ابزار جدید و اختیاری طراحی مجدد صفحه اصلی در دومین نسخه بتا iOS 16.2 کشف شد

با نگاه کردن به تصاویر حالت در عمل، آن را طراحی را به شدت ساده می کند (در برگه جدید باز می شود) از برنامه ها و صفحه اصلی برای تمرکز بر بزرگ کردن چیزها. صفحه قفل به یک دکمه بزرگ تبدیل می شود که “برای ورود” در مرکز آن قرار دارد. برنامه‌ها نمادهای عظیمی دارند که بیشتر صفحه را اشغال می‌کنند و پایه پایینی از بین رفته است.

شواهدی که در دومین نسخه بتای iOS 16.2 یافت شد نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی ساده‌تر کردن رابط کاربری (UI) در آیفون‌ها و آیپدها از طریق یک حالت جدید است.

بر اساس این گزارش، هدف از حالت دسترسی سفارشی این است که آیفون ها و آیپدها را برای افرادی که رابط کاربری خود را بسیار پیچیده می دانند، «کاربر پسندتر» کند. این حالت می‌تواند به افراد اجازه دهد طرح‌بندی رابط کاربری را به شکل‌بندی Grid یا List-style تغییر دهند. نمادهای متن و برنامه را می توان در صفحه اصلی بسیار بزرگتر کرد، به علاوه به نظر می رسد می توانید دسترسی سریع به برخی ویژگی های SOS مانند دکمه خدمات اضطراری را فعال کنید.

در خبرنامه‌ای که اخیراً منتشر شد، مارک گورمن، یکی از اعضای اپل گفت که انتظار می‌رود نسخه رسمی iOS 16.2 و iPadOS 16.2 در اواسط دسامبر عرضه شود. در آنجا، کاربران می توانند دست خود را در برنامه Freeform مدتها مورد انتظار (در برگه جدید باز می شود) و همچنین اجرای بعدی Stage Manager. گورمن همچنین به تاریخ انتشار iOS 16.3 در سه ماهه اول سال 2023 اشاره می کند.

بخوان  مهیا شدن اینترنت امن برای کودکان با یک کد دستوری

دسترسی کلیدی است

را یادداشت های انتشار رسمی (در برگه جدید باز می شود) جزئیات دیگر ویژگی ها را توضیح ندهید، فقط روی اصلاحات در نسخه بتا تمرکز کنید. برای پیش‌نمایش سایر ویژگی‌ها، باید به توییتر بروید، جایی که مردم آن‌ها را فاش می‌کنند. آ ویجت جدید Health (در برگه جدید باز می شود) به کاربران یادآوری می کند که داروهای خود را مصرف کنند. انیمیشن های جدید در برنامه موسیقی (در برگه جدید باز می شود) اندازه تصویر آهنگ را تغییر دهید تا مشخص شود در حال پخش یا توقف است.

همانطور که قبلا ذکر شد، اپل مدتی است که روی ویژگی های دسترسی آیفون کار می کند. می 2021 شاهد بود معرفی SignTime، سرویسی که به افراد کم شنوایی امکان می دهد با استفاده از زبان اشاره از طریق مرورگر وب و صداهای پس زمینه جدید برای کاربران متنوع عصبی ارتباط برقرار کنند. و در اوایل امسال، ما شاهد اولین ظهور بودیم تشخیص درب برای کمک به کاربران کم بینا در یافتن محل ورودی ساختمان.

این حالت که حالت دسترسی سفارشی نامیده می شود، اولین بار توسط آن کشف شد مک 9 تا 5 (در برگه جدید باز می شود). دومین نسخه بتای iOS 16.2 در حال حاضر در دسترس است از طریق برنامه توسعه دهنده اپل دانلود کنید (در برگه جدید باز می شود)، اما در حال حاضر نمی توانید از حالت جدید استفاده کنید زیرا در دسترس کاربران نیست. این می تواند به این معنی باشد که این ویژگی بسیار دور از انتشار است یا چیزی است که اپل صرفاً در حال آزمایش آن است. در هر صورت، این نشانه ای است که شرکت همچنان متعهد به کار بر روی ویژگی های دسترسی برای پایگاه کاربر خود است.

بخوان  گوشی که با باتری خالی تماس برقرار می‌کند

رابط کاربری ساده شده





منبع