آیفون 15 قدرتمندتر می‌شود

هنوز یک هفته از رونمایی آیفون ۱۴ نگذاشته است، اما طبق گزارش نشریه نیک کی ژاپن، این شرکت تصمیم گرفته است نسل جدید تراشه A ۱۷ را به مدل‌های گران‌تر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس محدود کند.

 



منبع فناوری سه نانومتری، تراشه A ۱۷ را قادر می‌کند سریعتر، خنکتر و با نیروی کمتری کار کند. به این ترتیب، تراشه A ۱۷ نخستین تراشه در چهار سال گذشته خواهد بود که کارآمدی قابل توجه و بهبود عمر باطری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید


نقطه ضعف اصلی، عدم بهبود قابل توجه عمر باطری نسبت به A ۱۶ است، اما با مدل A ۱۷، این وضعیت تغییر می‌کند.

طبق گزارش نیک کی، تراشه A ۱۷ نخستین تراشه اپل خواهد بود که با فناوری سه نانومتر ساخته می‌شود در حالی که فناوری پنج نانومتر برای تولید تراشه‌های A ۱۴، A ۱۵ و A ۱۶ استفاده شده بود.

توجیه این استراتژی، هزینه است. استفاده از فناوری سه نانومتری، هزینه را حداقل ۴۰ درصد افزایش می‌دهد؛ بنابراین اگر مصرف کنندگان بهترین را می‌خواهند، باید پول بیشتری پرداخت کنند. به این ترتیب اختلاف بین مدل‌های پرو (Pro) و غیر پرو، در همه محصولات شامل آیفون، آی پد، مک و مک بوک افزایش پیدا می‌کند.

دیلان پاتل، تحلیلگر ارشد سمیانالایز به نیک کی گفت: اپل احتمالا از فناوری مختلف تولید برای ایجاد تمایز میان مدل‌های گران و غیرگران آیفون استفاده خواهد کرد.

بر اساس گزارش فوربس، نشریه نیک کی اعلام کرده است شرکت‌های TSMC، اینتل و اپل حاضر نشده اند درباره این اطلاعات اظهارنظر کنند، اما این اطلاعات از سه منبع مختلف دریافت شده اند که نشان می‌دهد باید آن‌ها را جدی گرفت.

بخوان  نجات بشر از انقراض با بانک مدفوع!

اگرچه تفاوت میان تراشه‌های A ۱۵ و A ۱۶ جزئی است، اما هر دو تراشه بهتر از رقیبانشان هستند که تفاوتی جزئی میان آن‌ها را کم اهمیت می‌کند.

آیفون 14

به نظر می‌رسد این تاکتیک موثر واقع شده است. مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف، خبر داده است که شمار پیش سفارش مدل‌های آیفون ۱۴ پرو از مدل‌های دیگر بالاتر رفته است.