ابداع روشی بدون آلایندگی برای بازیافت پلاستیک

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پژوهشگران دانشگاه کلرادو روشی را برای ساختن مواد مفید از برخی از پلاستیک‌هایی که محل‌های دفن را پر کرده، ابداع کرده‌اند.

در نتیجه نهایی، مجموعه‌ای از شبکه‌های پلی‌سیانورات است که در دهه‌های اخیر در دستگاه‌های الکترونیکی، خودروها، بردهای مدار، فضای صنعتی و موارد دیگر استفاده می‌شود. اما برخی از محیط زیست استدلال می‌کنند که این روش ممکن است بهترین گزینه باشد.

در عین حال، دنی کاتز، مدیر گروه پژوهشی اکو-سایکل می‌گوید که از پلاستیک استفاده می‌شود، موضوعی کلیدی است و نسبت به این روش جدید، بررسی می‌کند.

انتهای پیام



منبع

این فرآیند هنوز برای تولید در کل آماده نیست، اما این معنی را نمی‌دهد که برای روش‌های واقعی بازی‌های پلاستیکی مناسب باشد، نمی‌شود و به درستی اعمال می‌شود، می‌توان بازی را متحول کرد.

محیط زیست محیطی می‌گویند که این روند در وهله اول به استفاده از پلاستیک می‌شود، در حالی که از آن استفاده می‌شود. یکی از این مشاوران به نام کیت بیلی، مؤسسه غیر انتفاعی اکو-سایکل(Eco-Cycle) می‌گوید که این نوآوری ممکن است حتی پلاستیک‌های بیشتری تولید کند که از فرآورده‌های نفتی ساخته می‌شوند، می‌شوند.

وی میگوید: نقش فناوریهای جدید کجاست؟ برای چه نوع پلاستیکی باید کرد؟ یک راه حل چه زمانی مناسب است و چه زمانی جایگزین های دیگری است که بسیار منطقی تر هستند؟

ژانگ توضیح می‌دهد که روش او از هیچ بالا استفاده نمی‌کند یا گونه انتشار آلاینده مضری ایجاد نمی‌کند. وی همچنین می‌گوید که این روش به دلیل شرایط ملایم و قابل تکرار، این پتانسیل را دارد که به تاسیسات صنعتی منتقل شود.

بخوان  «جف بزوس»، «ایلان ماسک» را در مسابقه مریخی ناسا شکست داد
گزینه‌های امن‌تر و تمیزتر هستند

استفاده بیش از حد از پلاستیک

علم دانشگاه “کلرادو” می‌گویند که روشی بدون آلایندگی برای بازیافت پلاستیک ابداع کرده است، اما با این حال، تحقیقات محیط زیست می‌گویند که این روش ممکن است چیز خوبی نباشد.

ژانگ می‌گوید: شما واقعاً می‌توانید این حلقه را بسازید و از همه چیز بدون استفاده از نفت استفاده کنید، زیرا نفت محدود است و کمتر از آن برای محیط زیست بهتر استفاده می‌شود. این آینده‌ای است که من رویای آن را دارم و محتمل است.

از آنجایی که فرآیند ابداعی ژانگ مواد اولیه محصولات جدید را تولید می کند، هیچ محصول فرعی نفتی مورد نیاز نیست. در واقع اختراع یا حلقه بسته‌ای ایجاد می‌کند که سازگار با محیط زیست و کاربردی باشد.

آذرکافت یا پیرولیز یک فرآیند انرژی‌بر و با انتشار آلایندگی بالا است که باعث زیاد می‌شود. به این ترتیب، ژانگ استدلال می‌کند که انتخاب گزینه بسیار بهتری است. آذرکافت روند گرماشیمیایی است که طی آن مواد آلی در اثر گرما تجزیه می‌شود. این فرآیند مشتمل بر تغییر ترکیب شیمیایی و فاز فرآیندی برگشت‌ناپذیر است.

در این فرآیند جدید از اتانول برای تجزیه و تحلیل به کوچکترین مولکولهای خود می‌شود. سپس از آن مولکول ها به عنوان بلوک های آغازین برای ساختن یک محصول پلاستیکی جدید به همان اندازه مفید و بادوام استفاده می شود.

در این میان، وی ژانگ رئیس دپارتمان شیمی دانشگاه کلرادو و پژوهشگر اصلی این پروژه با بیلیو کاتز مخالف است و استدلال می‌کند که روش ابداعی او گزینه‌های بسیار ایمن‌تر و پاک‌تر نسبت به آذرکافت(pyrolysis)، شکل دیگری از تجزیه پلاستیک است.

بخوان  این به‌روزرسانی Microsoft Outlook می‌خواهد مطمئن شود که بعد از جلسه پیگیری را فراموش نکنید