اتوبوس‌های مدرسه مجهز به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک می‌شوند

این طرح تنها دو ماه پس از تایید FCC برای استفاده از استارلینک در وسایل نقلیه صورت می‌گیرد، استفاده از اینترنت ماهواره‌ای افراد را در حین حرکت آنلاین نگه دارد. این مفهوم البته جدید نیست، پیش از این گوگل اتوبوس‌های مدرسه را در سال ۲۰۱۸ پس از آزمایشات مجهز به WiFi کرد.

اسپیس ایکس اعلام کرده استارلینک را با اتوبوس‌های مدرسه در مناطق روستایی آمریکا هدایت می‌کند. این پروژه دانش‌آموزان را در طول سفر‌های طولانی (بیش از یک ساعت در حالت آزمایشی) به هم متصل نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که می‌توانند تکالیف مربوط به اینترنت را به موقع انجام دهند، حتی اگر پهنای باند در خانه کند باشد یا وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید 


منبع:engadget



منبع دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک پیش از این به قایق‌ها و RV‌ها گسترش یافته است و اکنون ممکن است همراه دانش آموزان شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که FCC از اسپیس ایکس استقبال کرده و خدمات استارلینک مبتنی بر اتوبوس را تامین کند. کمیسیون درخواست اسپیس ایکس برای کمک ۸۸۵.۵ میلیون دلاری از طریق صندوق فرصت‌های دیجیتال روستایی را رد کرد که انتقاد و واکنش تند این شرکت را در پی داشت. سرویس اینترنت ماهواره‌ای از نظر تئوری پوشش روستایی پایدارتری نسبت به داده‌های سلولی ارائه می‌دهد، و رقبای استارلینک مانند پروژه Kuiper آمازون هنوز به طور جدی توسعه نیافته‌اند.


بخوان  درمان سرطان با هدف گرفتن حافظه سلول‌های تومور!