احتراق موشک استارشیپ را از نمایش متفاوت تماشا کنید

اسپیس‌ایکس برای آماده‌سازی‌های لازم برای اولین پرواز آزمایشی مداری موشک استارشیپ مریخ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای ۲۴ در روز پنجشنبه (۱۵ دسامبر) یکی از شش موتور خود را برای حدود هفت ساعت روشن کرد.

فضاپیمای ۲۴ از فراز پیشران ۷ که نمونه اولیه مرحله اول پیشران سوپرهوی استارشیپ است، به فضای پرتاب می‌شود. اسپیسایکس این پیشران را نیز مورد آزمایش قرار داده است. برای مثال، در روز ۲۹ نوامبر، این موشک غول پیکر ۱۱ مورد از ۳۳ موتور رپتور خود را روشن کرد و ۱۵ روز قبل از آن، پیشران یک آزمایش احتراق ثابت با ۱۴ موتور انجام شد.

این شرکت فضای خصوصی روز گذشته یک آزمایش “احتراق ثابت” دیگر را در تاسیسات تگزاس جنوبی خود انجام داد و فضای ۲۴ را که نمونه اولیه یک استارشیپ ۵۰ متری است، روشن کرد.

اسپیس ایکس بار دیگر نمونه ای از موشک استارشیپ را پیش از انجام یک پرواز آزمایشی روشن کرد و فیلمی از بالا از این لحظه منتشر شد.

فضاپیمای ۲۴ در اولین پرواز آزمایشی مداری برنامه استارشیپ به پرواز درخواهد آمد و به گفته‌ی ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس‌ایکس، این ماموریت احتمالا طی چند ماه آینده انجام خواهد داد. این نمونه اولیه هر شش موتور رپتور را به صورت ثابت در ماه سپتامبر روشن کرده بود.

یکی از شش موتور رپتور این فضاپیما در ساعت ۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی(۲۲:۳۱ به وقت ایران) مشتعل شد. این پروسه برای حدود هفت دقیقه ادامه داشت.

بخوان  موشک «الکترون» پس از پشت سر گذاشتن یک طوفان ژئومغناطیسی پرتاب شد

اسپیس‌ایکس در حال حاضر یک موشک استارشیپ چندبار مصرف است تا با استفاده از آن افراد و محموله‌ها را به ماه و مریخ ببرد و ماموریت‌های دیگری نیز انجام دهند. به عنوان مثال، ماسک گفته است که اسپیس ایکس قصد دارد اکثر ماهواره‌های اینترنتی نسل بعدی استارلینک خود را با استفاده از استارشیپ به مدار پرتاب کند.