اخبار تکنولوژی – جدیدترین مقالات و اخبار دنیای علم و فناوری 1 بیتی

1. میزان اطلاعات بسیار زیاد است. از دیگر موارد استفاده هوش مصنوعی می توان به اتوماسیون گلخانه ای، به دست آوردن داده های هواشناسی، دما، بارش، سرعت باد و میزان تابش خورشید، شناسایی آفات، ساده تر کردن کارهای تولید، برداشت و فروش محصولات اشاره کرد. آنچه بیشتر مردم درک نمیکنند این است که یافتههای او، قبل از این که کسی متوجه آن شود، به مدت یک دهه کامل، در یک مجله پزشکی گمنام منتشر شده بود. بازاریاب ها می توانند از هوش مصنوعی برای دریافت درک عمیق تر نسبت به مشتریان خود استفاده کنند، هوش مصنوعی به آن ها کمک می کند تا بدانند مشتریان در چه فکری هستند و چه احساسی درباره کالاهای ارائه شده دارند. طبق گفته برخی منابع، دنیا تا سال 2050 به 50 درصد بیشتر مواد غذایی احتیاج دارد و این مسئله تنها در صورتی امکان پذیر است که انسان ها بتوانند از منابع موجود با دقت بیشتری استفاده کنند. پایتون چه رابطه ای با هوش مصنوعی دارد؟ Dusan Kozusnik مدیر عامل شرکت Comeison می گوید:هنگامی که پلیس در رابطه با یک جرم تحقیق می کند.

گذشته از مرحله تجزیهوتحلیل خام، شامل جنبههای دیگر مربوط به دادهها همچون مدیریت پایگاه داده، پیشپردازش دادهها، ملاحظات مدل و استنباط، ملاحظات پیچیدگی، فرایندهای ضروری پس از پردازش ساختارهای کشف شده، تجسم داده و بهروزرسانی آنلاین است. مدل یادگیری ماشین باید ایجاد شود. واژه «مصنوعی» نیز به مفهومی اشاره دارد که در آن چیزی را نه بهصورت طبیعی، بلکه بهصورت غیرطبیعی ایجاد کنیم. به جای فروش بیشتر، بر روی رفع مشکل تمرکز کنید. نست با استفاده از هوش مصنوعی دمای خانه یا محل کار شما را بر اساس نیازهای شخصی شما پیشبینی و تنظیم میکند. حسگرها روی ردیفهای متعدد تنظیم شده بودند و اطلاعات مربوط به مقدار و دمای بطریهای کوکا کولا در هر ردیف را جمعآوری میکردند.

توسعه سریع تکنولوژی و عمر کوتاه تکنولوژیها، عامل مؤثر در پیچیدگی تکنولوژی سایت 1biti است. در حالت ایده آل یک برنامه هوشمند به مرور و با یادگیری می تواند به روزرسانی های خاص را در خود انجام داده یا خطاهای خود را برطرف کند. معماران به خصوص در مرحله شروع یک پروژه می توانند از توانایی هوش مصنوعی در استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری بهره ببرند. این روند در تکامل اطلاعاتی خویش، تبدیل به نهادها و سازمانهایی میشود که رویهمرفته فرهنگ جامعه شبکهای را شکل می­دهند. این دستگاه های هوشمند برای تصمیم گیری و داوری های مهم در تغییر محیط های خود به دستوراتی نیاز دارند که به هوش مصنوعی موجود در آن ها وابسته است. برخی از سیستمهای تشخیص گفتار نیاز به «آموزش» دارند که در آن یک سخنران فردی متن یا واژگان جداگانهای را در سیستم میخواند. به منظور پل زدن در آن فاصله (یعنی دره مرگ)، سازمانهای جدید به پا خواستهاند تا بر روی پیکره اصلی SEMATECH، نمونهای بسازند که بتواند سرسختترین مسائل را حل کند. یک نورون در یک شبکه عصبی یک عملکرد ریاضی مانند توابع فعالسازی است که کار آن جمعآوری و طبقهبندی اطلاعات بر اساس یک ساختار خاص است. پایتون در حاضر یکی از محبوبترین زبانهای برنامه نویسی دنیا است که بیشتر از 28% برنامه نویسان از آن استفاده میکنند.

رژیم صهیونیستی و ضد انقلاب اداعاهایی در زمینه مکانها و مدارک واهی دارند که سعی می کنند از این طریق فشارها را بر ملت ایران تشدید کنند. در اواسط دهه 1990، آمریکا یک بار دیگر بر صنعت نیمههادی مسلط شد. به خاطر اینکه به جزء پردازشگر دستگاه (CPU) از گرافیک (GPU) هم برای تقسیم بار محاسباتی استفاده میکند. هنگامی که آمازون الکسا را برای اولین بار معرفی کرد، سیلی از واکنشهای نگرانکننده سراسر جهان را در بر گرفت. ایالت کالیفرنیا اولین جایی بود که در سال 2012 خودروهای بدون راننده را مطابق با قانون اعلام کرد. استفاده از آنها در زمان شخص برنامه نویس صرفه جویی کرده و از دوباره کاری جلوگیری میکنند. همین ظرفیتهای بسیار بالاست که کشورهای مختلف را جذب این حوزه کرده است. این هوش مصنوعی بر اساس واکنش کاربران به هر فیلم و نیز بر اساس عکسالعملهای قبلی شما و انتخاب فیلمهایی که دوست داشتهاید، لیست بسیار دقیقی را برای تماشای فیلم به شما پیشنهاد میکند. آنها روباتهایی را به تصویر میکشند که با AI برنامهریزی شدهاند و به قدری قدرتمند خواهند شد که در نهایت خالق خود را نابود خواهند کرد و کل جهان را نابود خواهند کرد که منجر به توسعه یک گونه جدید تحت کنترل AI خواهند شد.

بخوان  با ارزشترین شرکتهای تکنولوژی جهان 1 بیتی

Keras از پایتون 2.7 تا 3.6 را پشتیبانی میکند و یکی از بهترین کتابخانههای یادگیری عمیق در پایتون است. محبوبیت پایتون در حوزههای مختلف باعث شده است تا توسعهدهندگان کتابخانههای بسیار زیادی را برای این زبان برنامه نویسی ایجاد کنند. ظرفیتهای بسیار بالایی که هوش مصنوعی دارد، این امکان را ایجاد کرده تا از آن در عرصههای گوناگون استفاده شود. هوش مصنوعی در زمینه پزشکی نیز دستاوردهای فراوانی داشته و امروزه بسیاری از سازمان ها و مراکز مراقبت های پزشکی برای نجات جان انسان ها به هوش مصنوعی اعتماد کرده اند. خوشمان میآید که ببینیم «یک سیستم جدید» از راه میرسد و بساطِ چیزهای قدیمی را درهم میپیچد، اینکه ببینیم جالوتها میافتند به چنگِ داوودها.

برای دستیاران شخصی مانند الکسا بسیار مفید است. طی چند سال گذشته، این فناوری توانسته اتومبیلهای خودران، تشخیص تصویر و گفتار، جستجوی مفید در وب و برنامههای کاربردی گسترده مختلف را در اختیار ما قرار دهد. اما این دادهها چگونه به پیشرفت تکنولوژی، هوش تجاری و تکنولوژی آینده کمک میکنند؟ ماشینهای حافظه محدود ماشینهایی هستند که علاوه بر داشتن قابلیتهای ماشینهای واکنشی، کاملاً قادر به یادگیری از دادههای تاریخی خود برای تصمیمگیریهای بعدی هستند. در نتیجه، نمیتوان از آنها با تکیه بر حافظه خود و بهبود عملکرد خود بر اساس همان دادهها استفاده کرد. بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز به اهمیت این فناوری نوظهور پی بردهاند و بهسمت تدوین استراتژیهای جامع و برنامههای کارآمد در این حوزه حرکت کردهاند. در ایران نیز مطالعه­ای توسط زنجیرچی و الفت (1389) با عنوان نقش فناوری در دستیابی به چابکی در شرکتهای الکترونیک انجام شد. تکامل هوش مصنوعی را باید در پسزمینهی برزگتر پیشرفتهای تکنولوژی و علوم کامپیوتر دید و دنبال کرد. اما اگر از اپلیکیشن موبایلی بانکتان برای انجام خدمات بانکی خود استفاده کنید یا اخبار را از طریق اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی و پیامرسانها دنبال کنید دیگر پای وب در میان نیست. بهترین و تازهترین ویدیوها، اخبار و مقالات تکنولوژی در حوزههای مختلفی از جمله گجتها و گوشیهای موبایل، اپلیکیشن و نرمافزار، تجارت الکترونیک، خوردو و حملونقل، زمین و محیط زیست، فناوری اطلاعات، نجوم، هوا فضا، هوش مصنوعی و رباتیک به صورت روزانه در بخش فناوری دیجیکالا مگ منتشر میشود.

این سیستم صدای خاص فرد را تجزیهوتحلیل کرده و از آن برای تنظیم دقیق تشخیص گفتار آن شخص استفاده میکند و در نتیجه دقت آن افزایش مییابد. به عنوان مثال به تازگی رباتی طراحی شده که از توانایی ردیابی اشیا برای نظارات و اسپری کردن دقیق آفت کش ها روی گیاهان پنبه استفاده می کند، اسپری دقیق از مقاوم شدن آفات در برابر علف کش ها جلوگیری می کند. این هوش مصنوعی بر اساس رفتار آنلاین ما، به پیشبینی دقیق آنچه که ما علاقهمند به خرید آن هستیم میپردازد. این همان نوع هوش مصنوعی است که طلایه داران ایجاد فن آوریهای جدید، نسبت به آن احتیاط بیشتری به خرج میدهند! این هواپیما، صدها فوت به سمت پایین سقوط کرد تا سرانجام خلبان موفق به کنترل کامل آن و فرود اضطراری شد. هنگامی که ایمپلنت یا پروتز شما توسط افراد خوب به روز شود بسیار عالی خواهد بود، اما به این معنی هم هست که سختافزارهای انسانی را میتوان برای انجام قتل آن هم به صورت ناشناس و از راه دور هک کرد.

بخوان  حال به تیتر پاسخ دهیم 1 بیتی
مواردی مثل رگرسیون خطی و لاجستیک، خوشهبندی، طبقهبندی و غیره توسط Scikit-learn به خوبی شناسایی میشوند. کسانی که در این حوزه وارد میشوند با مسائل مختلفی مثل Machine Learning، Deep learning، بینایی ماشین و غیره سروکار دارند. قراردادهای متاورس قراردادهای تحت شبکه پلتفرمی است که افراد وقتی وارد آن پلتفرم میشوند، terms of service آن را قبول میکنند و اگر براساس آن عمل نکنند، پلتفرم امتیاز آنها را کم یا اخراجشان میکند. در این ابزارها معمار امکان ساخت مجازی ساختمان، تغییر شکل و بهینه سازی آن را دارد. علاوه بر این در کاوش های فضایی مبتنی بر ربات ها هوش مصنوعی نقش اصلی را بر عهده دارد.

علاوه بر این، متخصصان داده بسته به نوع دادههای موجود، انواع الگوریتمهای یادگیری ماشین را برای آنچه میخواهند از دادهها پیشبینی کنند، انتخاب میکنند. این نوع هوش مصنوعی که با عنوان هوش مصنوعی باریک، هوش مصنوعی جزئی و هوش مصنوعی محدود شناخته میشود، نشاندهنده تمام انواع هوش مصنوعی است که تا امروز به وجود آمده است؛ از جمله حتی پیچیدهترین و توانمندترین هوش مصنوعی که تا کنون ایجاد شده در این محدوده قرار میگیرد. به بیان سادهتر، در این سطح، هوش مصنوعی باید بتواند انسانها را «درک» کند! معادلات ریاضی و واکنش­های شیمیایی به ترتیب در متن شماره­گذاری شوند. نظریه ذهن هوش مصنوعی، سطح بعدی سیستمهای هوش مصنوعی است که محققان در حال حاضر مشغول نوآوری آن هستند. میانگین دقت عملکرد شبکه نَس در عملیات دیگر نیز حدود ۴۳٫۱ درصد است که ۴ درصد بیشتر از تمامی سیستمهای یادگیری ماشینی پیشین است. علاوه بر این از هوش مصنوعی در پاسخ دهی آنلاین به سوالات دانش آموزان و دانشجویان و آموزش برخی دروس خاص استفاده می شود. مانند تلویزیون های تجاری ، به تعبیر دیگری آنها توجه کاربران به تبلیغات پخش شده را می فروشند. علم رباتیک نمونه بارز دیگری از کاربردهای هوش مصنوعی است، ربات ها اغلب برنامه های مشترکی دارند که به آن ها امکان عملکرد و برقراری ارتباط می دهد.

برای پیاده سازی مفاهیم مربوط به هوش مصنوعی، نیازمند برنامه نویسی هستیم. کتابخانهها جان تازه ای به زبان برنامه نویسی پایتون دادهاند و یکی از دلایل اصلی محبوبیت این زبان هستند. همچنین این زبان بسیار منعطف است و از شیوههای برنامه نویسی مختلف پشتیبانی میکند. در این مطلب، لیستی از مهمترین تکنولوژیهای خودرویی تهیه شده است، تکنولوژیهایی که اگر نبودند، دنیای خودرویی ما بسیار متفاوت بود. هر دو فعالیت ، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را شامل می شوند که این نگرانی ها شامل دسترسی گسترده صاحبان برنامه ها به حریم شخصی کاربران است و همچنین دسترسی هکرها به اطلاعات ایمن شماست. ترکیب Pybrain با سایر کتابخانههای هوش مصنوعی به نتایج بسیار مفیدی منجر میشود.

رباتیک یکی از مطرحترین زیرشاخههای هوش مصنوعی در ایران و جهان است. کارشناسان این حوزه بر این باورند که یکی از اصلیترین دلایل تاخیر اجرای عملی شبکه ملی اطلاعات، تعلل در ابلاغ معماری شبکه اطلاعات بوده. امکان فروش اینترنت ADSL بر روی خطوط فیبر نوری و PCM و UNO غیر ممکن است، اما در عین حال راهکارهایی هم دارد که می توانید در بخش مربوطه مطالعه نمایید. ۲- از منوی Settings گزینه Connections را انتخاب نمایید. دانشگاههایی که در مقطع ارشد رشته کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک پذیرش دانشجو دارند براساس دفترچه انتخاب رشته ارشد ۹۴: دانشگاه اصفهان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه سمنان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه کردستان، دانشگاه یزد، دانشگاه تبریز، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه غیرانتفاعی شیخبهایی اصفهان، دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه یزد، دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفیاصفهانی، دانشگاه غیرانتفاعی خیام – مشهد، دانشگاه تهران، دانشگاه شاهرود. در ابتدا عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک محدود به دانشجویان دانشگاه هاروارد بود اما به مرور زمان عضویت در این شبکه برای تمامی افراد بالای 13 سال در سراسر جهان در دسترس قرار گرفت.

بخوان  آموزش نقشه کشی ساختمان مراحل، انواع و نکات مهم نقشه کشی ساختمان | معماری نواز

در وبسایت توشه نوشته شده است: «کافی است به کانال توشه بروید و حافظه فلش را به رسیور خود وصل و محتوای توشه را ضبط کنید. بنابراین بازاریابان باید به دنبال محتوایی باشند که در دراز مدت بتواند مفید باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. در حالی که خلبانان معمولاً هنگام سفر در ارتفاعات بالا از سیستم خلبان خودکار استفاده میکنند، معمولاً هنگام ورود به فضاهای هوایی شلوغ و ارتفاعات پایینتر، به کنترل دستی روی میآورند و خودشان فرمان را در دست میگیرند. هر روز محصول جدیدی توسط شرکتهایی ظهور میکند که تکنیکها و الگوریتمهای یادگیری ماشینی را برای ارائه خلاقانه محصول خود به مصرفکننده به کار میگیرند. یک نمونه دیگر دستیارهای صوتی هستند که روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

از نوع سیستم های هوش مصنوعی که امروزه وجود دارد تا سیستم های احساساتی ، که هنوز وجود ندارند. «فیزیکدان و مدیر تحقیقات ریاضیات کاربردی میگوید: هوش مصنوعی این توانایی را دارد که خود را خاموش و اقدام به بازطراحی قدرتمندتری از خود کند. در تعریفی دیگر، میتوان گفت پردازش زبان طبیعی روشی است که به جستجو، تجزیهوتحلیل، درک و استخراج اطلاعات از فرم متنی دادهها میپردازد. این نوع هوش مصنوعی نه تنها قادر به درک و برانگیختن احساساتی است که با او ارتباط برقرار میکنند، بلکه دارای احساسات، نیازها، باورها و خواستههای بالقوه خود نیز هست. اگرچه توسعه خودآگاهی در ماشینها میتواند پیشرفت ما را به عنوان یک تمدن افزایش دهد، اما همچنین میتواند بهطور بالقوه منجر به فاجعه نیز بشود. همچنین میتوانید بهطور موقت نرمافزار ضد ویروس و سایر برنامهها را از حالتِ بهروز رسانیِ خودکار خارج کنید.

رفتار مستقل و آزاد از طریق جمع آوری دلیل اطلاعات متن و همچنین توانایی اشیا به منظور ردیابی تغییرات محیطی، نواقصی اثرگذار بر روی سنسور دها و معرفی کارکرد های تعدیل نشده مناسب روند اصلی تحقیق را تشکیل می دهد. دادهکاوی به فرایند استخراج و کشف الگوها در مجموعه کلان داده اطلاق میشود که شامل روشهایی مشترک میان فناوری یادگیری ماشین، آمار و سیستمهای پایگاه داده است. دادهکاوی مرحله تجزیهوتحلیل فرایند «کشف دانش در پایگاههای داده» یا KDD است. شبکه عصبی از تکنیکهای مختلف آماری مانند تجزیهوتحلیل رگرسیون برای انجام وظایف و اجرا تسکها استفاده میکند. پردازش و تجزیهوتحلیل دادههای بزرگ ممکن است مستلزم «نرمافزارهای موازی انبوه در دهها، صدها یا حتی هزاران سرور» باشد. هرچه اطلاعات جمعآوری شده در آن بیشتر باشد، سیستم کارایی خود را افزایش میدهد. توسعه AGI و ASI منجر به سناریویی میشود که بیشتر از آن به عنوان تکینگی یاد میشود.

در حال حاضر از هوش مصنوعی در عمل های جراحی، دستیارهای مجازی، تجزیه و تحلیل ها، پیش بینی خطر بیماری ها، پرستاری از راه دور، کمک به مشکلات حرکتی بیماران و هزاران کاربرد دیگر استفاده می شود و دانشمندان در تلاش هستند تا از این علم هرچه بیشتر در آماده سازی آزمایشگاه مورد نیاز پزشکان برای معاینه، ارائه و فهرست بندی اطلاعات پزشکی، بهبود تشخیص، تصمیم گیری ها و سایر موارد مهم پزشکی بهره ببرند. همچنین با توجه به مدل یادگیری، ضریب هوشی و توانایی های دانشجویان به آن ها کمک می کند تا منابع مورد نیاز خود را دریافت کرده و اساتید خود را انتخاب کنند. هوش مصنوعی آمازون با پیشرفت هرچه بیشتر الگوریتمهای خود، این شرکت را به پردرآمدترین شرکت دنیا تبدیل کرده است. تجربه شخصی ما بر این است که این سازمان شکایات شما را به خوبی پیگیری کرده و مراحل رسیدگی به گزارشات بدون نیاز به مراجعه حضوری شما انجام میگیرد. برای مثال، دولت ترکیه دسترسی به سایت ویکی پدیا را برای شهروندان خود به مدت دو سال مسدود کرده بود.