ارتباط ناسا با ماهواره جو زمین قطع شد

به نظر می‌رسد ارتباط ناسا با ماهواره مطالعه جو ICON در مدار زمین از دو هفت قطع قبل و این ماهواره از آن زمان به دستورها پاسخ نمی‌دهد.

تیم عملیات در حال حاضر قادر به تعیین زمان محلی ارتباط مجدد با پیما نیست و فقدان مرکز کنترل ارتباطی می‌تواند نشان‌دهنده خرابی سیستم باشد.

نماد سخت‌افزار شامل یک «زمان‌سنج از دست دادن فرمان» است که برای بازنشانی فضایی به صورت تصویری به مدت ۸ روز با کنترل‌کننده‌های زمینی ارتباط برقرار نمی‌کند، طراحی می‌شود. اما ناسا می‌کند، این فضاپیما پس از تکمیل تنظیم مجدد خود در روز دوشنبه (5 دسامبر) ساکت باقی می‌ماند.

اعلام ناسا، تیم عملیات در حال حاضر در حال حاضر در حال حاضر برای ایجاد و برقراری ارتباط است. این تیم با همکاری شبکه نظارت فضایی وزارت دفاع از مقابله با آن جلوگیری کرده است که ICON سالم بوده و صدمه ندیده است.

روند عیب‌یابی ادامه دارد و تیم مأموریت، منبع احتمالی این مشکل را در زیرسیستم‌های ارتباطات الکترونیکی یا فرکانس رادیویی بررسی می‌کند. در بیانیه ناسا اشاره شده است که در حال حاضر مشخص نیست که آیا فضاپیما دوباره با زمین ارتباط برقرار خواهد کرد یا خیر.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا به سرعت خود را با یک ماهواره مطالعه جو زمین که بیش از طول عمر در نظر گرفته شده است، از دست داده است.

انتهای پیام



منبع

ماهواره ICON که در اکتبر سال 2019 به فضا پرتاب شد، در حال بررسی جنبه‌هایی از یونوسفر زمین است که فضاپیماهای دیگر به دنبال آن نبوده‌اند. لایه‌های یونوسفر از جو زمین است که از حدود ۸۰ تا ۶۴۰ کیلومتر از سیاره ما امتداد دارد و به طور مداوم با تشعشع خورشیدی تغییر می‌کند و تغییرات آن می‌تواند بر روی فناوری‌های ارتباطی تأثیر بگذارد.

بخوان  پیشنهاد بارداری از روی بزاق برای اولین بار در جهان

این ماموریت از ابتدا برای یک دوره دو ساله طراحی شده بود و قرار بود در دسامبر ۲۰۲۱ به پایان برسد، اما همچنان به کار خود ادامه داده و در یک ماموریت طولانی کار می‌کند.

مقامات ناسا در بیانیه‌ای کوتاه نوشته‌اند که ارتباطشان با کاوشگر اتصال یونوسفری (ICON) در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) قطع شده و تیم ماموریت در روزهای پس از آن با این فضاپیما ارتباط گرفته می‌شود.