ابداع یک ماده ابریشمی برای پرکردن دندان

وی گفت: زمانی که در سال ۲۰۰۸ تحقیقات آغاز شد، هر سال برای ۵۰ هزار ایمپلنت دندان وجود داشت و در سال‌های اخیر این رقم به پنج میلیون رسید و این امکان وجود دارد که این میزان در حداقل ۱۰ برابر شود. با بالا رفتن سن جمعیت، دندان‌های خوب، تضمین‌کننده یک زندگی با کیفیت هستند.

انتظار می‌رود شرکت “Hubei CellaMatrix Biomaterial”، صد هزار غشا فیبروئین ابریشمی قابل جذب در سال آینده تولید کند. وو لین، مدیر کل این شرکت گفت که می‌توانم از آن در جایگزینی بافت و بهبود زخم‌ها و استخوان‌ها نیز استفاده کنم.

مطالعات چینی در مطالعه اخیر از توسعه یک محلول خاص برای دندانپزشکان خبر دادند.

ما گفتیم: غشاهای موجود خیلی سریع تحلیل می‌روند، اما این غشا می‌تواند دو برابر بیشتر، تا چهار هفته دوام بیاورد، پس بهتر است. وی افزود که او و همکارانش غشای جدید را در ۱۳۲ آزمایش بالینی در بیمارستان‌های برتر و آزمایش انجام داده و نتایج بسیار امیدوارکننده بوده است.

وی افزود: این غشا اولین ابزار پزشکی برای فیبروئین ابریشم برای ایمپلنت داخلی بود که در پروتزهای دندانی مورد تایید اداره ملی محصولات پزشکی در ماه اکتبر قرار گرفت و وابستگی به ایمپلنت‌های دندانی پیشرفته خارجی را از بین برد.

ما و شریکش دنگ هونگ‌بینگ، استاد دانشکده منابع و علوم محیطی دانشگاه ووهان، در سال‌های اخیر به مطالعه کاربردهای سبز برای انواع زیست‌توده از جمله سلولز، کیتین و فیبروئین از چوب، کاه، پوسته میگو و خرچنگ و کرم ابریشم بوده‌اند.

دنگ که یکی از توسعه دهندگان این غشا است گفت که در آینده انتظار می رود از محصولات زیست توده نوآورانه مانند فیبروئین ابریشم در کارهای بالینی استفاده شود و این تیم به کار بر روی پیشرفت های فناوری ادامه خواهد داد.

بخوان  آیا «سایبرتراک» خودرو آینده پلیس آمریکا خواهد شد؟

ما گفتیم که علاوه بر این، غشای 000 یوان (139 دلار) قیمت دارد که این قیمت نصف قیمت معادل این ماده است و همین امر به کاهش 100 اقتصادی بر مصرف کنندگان کمک می کند.

انتهای پیام



منبع

پس از کشیدن دندان، سوراخ کوچکی باقی می‌ماند که باید قبل از پوشاندن آن با غشا با پودر استخوان پر شود تا استخوان آلوئول بدون تداخل رشد کند. این ماده جدید که به عنوان غشای فیبرو ابریشم قابل جذب می‌شود، باعث بهبود استخوان می‌شود و به پرکردن سوراخ کمک می‌شود.

چند ماه دیگر، این تیم مجوز تولید انبوه را دریافت خواهد کرد و غشا به تولید آنبوه می‌رسد و به بازارهای داخلی و آسیا و آسیا و آسیا می‌شود. به دنبال همکاری با هشت بیمارستان در سراسر کشور هستند.

“ما ژائوچنگ”(Ma Zhaocheng) دانشیار کالج علوم باغبانی و جنگلداری در دانشگاه هوآژونگ در ووهان و سازنده اصلی این محصول گفت: غشایی که در حال حاضر از می‌شود، از بافت حیوانی مانند کلا پوست خوک می‌شود اما موادی که با آن می‌شوند. استفاده از ابریشم ساخته شده است، پایداری و امنیت بیولوژیکی بهتر است می‌دهد و احتمال کمتری برای ایجاد وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، گیاه چینی ماده‌ای که بر پایه ابریشم است را برای استفاده در ایمپلنت‌های دندانی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند مواد مصرفی را گران‌قیمت کنند و در نهایت هزینه‌های مصرف را کاهش دهند.