ابداع روشی برای بازیافت تمام انواع پلاستیک

انتهای پیام



منبع

از آنجایی که این سیستم جدید بازی‌های پلاستیکی از نظر اندازه کوچک است و کمتر هزینه دارد، این فرصت را برای همه سازمان‌ها ایجاد می‌کند تا قابلیت‌های بازیافت پلاستیک را در محل‌هایی که ممکن است انجام دهند.

این محصول همچنین می‌تواند به عنوان یک ماده پُرکننده یا در کنار رزین‌های پلاستیکی یا تبدیل به یک ماده کامپوزیتی مانند مصالح ساختمانی، بلوک‌های ساختمانی و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت پلاستونیکس (Plastonix) مستقر در کشور کانادا، پلاستیک‌ها را تغییر می‌دهد. این شرکت، فناوری گیاهی را ابداع کرده است که به بحران عظیم‌های پلاستیکی در جهان می‌پردازد.

سیستم پلاستونیکس می‌تواند بیش از یک نوع ماده مشتق شده از نفت را در لحظه پردازش کند و می‌تواند حداقل ۱۰ نوع مختلف از مواد مشتق شده از نفت را در همزمان ترکیب کند. این مواد شامل موادی هستند که به طور طبیعی در نفت یافت می‌شوند. این سیستم همچنین می‌تواند انواع سطوح آلاینده، اشکال و یا ترکیب مواد را پردازش کند.

روش ابداعی شرکت پلاستونیکس می‌تواند موادی مانند کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف، نی‌های پلاستیکی، الاستومر، نئوپرن، عایق‌های آسفی، پلاستیک‌های ترکیب‌شده با مواد ضد آتش، لاستیک، قطعات خودرو و غیره راافت کند.

به گفته این شرکت، این یک سیستم تغییر کاربری پلاستیک آزمایش‌شده، اثبات‌شده و به‌فرد است که همه انواع پلاستیک‌ها را چه می‌توان بازیافت و چه غیرقابل بازیافت را در یک محصول با هم می‌کند. سپس این محصول را می‌توان به تراشه‌های قابل پردازش یا یک ماده پودری تبدیل کرد.

بخوان  این به‌روزرسانی مایکروسافت اوت‌لوک ممکن است در نهایت مانع از اشکال‌گیری شما برای یک جلسه شود

این فناوری در انتظار ثبت اختراع است و می‌توان همه انواع مواد را از نفت را پردازش کرد. اصطلاح مواد مشتق شده از نفت به مواد اطلاق می‌شود که از نفت در پالایشگاه‌های نفت فرآوری می‌شوند.

یکی از مواد بسیاررباب مشتق شده از نفت که سیستم پلاستونیکس می‌تواند آن را پردازش و بازیافت کند، «استایروفوم» است. این یک فرآورده نفتی سمی است که با تخریب خاک و بیماری همراه است.

با توجه به کسب و کارها و سایر سازمان‌ها در سراسر جهان به دنبال راه‌های بهتری برای بازیابی محصولات پلاستیکی هستند، شرکت پلاستونیکس می‌تواند با آنها همکاری کند تا در اقتصاد بدون تولید پلاستیکی کمک کند.

شرکتی موسوم به پلاستونیکس، راهی برای بازیافت تمام انواع پلاستیک ابداع کرده است که با بهره‌گیری از آن می‌توان هر ماده مشتق‌شده از نفت را به پودر تبدیل کند.

بسیاری از سازمان‌ها و صنایع یا فرآیندهای صنعتی در حال حاضر برخی از مواد مصرف‌شده از نفت را دور می‌ریزند، زیرا ارزش اقتصادی کمی دارند. اما اکنون این سازمان‌ها با فناوری فناوری به فرد پلاستونیکس می‌توانند این مواد دورریز شامل ضایعات برش‌خورده از فرآیندهای صنعتی، پلاستیکی دور ریخته‌شده از تأسیسات بازیافت مواد، پلاستیک دور ریخته‌شده از حمل‌کننده‌های پلاستیک‌های دورریز خرده‌فروشان و حتی خرید پارچه‌های باز نایل و پلی راتر دور ریخته شوند. و مجدداً قابل استفاده هستند.

این فناوری با فناوری بر روی روش‌ها، سیستم‌ها، دستگاه‌ها و گروه‌های شیمیایی اختصاصی ساخته شده است که بسیاری از آنها را باز می‌کنند که به طور سنتی، پلاستیک‌های دور ریخته شده را محدود می‌کنند، می‌سازند. این روش شامل بازی‌افت انواع پلاستیک‌های سخت‌بازیافت نیز می‌شود.

بخوان  گیاهی که کار ۳۰ دستگاه تصفیه هوا را انجام می دهد

سیستم پلاستونیکس ارزان است، انتشار کربن بسیار کم است، از نظر مصرف انرژی کارآمد است و همچنین از آن ساده استفاده می شود. این روش در فرآیندهای خود از یک ماده شیمیایی غیر سمی علی که اساساً یک ماده شیمیایی پاک و سبز است، استفاده می‌کند.