ارسال اولین عکس هلال زمین توسط فرودگر قمری ژاپن

فرودگر قمری خصوصی ژاپن، چشمان خود را در اعماق فضا باز کرده و اولین عکس را به زمین فرستاده است.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت کننده «آی‌اسپیس»(ispace) مستقر در توکیو، ۱۳ دسامبر اعلام کردند که فرودگر «هاکوتو-آر» (Hakuto-R)، اولین عکس‌های خود را از زمان پرتاب بر فراز موشک «فالکون۹»(Falcon 9) شرکت «اسپیس ایکس» »(SpaceX) در صبح روز ۱۱ دسامبر گرفته شده است.

هاکوتو-آر روز یکشنبه به تنهایی به فضا نرفت. فالکون۹ یک فضای ناسا موسوم به «لونار فلش‌لایت» (Lunar Flashlight) را که به اندازه یک کیف است نیز به سوی ماه فرستاد.

آی‌اسپی در یک توئیت نوشت: شروع عملیات شروع در مرکز کنترل ماموریت آی‌اسپیس هنوز ادامه دارد اما اولین تصاویر با دوربین نصب‌شده روی فرودگر را دریافت کرده‌اند. این تصویر از زمین حدود ۱۹ ساعت پس از جدا شدن از فرودگر از پرتابگر خود است.

اگر همه چیز بر اساس برنامه‌های آی‌اسپیس پیش‌رود، سفر فرودگر هاکوتو-آر، پایه‌ها و عمده‌ترین کارمندان بعدی را خواهد کرد. این شرکت قصد دارد دومین ماموریت خود را در سال ۲۰۲۴ به سطح ماه و سومین ماموریت خود برساند که پروازی برای برنامه «خدمات باربری تجاری ماه» (CLPS) ناسا است، یک سال بعد انجام دهد.

ارسال اولین عکس هلال زمین توسط فرودگر قمری ژاپن

این شرکت در توئیت دیگری نوشت: چیزی که در این عکس مشابه هلال ماه به نظر می‌رسد، در واقع زمین است. در سمت راست عکس می‌توانید صفحه را ببینید که شرکای ما را در پروژه هاکوتو-آر نشان می‌دهد.

این گروه تا به امروز ارتباط‌هایی را با فرودگر کرده و آن را با یک منبع تغذیه ثابت در جهت پایدار قرار داده است. آی‌اسپیس در توئیت روز ۱۲ دسامبر نوشت: اعضای گروه تأیید کرده‌اند که هیچ نقصی در سیستم‌های اصلی فرودگر وجود ندارد.

بخوان  نتایج امیدوارکننده آزمایش اولین واکسن برای مقابله با قارچی
با وجود این، آی‌اسپیس هنوز آن قدر هم پیش نرفته است. این یک پرواز آزمایشی و اولین ماموریت برای آی‌اسپیس است و این شرکت به آرامی کارها را پیش می‌برد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر هاکوتو-آر در ماه آوریل به ماه می رسد و اولین فرود نرم افزار روی ماه را برای یک فضاپیمای ژاپنی انجام خواهد داد. سپس فرودگر، یک ماه‌نورد کوچک به نام «راشد» (راشد) را برای «آژانس فضای امارات عربی» (UAESA) مستقر خواهد کرد.

«تاکشی هاکامادا» (Takeshi Hakamada)، بنیان‌گذار و مدیر آی‌اسپیس بیشتر در مصاحبه با اسپیس گفت که این شرکت در نظر دارد پس از آن، سالانه دو ماموریت ماه را انجام دهد. وی افزود: چشم‌انداز ما ایجاد یک اکوسیستم اقتصادی پایدار در فضا است.