اجزای دیزل ژنراتور و راه های افزایش راندمان آن ها

اجزای دیزل ژنراتور و راه های افزایش راندمان آن ها
دیزل ژنراتور کاراسهند بر اساس مفهوم القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است. در ادامه، پس از بحث در مورد عناصر کاملاً متفاوت موتور دیزل ژنراتور، این عملکرد را روشن خواهیم کرد.

 

انواع دیزل ژنراتور ها

انواع مختلفی از دیزل ژنراتور ها وجود دارد که شامل موارد زیر است:

 

دیزل ژنراتور های بنزینی،

  • دیزل ژنراتور های متحرک،

دیزل ژنراتور های اینورتر،

دیزل ژنراتور های خانگی

ژنراتور دیزلی

موتور دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

موتورهای دیزل ژنراتور و قطعات آن، انرژی بنزینی را برای تامین انرژی مورد نیاز به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. موتورهای دیزل ژنراتور انرژی الکتریکی را به طور مکرر یا در حالت آماده به کار برای مشتریان متعددی مشابه املاک، کالج ها، بیمارستان ها و تأسیسات صنعتی تولید می کنند.

 

آنها اغلب به اندازه کافی کوچک هستند که به سادگی حمل شوند یا به اندازه کافی غول پیکر هستند که در زیرزمین یک خانه یا واحد صنعتی قرار بگیرند. مقیاس یک موتور دیزل ژنراتور به دلیل اینکه فوراً با مقدار {الکتریکی} سرزندگی تولید شده متناسب است، ضروری است. به این دلیل که آیا انرژی خروجی مشخص شده بزرگتر باشد، ابعاد موتور می تواند بزرگتر باشد.

 

اجزای اصلی دیزل ژنراتور های دیزل و نحوه کار آنها

دینامو

دینام برای تولید انرژی الکتریکی قابل شارژ است و از عناصر پیچیده زیادی تشکیل شده است، با این حال برخی از قطعات ضروری روتور است که دارای یک شفت است. روتور، با نیروی حیاتی مکانیکی مجهز به موتور و تعدادی آهنرباهای همیشگی دیگر که در اطراف آن نصب شده اند، یک ناحیه مغناطیسی ایجاد می کند. این ناحیه مغناطیسی به طور مکرر به دور یکی دیگر از بخش های ضروری دینام یعنی استاتور می چرخد.

بخوان  بهترین کتاب کمک درسی فیزیک دهم ریاضی زودر | ketabko

 

دینام قطعا مجموعه‌ای از هادی‌های الکتریکی مختلف است که می‌توان آنها را محکم دور یک هسته آهنی پیچیده کرد. حکم القای الکترومغناطیسی بیان می کند که اگر یک هادی الکتریکی ثابت بماند و یک ناحیه مغناطیسی به دور آن بچرخد، یک جریان الکتریکی ایجاد می شود.

 

به طور خلاصه، دینام از نیروی حیاتی مکانیکی تولید شده توسط موتور دیزل ژنراتور برای به حرکت درآوردن روتور و ایجاد یک ناحیه مغناطیسی استفاده می کند. انتقال در سراسر استاتور باعث ایجاد حال متناوب می شود.

 

باک بنزین

بخش بسیار قدرتمند موتورهای دیزل ژنراتور مخزن بنزین است. سیستم بنزین معمولاً شامل یک مخزن بنزین با لوله ای است که آن را به موتور متصل می کند. مخزن بنزین می تواند مربوط به موتور دیزل ژنراتور باشد یا بنزین را به صورت جداگانه برای آن تامین کند.

 

تنظیم کننده ولتاژ

یکی دیگر از قطعات موتور دیزل ژنراتور، تنظیم کننده ولتاژ است. رگولاتور ولتاژ احتمالاً پیچیده ترین بخش یک ژنراتور الکتریکی است. این نیمه یک هدف مهم دارد که آن کنترل ولتاژ خروجی است. در واقع، این نیمه تضمین می کند که موتور دیزل ژنراتور انرژی الکتریکی را با ولتاژ ثابت قابل قبولی تولید می کند.

 

در غیاب تنظیم کننده ولتاژ، نوسانات شدید با تکیه بر سرعت موتور اتفاق می افتد. تجهیزات {الکتریکی} منزلی که ما در محل کار یا خانه استفاده می کنیم نمی توانند چنین انرژی ناپایداری را مدیریت کنند. با توجه به این واقعیت، هدف از استفاده از این قطعه تامین یک جریان الکتریکی ثابت و یکنواخت است که به واحدهای الکتریکی آسیبی وارد نمی کند.

بخوان  هوش مصنوعی در خدمت دین 1 بیتی

 

سیستم خنک کننده

یکی دیگر از بخش های موتورهای دیزل ژنراتور سیستم خنک کننده است. مسئولیت سیستم خنک کننده جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ژنراتور است. مایع خنک‌کننده درون ژنراتور راه‌اندازی می‌شود که تمام انرژی گرمای اضافی موتور و دینام را خنثی می‌کند. سپس خنک کننده تمام این گرما را از طریق مبدل گرما می گیرد و آن را از ژنراتور تخلیه می کند.

 

سیستم Exor

سیستم اگزوز موتور دیزل ژنراتور مانند اگزوز خودرو عمل می کند که گازهای تولید شده توسط موتور دیزل را جذب کرده و از طریق سیستم لوله کشی وارد آنها شده و آنها را از Genset خارج می کند.

 

عناصر کنترل کننده موتور دیزل ژنراتور

قطعات مدیریت موتور دیزل ژنراتور شامل قطعات متعددی شبیه به دکمه شروع، تعویض فرکانس، گیج بنزین موتور، گیج دمای مایع خنک کننده و موارد دیگر است که به مصرف کننده اجازه می دهد وظایف متعددی را انجام دهد یا اطلاعات خاصی را انجام دهد. تست و مدیریت. پانل مدیریت اغلب برای مدیریت و نظارت بر کارایی موتور دیزل ژنراتور استفاده می شود.

 

بدنه ژنراتور

هر موتور دیزل ژنراتور باید در جای خود نگه داشته شود و مهمترین بدنه مجموعه است که آن را نگه می دارد و در واقع کل ژنراتور شما را نگه می دارد. تمام قسمت های مختلف موتور دیزل ژنراتور روی این بدنه محافظ قرار دارد که برای جلوگیری از آسیب، ضد آب است.

 

نتیجه

ممکن است از نحوه عملکرد موتورهای دیزل ژنراتور و تمام قطعات موتورهای دیزل ژنراتور آگاه باشید. به طور خلاصه، موتور دیزل ژنراتور حیات مکانیکی دینام را فراهم می کند که به یک جریان الکتریکی در داخل تبدیل می شود.ممکن است از نحوه عملکرد موتورهای دیزل ژنراتور و تمام قطعات موتورهای دیزل ژنراتور آگاه باشید. به طور خلاصه، موتور دیزل ژنراتور حیات مکانیکی دینام را فراهم می کند که به یک جریان الکتریکی در داخل تبدیل می شود.