اجرای موسیقی با تلفیقی از تصاویر فضایی ناسا + فیلم

«هنری دهلینگر»، آهنگساز آمریکایی؛ این سمفونی را یک اثر هنری کامل می‌داند. به گفته وی، این سمفونی فقط اجرای موسیقی و یک اثر بصری و یک موسیقی برای یک فیلم نیست؛ بلکه یک تجربه همهجانبه است که هم تصاویر و هم صدا را در برمی‌گیرند.

اجرای موسیقی با تلفیقی از تصاویر فضایی ناسا

تصاویری که منبع الهام دهلینگر هستند، در ۷ فیلم کوتاه گردآوری شده اند. این سمفونی که در هفت سوئیت ابتدا با تصاویری از قلب منظومه شمسی و خورشید تنظیم می شود، آغاز می شود. تصاویری از سطح چرخان آن و انفجارهایی که ذرات به خلأ پرتاب می‌کنند، درمی‌آید. در سوئیت بعدی سیاره زمین در مرکز توجه قرار می‌گیرد و تصاویر گرفته شده توسط فضانوردان در مدار پخش می‌شود.

پیوتر گاجوسکی، رهبر ارکستر درباره این سمفونی می‌گوید: تصمیم گرفته شد که موسیقی و ویدئوها به طور کامل با هم هماهنگ نباشند، بلکه بیشتر «سیال» باشند. امکان می‌دهد «لحظه‌های متفاوتی در هر اجرا» خلق شوند.

سوییت چهارم در ماه با مشخصات هر سیاره می‌شود، از مواردی که به دنبال بر روی تصاویر سطح مریخ هستند که توسط مریخ نوردهای ناسا گرفته شده است.

«گوستاو هولست»، آهنگساز بریتانیایی در یک اقدام مشابه در یک قرن پیش، قطعه معروف خود یعنی «سیاره‌ها» را در یک کنسرت اجرا کرده بود. زمانی که این آهنگساز بریتانیایی، قطعه خود را اجرا کرد، اطلاعات از نجوم محدود به نظرات تئوری بود و مسائل زیادی از فضای کشف نشده بود.

این سمفونی همچنین نگاهی دقیق به کاوش‌های بعدی روی سیارک‌ها قبل از پایان بزرگ سحابی‌ها، سیاه‌چاله‌ها و دیگر پدیده‌های کهکشانی دارد.

بخوان  سنجابی که برق ۱۰ هزار نفر را قطع کرد

علاوه بر این در دو اجرا در مکان‌های خارج از آمریکا، ناسا این ویدئوها را با نسخه‌های ترکیبی از موسیقی دهلینگر در صفحه یوتیوب خود منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از یاهو فایننس، این سمفونی در شهر واشنگتن در هفته گذشته اجرا شد. تصاویر واضحی که از سوی آژانس آژانسی ایالات متحده آمریکا (ناسا) جمع آوری شده است، هنگام اجرای موسیقی عمومی برای نمایش درآمد.

به گفته دهلینگر، برای مثال، داده‌های مربوط به جریان‌های اقیانوسی، وقتی آنها را به حرکت در می‌آورند، مانند نقاشی‌های آن گوگ به نظر می‌رسند. رنگ‌ها زیبا هستند، حضار در سالن، الگوهایی را می‌بینید که قبلاً هرگز متوجه نشدند.

از زمان اجرای قطعه گوستاو هولست تا به امروز اکتشافات زیادی بدست آمده است. انسانها من می‌توانند روی ماه قدم بگذارند، با استفاده از تلسکوپ‌های قدرتمند درظومه شمسی کاوش کرده‌اند که انسان‌ها اجازه می‌دهند تا سال نوری دورتر را تماشا کنند و کاوشگران را به مریخ فرستادند.

انتهای پیام



منبع

به گفته گاجوسکی، برای نشان دادن اهمیت یکسان موسیقی و ویدئو، تصمیم گرفته شد که همگام‌سازی تصاویر و موسیقی دقیق نباشد، بلکه بیشتر «سیال» باشند. این امکان می‌دهد «لحظه‌هایی را به وجود بیاورند که در هر اجرا متفاوت باشند.»

ارکستر فیلارمونیک ملی آمریکا، یک سمفونی را به روی صحنه برد. سمفونی هایی که ترکیبی از تصاویر خیره کننده فضایی و موسیقی بود.

وید سیسلر درباره این اجرا می‌گوید: ما واقعاً می‌خواستیم مردم موسیقی، مجری و علم را در یک مجموعه متوازن تجربه کنند. دانستن واقعی بودن تصاویر و ماموریت‌ها، مخاطبان قوی‌تری را در عصر دیجیتال برمی‌انگیزد، زمانی که می‌توانم هر چیزی را از طریق هوش مصنوعی تجسم کنم، هر چیزی را در جلوه‌های دیجیتال تداعی کند.

بخوان  سگ‌ها از ۱۷ هزار سال پیش اهلی شده‌اند