین فروخت که این رقم در تسلا ۷۸۰۰۰ بود.

به نقل از سی ان‌ان، به نظر می‌رسد وارن بافت از BYD، بزرگترین تولیدکننده خودرو‌های برقی بومی چین دست کشیده است. پس از اینکه سیستم تسویه و تسویه مرکزی هنگ کنگ افزایش گسترده ۲۲۵ میلیون سهمی در سهام سیتی بانک را ثبت کرد، سهام BYD در آمریکا سه شنبه ۱۱ درصد سقوط کرد. این تعداد دقیق سهام BYD است.

تحلیلگران انعطاف BYD در فروش را به «زنجیره تامین یکپارچه عمودی» نسبت می‌دهند. مدل کسب و کار BYD، کمتر آن را در برابر اختلالات زنجیره تامین در طول قرنطینه آسیب پذیر کرده است، در حالی که رقبا مجبور بودند تولید خود را به دلیل کمبود تراشه و باتری کاهش دهند.

بیشتر بخوانید 


بازار کلی خودرو در چین در بهار کاهش یافت و قرنطینه‌های گسترده در این کشور کارگران کارخانه را در خانه و خریداران بالقوه را دور نگه داشت، با این حال، BYD به تسلط خود ادامه داد. این شرکت در ماه آوریل رکورد ۱۰۶۰۰۰ خودروی انرژی نو را به فروش رساند که بیش از نیمی از آن‌ها کاملا الکتریکی بودند. فروش این شرکت بین آوریل ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲، ۳۰۰ ٪ افزایش یافت.

بخوان  ارتقاء بزرگ هوش مصنوعی مایکروسافت برای بینگ مجهز به ChatGPT، آن را کمتر احمقانه می کند