ابزار جدیدی برای کمک به به حداکثر رساندن پتانسیل خورشیدی و بادی استرالیا

از سوی دیگر، پرت دارای مکان‌های مناسب خورشیدی و بادی نزدیک به خطوط انتقال است که از شمال و جنوب شهر عبور می‌کنند.»

“اگر مالکان زمین یا شوراهای محلی بتوانند به این نوع اطلاعات دسترسی داشته باشند و به طور جمعی به توسعه دهندگان نزدیک شوند، می تواند روند توسعه را تسریع بخشد. در حال حاضر، توسعه دهندگانی که به تک تک مالکان زمین نزدیک می شوند ممکن است با نرخ های رد شدن مواجه شوند.

یک جدید ابزار توسعه یافته توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) بهترین مکان ها در اطراف استرالیا را نشان می دهد که می توان از آنها برای ساخت مزارع بادی یا خورشیدی جدید استفاده کرد.

این نقشه ها هزینه نسبی انرژی های تجدیدپذیر را در هر قطعه زمین 1000 در 1000 متری برای مزارع خورشیدی و قطعه 250 در 250 متری برای باد نشان می دهد.

پروفسور بلیکرز گفت دسترسی به خطوط انتقال برق بالا بزرگترین محدودیتی است که در حال حاضر توسعه دهندگان با آن روبرو هستند.

نقل قول: ابزار جدید برای کمک به به حداکثر رساندن پتانسیل خورشیدی و بادی استرالیا (2022، 15 دسامبر) بازیابی شده در 15 دسامبر 2022 از

پروژه “نقشه های گرمایی” ANU کشاورزان و زمین داران را هدف قرار داده است، که محققان می گویند که قطعه ای مهم از پازل برای کمک به سرعت بخشیدن به جذب انرژی خورشیدی و باد استرالیا و کمک به کشور در دستیابی به اهداف انرژی تجدید پذیر است.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

بخوان  ساخت سوخت جت از فضولات انسان!





منبع

تمام زمین ها در استرالیا به دسته های هزینه های مختلف برای تولید انرژی خورشیدی و بادی تقسیم شده اند که از کلاس A تا کلاس E را شامل می شود. پروفسور بلیکرز گفت مکان های کلاس A، B و C به شدت ترجیح داده می شوند.

ابزار جدیدی برای کمک به به حداکثر رساندن پتانسیل خورشیدی و بادی کشور

نقشه ها از رنگ ها برای نشان دادن کمترین هزینه های نشانگر برای باد یا خورشید استفاده می کنند. مثال زیر منطقه اطراف تامورث را برای سناریوی خط انتقال کم هزینه و سربار نشان می دهد. کمترین هزینه نشانگر با رنگ قرمز، صورتی دومین هزینه کمتر و مناطق نامناسب در مناطق شهری و پارک های ملی اطراف با رنگ سبز نشان داده شده است. اعتبار: دانشگاه ملی استرالیا

استرالیای جنوبی دارای پتانسیل باد و خورشیدی عالی در شرق خلیج‌های سنت وینسنت و اسپنسر است، در حالی که بهترین مکان‌های باد و خورشیدی کوئینزلند از خطوط انتقال ساحلی در شمال بریزبن در مناطقی مانند راکهمپتون و مکی پیروی می‌کنند.

وی گفت: دسترسی به خطوط انتقال فشار قوی برای مزارع خورشیدی و بادی ضروری است و صاحبان زمین در مناطق بادخیز و آفتابی نزدیک زیرساخت‌های موجود فرصت اقتصادی ارزشمندی دارند.

ANU Ph.D. محقق چنگ چنگ، که او نیز در این مطالعه شرکت داشت، گفت: این پروژه با هدف توانمندسازی مالکان زمین برای نزدیک شدن مستقیم به توسعه‌دهندگان و مذاکره با آن‌ها برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی یا بادی در ملک خود انجام می‌شود.

“نقشه های حرارتی ما برای تسهیل چانه زنی جمعی با توسعه دهندگان طراحی شده اند. این همچنین می تواند با کاهش پیچیدگی و زمان مورد نیاز برای دسترسی قانونی و پذیرش جامعه، به توسعه دهندگان مزارع خورشیدی و بادی کمک کند.

اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های نسبی و پتانسیل انرژی تجدیدپذیر برای هر LGA در هر ایالت و منطقه قابل دسترسی است اینجا. مناسب‌ترین مکان‌ها در سراسر استرالیا با رنگ قرمز مشخص شده‌اند و مکان‌های کمتر ترجیح داده شده با رنگ صورتی یا آبی مشخص شده‌اند، در حالی که مناطق نامناسب، از جمله مناطق شهری، مناطق حفاظت‌شده و جنگل‌های بومی از این مطالعه حذف شده‌اند و به رنگ سبز نشان داده شده‌اند. نقشه های حرارتی از اطلاعات جغرافیایی برای شناسایی بهترین مکان های ممکن استفاده می کنند. نتایج باید به‌جای قطعی‌کننده، نشان‌دهنده در نظر گرفته شوند.

ارائه شده توسط دانشگاه ملی استرالیا


«تمام سایت‌های احتمالی که ما شناسایی کرده‌ایم نزدیک به خطوط انتقال توان بالا موجود و تأیید شده هستند.

محققان می گویند منطقه بین Goulburn و Lithgow در نیو ساوت ولز به ویژه برای سایت های جدید انرژی پاک مناسب است زیرا از طریق خطوط انتقال به خوبی سرویس می شود و منابع باد و خورشیدی خوبی دارد. تاسمانی پتانسیل زیادی برای نیروگاه های بادی جدید در امتداد ساحل شمالی و جزایر کینگ و فلیندرز دارد.

“صاحبان زمینی که میزبان مزارع خورشیدی یا بادی هستند، منبع درآمدی ضد خشکسالی دیگری نیز دارند. این برای کشاورزان مفید است، زیرا محصولات را می توان در زیر مزارع خورشیدی و بادی کشت کرد و حیوانات نیز می توانند به سایه دسترسی داشته باشند.”

پروفسور اندرو بلیکرز، از کالج ANU، “در ویکتوریا، ناحیه یالورن به دلیل پتانسیل باد خوب و انتقال قوی موجود به ملبورن جذاب است، به علاوه نیاز به جایگزینی مشاغل محلی در صنعت زغال سنگ وجود دارد. همچنین پتانسیل باد گسترده ای در غرب ملبورن وجود دارد.” بخش مهندسی، محاسبات و سایبرنتیک گفت.

ابزار جدیدی برای کمک به به حداکثر رساندن پتانسیل خورشیدی و بادی کشور

یک مزرعه خورشیدی در نزدیکی هیوم در ACT. اعتبار: Lannon Harley/ANU

او گفت: “خطوط برق معمولی از ده ها تا صدها ملک عبور می کند و نیاز به مذاکرات پیچیده با افراد زیادی دارد. در مقابل، نیروگاه های خورشیدی و بادی معمولاً در یک یا چند ملک قرار می گیرند. این معمولاً توافقنامه دسترسی را بسیار آسان تر می کند.”