احتمالاً ۴ کوئینتیلیون جرم میان ستاره‌ای در منظومه شمسی وجود دارد

توجه به این نکته مهم است که لوب و ایزل ادعا نمی‌کنند که چهار کوئینتیلیون فضایپیمای بیگانه در نزدیکی زمین پرواز می‌کنند. لوب به شکل قاطعانه ادعا کرد که اوموآموآ یک فضایپیما بوده است، در عوض، اظهار داشت که ما باید این احتمال را در نظر داشته باشیم.

رقم کوچکتر که ۴ کوئینتیلیون به تعداد اجرامی اشاره دارد که می‌توان به سمت «منطقه قابل سکونت» منظومه شمسی ما و نزدیک‌تر به خورشید ما پرواز کنند. به این معنی که ستاره شناسان شانس را برای رصد آن اجرا می کنند.

آنها در این مقاله نوشته‌اند که «می‌توانم از ارزیابی‌های اخیر انجام‌شده در میان‌ستاره‌های و قابلیت‌های شناسایی شده برای تخمین چگالی اجرام مشابه در همسایگی خورشید استفاده کنم.

پروفسور آوی لوب سال گذشته پروژه گالیله (Galileo Project) را انجام داد که هدف آن ایجاد شبکه جهانی از تلسکوپ‌ها و دوربین‌ها با هدف گرفتن تصویری با کیفیت بالا از یک یوفو است. وی اخیراً ادعا کرده است که می‌توانم چنین تصویری را در عرض دو سال آینده ببینم.

پروفسور آوی لوب(Avi Loeb) استاد دانشگاه هاروارد با بیان اینکه ممکن است چیزی حدود ۴ کوئینتیلیون جرم میان ستاره‌ای در منظومه شمسی وجود دارد که ممکن است فضای بیگانه باشد.

انتهای پیام



منبع

این فضایی که اوموآموآ(Oumuamua) نامیده می‌شود، پس از مشاهده اولین بار در اکتبر 2017، کانون مورد بحث‌های شدیدی قرار گرفت و لوب رهبری اردوگاه کوچک از اخترشناسان را بر روی حفظ سنگ‌هایی که وجود داشتند ممکن است فضاپیمایی باشد که توسط یک تمدن بیگانه هوشمند ساخته شود. شده است.

به این نتیجه شگفت‌انگیز شده‌اند که در منظومه شمسی حدود 4,000,000,000,000 معادل چهار کوئینتیلیون فضایی مشابه با اوموآموآ وجود دارد.

بخوان  طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی یک رقیب ChatGPT است - اما شما به این زودی آن را نخواهید دید

لوب و ایزل در مطالعه خود همچنین می‌توانند به عنوان رصدخانه‌های جدید امکانات بشر را به تصویر برداری از اجرام شبیه به اوموآموآ بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، رصدخانه ورا سی روبین(Vera C. Rubin) که انتظار می‌رود سال آینده شروع به کار کند، دارای یک دوربین 3.2 میلیارد پیکسلی خواهد بود که هر چهار روز یک بار کل آسمان جنوبی را می‌کند.

اکنون در یک مطالعه جدید که هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است، آوی لوب و کارسون ایزل (Carson Ezell)، یکی دیگر از اختراعات دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرده است که چه تعداد اجرام مشابه اوموآموآ ممکن است در منظومه شمسی وجود داشته باشد.

سالی است که لوب چند ذهنیت و آغوش باز در جامعه علمی در مورد یوفوها و تئوری‌های موجود در فضای دفاعی می‌کند. او بیان می‌کند که باید با همان دقت علمی، سایر پدیده‌های مرتبط با فضای مورد بررسی قرار گیرد.

آنها محاسبات خود را بر اساس چهار جرم‌ستاره‌های خود انجام می‌دهند که شامل اوموآموآ، دو شه‌ستاره‌های نام‌های CNEOS ۲۰۱۴-۰۱-۰۸ و CNEOS ۲۰۱۷-۰۳-۰۹ و یک دنباله‌دار میان‌ستاره‌های موسوم به بوریسوف (بوریسوف) هستند. این دو دانشمند دانشگاه هاروارد ظرفیت محدود ما را برای رصد نقاط دوردست منظومه شمسی نیز در نظر گرفته شده است.

همانطور که نژاد بشر به پیشرفت ابزارهای فضایی خود ادامه می دهد، ممکن است به نقاطی برسد که ماشین آلات یک تمدن بسیار پیشرفته از خود را شناسایی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پروفسور آوی لوب استاد دانشگاه هاروارد به ادعاهای خود در مورد موجودات و وسایل نقلیه فرازمینی مشهور است و بارزترین نمونه آن معرفی اولین ساختمان فضایی مربوط به فضای میان‌ستاره‌ای مشاهده شده در منظومه شمسی به عنوان یک فضای بیگانه یا حداقل بقایایی یکی از آنها بوده است.

بخوان  هدست سامسونگ XR/VR – همه چیزهایی که تاکنون می دانیم و آنچه می خواهیم ببینیم

لوب اخیراً مطالعه‌ای را در مورد مشاهده یک یوفو یا به اصطلاح بشقاب بر فراز ارزیابی کرد و اظهار داشت که آن مطالعه از اشتباه و خطا است و مشاهدات مطرح شده در آن قابل توضیح است.

لوب و ایزل انجام دادند که اندازه این اجرام به شدت متفاوت است و اکثر آنها احتمالاً بیش از یک متر قطر ندارند.

آنها بر اساس محاسبات خود در واقع به دو عدد رسیدند. محاسبه تعداد اولین اجراهای میان‌ستاره‌ای را تخمین زد که احتمال زیاد در اطراف منظومه شمسی ما پرواز می‌کنند و خارج از ابزار ما هستند. آنها تخمین زدند که ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ یا ۴۰ دسیلیون از این اجرا وجود دارد.

لوب و ایزل این اجرا را شبیه به اوموآموآ چگونه می‌کنند؟

آنچه لوب و ایزل محاسبه می‌کند، میزانی است که از عنوان مقاله‌شان پیداست، تخمینی برای تعداد فضاپیماهای بیگانه احتمالی و سایر اجراهای مصنوعی است که در منطقه ما در مسیر شیری پرواز می‌شوند. عنوان مطالعه این دو دانشمند “فراوانی استنباط اجرا شده میان‌ستاره‌های با منشاء تکنولوژیکی” است.

آیا می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک، فرازمینی هوشمند را کشف کنیم؟