آیا کرم‌های حشره جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها خواهند شد؟

این کیسه‌ها روی بافت باز قرار می‌گیرند، با یک پانسمان پوشانده می‌شوند و تا چهار روز به عنوان آخرین راه حل برای بیمارانی که با آنتی بیوتیک بهبود نمی‌یابند، باقی می‌مانند.

استفاده از کرم‌های حشره‌ها برای تمیز کردن زخم‌ها برای اولین بار در جنگ جهانی اول رایج شد، زمانی که جراحان صحرایی کشف کردند سربازانی که جراحت آنها را با کرم‌های حشره درمان کرده بودند، سریع‌تر بهبود یافتند.

پروفسور “یامنی نیگام”(Yamni Nigam) حشره شناس در دانشگاه سوانسی گفت که برای محبوبیت بیشتر این درمان، باید بر این دروغ غلبه کرد. کرم‌های حشره بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند. آنها می‌توانند راکدی را جبران کنند که ماه‌ها التیام نمی‌یابد، در عرض چهار روز خوب کند. یکی از کارهای کلیدی که این حشرات می‌توانند انجام دهند، ضدعفونی کردن زخم است.

این درمان که در طول جنگ جهانی اول از آن استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که کرم‌های حشره روی پوست در کیسه‌های چای کیسه‌ای قرار دارند و در آنجا هر بافت مرده‌ای را می‌خورند و ظاهرا مولکول‌های ضد میکروبی را می‌سازند.

یک نظرسنجی منتشر شده در مجله “Wound Care” نشان داد که “عامل تنفرانگیز” (عامل تنفرانگیز) به این معنی است که متخصصان بهداشت بیشتر از خود بیماران از حشرات منزجر می‌شوند.

کرم‌های حشره در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ بیش از ۱۳۰۰ بار در سرویس سلامت ملی بریتانیا مورد استفاده قرار گرفتند که این میزان در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ کمتر از ۹۰۰ بار بود.

ظهور بیوتیک‌های پزشکی در دهه ۱۹۴۰ تا حد زیادی این درمان را به فراموشی سپرد. نشان می‌دهد که کرم‌های حشره در درمان زخم‌هایی که به سختی التیام می‌یابند نیز تحقیقات می‌کنند و مقرون به صرفه هستند و خدمات سلامت ملی بریتانیا آن را به عنوان یک درمان در سال ۲۰۰۴ پذیرفته‌اند.

بخوان  خانه کهکشانی ما کجاست؟ - ايسنا

پزشکان امیدوارند که این درمان را به مقابله با تهدید جهانی ابر میکروب‌ها کمک کند، بحرانی است که بالقوه بر جامعه باری تأثیر می‌گذارد که از نظر شدت به تروریسم و ​​تغریرات آب و هوایی تشبیه شده است.

انتهای پیام



منبع گروهی از مطالعات در مطالعه آخرشان بیان کردند مصرف بیوتیک‌ها را فراموش کنید و به جای آن کرم‌های حشره(MAGGOTS) را امتحان کنید چرا برخی در دوران جنگ اول جهانی برای درمان زخم از آنها استفاده می‌کنند.

شرکت “BioMonde” مستقر در بریجند، ولز جنوبی، سالانه 9000 کیسه زیستی چای کیسه‌ای برای کرم‌های حشره را به سرویس ملی سلامت بریتانیا می‌فروشد.

چسباندن کرم‌های حشره بر روی زخم‌های عفونی نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را از بین میبرد. داده‌های سرویس دیجیتالی سلامت ملی بریتانیا نشان می‌دهد که درمان به وسیله کرم‌های حشره در انگلیسی ۵۰ درصد نسبت به دهه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، برای بسیاری از افراد، کرم‌های حشره فقط لاروهای در حال پیچ و تاب خوردن مرتبط با اجساد مرده و پوسیده هستند. اما این امر پزشکان سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS) را که به طور فزاینده‌ای برای زخم‌ها و آسیب‌های ناشی از استفاده از آنها متوسل می‌شود و ناامید درمان می‌شود.