ابداع یک ماده سرامیکی که می‌تواند گوشی‌های هوشمند را متحول کند

خنک کننده دستگاه های الکترونیکی با چگالی بالا

ارب می‌گوید: ما این ماده سرامیکی را با یک مشعل دمنده منفجر می‌کردیم و در حالی که آن را می‌کردیم، به طور غیرمنتظره‌ای تغییر شکل داد و از محل اتصال بیرون افتاد. ما به نمونه روی زمین نگاه کردیم و با خود فکر کردم که این یک شکست است.

این مواد ابداعی که به عنوان سرامیک‌های گرماشکل‌پذیر شناخته می‌شوند، به طور تصادفی در آزمایشگاه ایجاد شدند.

انتهای پیام



منبع

راندال ارب(Randall Erb) استاد دانشگاه نورث ایسترن و جیسون بایس(Jason Bice) دانشجوی دکترا در این دانشگاه می‌، این سرامیک می‌تواند به صورت متمرکز به قطعات پیچیده تبدیل شود و می‌توان طراحی و ساخت وسایل الکترونیکی را از تلفن‌های همراه و سایر اجزای رادیویی انجام داد. را متحول کند.

این محصول جدید این پتانسیل را دارد که دو پیشرفت در صنعت ارمغان بیاورد دارد که اولین بهره‌وری آن به عنوان یک انتقال حرارتی است که قادر به خنک کردن وسایل الکترونیکی با چگالی بالا است.

راندال ارب دانشیار مهندسی مکانیک و صنعتی که آزمایشگاه آزمایشگاه DAPS در این دانشگاه را بر عهده دارد، می‌گوید: گروه تحقیقاتی ما در لبه فناوری قرار دارد. در تحقیقات ما هر چند وقت یکبار، یک چیز ابداع می شود.

ارب می‌گوید: چند بار دیگر آن را امتحان کنیم و متوجه شویم که می‌توانیم این تغییر شکل را کنترل کنیم. سپس شروع به قالب‌گیری مواد را به صورت کامل انجام داد و متوجه شد که این یک روند بسیار سریع است.

یک پیشرفت صنعتی

بایس می‌گوید: ضخامت مواد ما می‌تواند از یک میلی‌متر کمتر باشد که راه حلی نوین را می‌کند. می‌توان آن را طوری قالب‌گیری کرد که با سطحی که می‌خواهید مطابقت داشته باشید، آن را خنک کنید.

بخوان  برگزاری روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیسجمهور

یک ماده سرامیکی جدید که به طور تصادفی کشف شده است، می‌تواند اشکال ایجاد کند، می‌تواند گوشی‌های هوشمند را متحول کند.

این مطالعه در مجله Advanced Materials منتشر شده است.

زمانی که سرامیک‌ها در معرض دما و بارگذاری مکانیکی قرار دارند، مجموعه‌ای از اثر شوک حرارتی خرد یا حتی منفجر می‌شوند. با این حال فقط تغییر شکل داده بود.

به گفته ارب، این ماده سرامیکی، گرما را قادر می‌سازد بدون انتقال الکترون حرکت کند. همچنین با سیستم های دیگر یا فرکانس های رادیویی مورد استفاده در تلفن های هوشمند تداخل وجود ندارد.

بایس می‌گوید: این منحصر به فرد است. سرامیک‌های گرماشکل‌پذیر در آنچه ما دیده‌ایم و خوانده‌ایم، واقعاً وجود ندارد. پس این یک مرز جدید در مواد است.

ارب و بایس بر این باورند که می‌توانند این ماده سرامیکی را به گونه‌ای شکل دهند که اجزای تشکیل دهنده را در خود جای دهد. همچنین این سرامیک نازک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از فلزات واقعی خواهد بود.

ارب و بایس در ژوئیه سال گذشته در آزمایشگاه خود بودند که به نظر رسید به‌هم ریخته است. آنها در حال حاضر آزمایش یک ماده سرامیکی آزمایشی به عنوان بخشی از یک پروژه مافوق صوت برای یک شریک صنعتی بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، مهندسان دانشگاه نورث‌ایسترن از سرامیک ساخته شده‌اند که می‌توانند به شکل‌های ریز و پیچیده درآید و از کاربردهای جدید در صنایع الکترونیکی استفاده کنند.

ریزساختار زیرین آن، تمام سرامیک را قادر می‌سازد تا گرما و جریان را در طول پروسه‌گیری به طور مستقیم منتقل کند. در اتاق و اتاق، این سرامیک می‌توان به اشکال هندسی مختلف درآورد، مکانیکی و هدایت حرارتی چشمگیری را از خود نشان داد.

بخوان  کمک‌های قارچ زامبی‌ساز به تولید داروهای جدید ضد ویروسی و سرطانی می‌پردازد

تلفن های همراه و سایر لوازم الکترونیکی معمولاً با یک لایه شرکتی ضخیم تجهیز می شوند تا گرما را از دستگاه خارج کنند.