ابداع حسگر گردن برای کادر درمانی که ماسک به صورت دارند

همه‌گیری کوید-۱۹ باعث شد که ما بیش از هر زمان دیگری از ماسک استفاده کنیم. در شرایطی که ماسک‌ها روش‌های ساده و آزمایش‌هایی را برای مقابله با خطر ابتلا به ویروس‌ها انجام می‌دهند، اما می‌توانند ارتباط را ایجاد کنند، به‌ویژه در محیط‌هایی که سر و صدای بسیاری وجود دارد. شنیدن صداهای افراد در مقابل صداهای دیگر در مکان‌های شلوغ بسیار مشکل است. کارکنان بخش‌های اورژانس شلوغ و پر هرج و مرج در بیمارستان‌ها یا سایر فوریت‌های پزشکی نیز صدای زیادی را در این زمینه تجربه می‌کنند، که پوشیدن ماسک نیز احتمالاً شنیدن صداها را بیشتر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، این دستگاه در اصل یک میکروفن پوشیدنی است که ارتعاشات پوست را به هنگام صحبت کردن افراد ایجاد می‌کند، دریافت می‌کند. محققان امیدوارند ابزار آنها برای پزشکانی که هم باید از ماسک صورت به عنوان محافظی در برابر عوامل بیماری مانند کوید-۱۹ استفاده کنند و هم نیاز به داشتن ارتباط واضح با همه آنها، مفید باشد. از دیگر کاربردهای دستگاه‌های جدید می‌توان به بررسی اشاره کرد، در جایی که این حسگر می‌تواند بسیار باشد و یا شدت سرفه یا سایر علائم را در بیمارانی که ماسک ماسک (اکسیژن ماسک‌ها) استفاده می‌کنند، می‌شوند، ثبت می‌شوند یا حتی به عنوان هدف برای ارزیابی سلامت هستند. تارهای صوتی، استفاده شود.

انتهای پیام



منبع

ابداع حسگر گردن برای کادر درمانی که ماسک به صورت دارند

دانشگاه علم و فناوری “پوهانگ” در کره جنوبی یک حسگر شنوایی ابداع کردند که به مانند پزشکان بیشتر از ماسک استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهند راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

این پچ پوشیدنی شامل یک دیافراگم پلیمری است که در پاسخ به پوست زیرین گردن می‌لرزد. این سیستم توسط الکترت‌ها(الکترتها) تغذیه می‌شود که الکترتها نیز مواد دی الکتریک (دی الکتریک) هستند که چند میدان‌ الکتریکی تولید می‌کنند. اصولا یک ماده قابل شارژ دائمی هستند که این نیاز به باتری را از بین میبرد.

بخوان  تصاویری از ماه نورد چین منتشر شد

برای رفع این مشکل، مطالعه این یک میکروفن پوشیدنی ابداع کرده است که می‌تواند صداها را از ارتعاشات پوست روی گردن تشخیص دهد. این فناوری شامل سیستم‌های میکروالکترومکانیکی است که دستگاه‌های مکانیکی کوچک هستند که سیستم‌های الکتریکی نیز در خود جای داده‌اند.

متخصصان امیدوارند که این فناوری را به پزشکان پرمشغله و سایر مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند تا در موقعیت‌های چالش‌برانگیز به روش آزمایشی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و کار کنند. کاربردهای حسگر شامل نظارت بر این تشخیص است که ماسک دیگر می‌پوشند، جایی که سرفه و سایر علائم بیماری به منظور تشخیص بیماری ثبت می‌شود.