ازدحام زنبورها آب و هوا را تغییر می دهد

حشرات کوچک می‌توانند در حین گشت و گذار یا با اصطکاک مولکول‌های هوا با بال‌هایشان که به سرعت بهم می‌خورند یا از فرود بر روی سطح بدن دارای بار الکتریکی می‌شوند، بار مثبت پیدا می‌شود. پیش از این تصور می‌شود که تأثیرات این بارها، کوچک باشد، اما اکنون، یک مطالعه جدید که در روز ۲۴ اکتبر در مجله “iScience” منتشر شده است، نشان می‌دهد که حشرات می‌توانند به مقدار قابل توجهی تولید برق کنند.

هانتینگ می‌گوید: رشته‌های بودن در اینجا ارزشمند است. شاید این طور به نظر برسد که بار الکتریکی فقط در فیزیک وجود دارد، اما مهم است که دریابیم کل جهان طبیعی تا چه اندازه از الکتریسیته موجود در جو آگاه است. تفکر اندیشه‌تر و پیوند زیست شناسی و فیزیک ممکن است به حل بسیاری از مشکلات سردکننده کمک کند، مانند اینکه چرا ذرات بزرگ غبار تا این اندازه دور از صحراها می‌شوند.

الکترواستاتیک در سراسر جهانِ حشرات دیده می‌شود. این، زنبورها را قادر می‌سازند تا گرده‌ها را به سمت خود بکشند و به عنکبوت‌ها کمک کنند تا شبکه‌های از تار با بار منفی بسازند تا طعمه‌ها را با بار مثبت جذب کنند و به دام بیاندازند.

انتهای پیام



منبع

این یافته‌ها که با اندازه‌گیری میدان‌های اطراف اطراف زنبور عسل به آن دست یافته‌اند، نشان می‌دهند که زنبورها می‌توانند به اندازه یک رعد و برق، در جو الکتریسیته ایجاد کنند. این امر می‌تواند نقش مهمی در هدایت و غبارها برای تغییر الگوهای آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی ایفا کند و حتی ممکن است نیاز باشد که نقش این حشرات را در مدل‌های آب و هوایی آینده بگنجانیم داشته باشد.

بخوان  HP به‌روزرسانی ویندوز 11 2024 را با قابلیت‌های جدید Wi-Fi 7 و Copilot 2.0 فاش کرد... اما ویندوز 12 کجاست؟
محققان همچنین دریافتند که گروه‌های متراکم‌تر از حشرات میدان‌های الکتریکی بزرگتری ایجاد می‌کنند. این مشاهدات آنها را قادر می‌سازد تا حشرات دیگر مانند ملخ و پروانه‌ها را نیز مدل‌سازی کنند.

می‌گویند، بعید است که حشرات به خودی خود طوفان تولید کنند، اما حتی در شرایط زمانی احتمالی لازم برای ایجاد رعد و برق را ندارند، هم می‌توانند چیز دیگری بر آب و هوا بگذارند. میدان‌های الکتریکی موجود در جو می‌توانند ذرات گرد و غبار و آلاینده‌ها را یونیزه کند و حرکت را به گونه‌ای غیرقابل پیش بینی تغییر دهند. از آنجایی که گرد و غبار می‌توان نور خورشید را پراکنده کرد، دانستن نحوه حرکت و محل ته‌نشین شدن آن‌ها، آب و هوای یک منطقه را برای اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از لایوساینس، مطالعه‌های جدید نشان می‌دهد که ازدحام زنبورها ممکن است باعث تغییر آب و هوا و زنبورها می‌شود تا ۱۰۰۰ ولت در متر یا بیشتر از آن در هوای برق ایجاد کنند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که دسته های انبوه از زنبورها، الکتریسیته بسیاری تولید می کنند که ممکن است بر آب و هوای محلی تأثیر بگذارد.

الکتریسیته ساکن در یک پدیدار می‌شود که برآمدگی‌ها و حفره‌های میکروسکوپی روی دو سطح به همسایگی سایت می‌شوند و اصطکاک ایجاد می‌شوند. این امر باعث می‌شود که الکترون‌هایی که دارای بار منفی هستند از یک سطح به سطح دیگر می‌شوند و در نتیجه یک سطح مثبت پیدا می‌کنند در حالی که دارای بار منفی می‌شوند. انتقال بار در میان دو سطح یونیزه باعث ایجاد اختلاف ولتاژ می‌شود که بارها با استفاده از آن بین سطوح منتقل می‌شوند.

بخوان  برگزاری جشنواره بین المللی خوارزمی طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کرده است

الارد هانتینگ (Ellard Hunting)، زیست شناس دانشگاه بریستول به لایو نس می‌گوید: ما همیشه کشف کرده‌ایم که زیست‌شناسی و میدان‌های الکتریکی ساکن ارتباط نزدیکی با هم هستند و پیوندهای نامعلوم بسیاری وجود دارند که می‌توانند در فضای مجازی وجود داشته باشند، از میکروب‌ها در این زمینه وجود داشته باشد. خاک و فعل و انفعالات گرده افشانی گیاهان گرفته شده تا دسته‌های حشرات و مدار الکتریکی جهانی.

افسانه‌ها حکایت دارد که این پدیده توسط بنجامین فرانک توضیح داده شده است. زمانی که پسرش بادبادکی را در طول عمر رعد برق به پرواز درآوردند، مشاهده کردند که ریسمان او بادبادک جرقه‌هایی را از ابر طوفانی به کلیدی که به انتهای آن متصل بود هدایت می‌کند.

به دانش، ملخ‌ها گفته‌های بزرگ‌جوم می‌آورند و ابری عظیم به‌اندازه‌ی ۴۶۰ مایل مربع(۱۱۹۱ کیلومتر مربع) می‌سازند که ۸۰ میلیون ملخ را در فضایی با حجم کمتر از نیم مایل مربع (۱.۳ کیلومتر مربع) می‌آورند. مدل‌سازی مدل‌سازی، پیش‌بینی می‌شود که بر میدان الکتریکی زمین حیرت‌انگیز تأثیر بگذارد و بار الکتریکی ناشی از آن همان چیزی باشد که طوفان‌های ایجاد می‌شود، خواهد بود.

این اختلاف ولتاژ که می‌تواند هنگام لمس دستگیره در پس از راه رفتن روی فرش به شما شوک کوچکی وارد کند قادر به ایجاد رعد و برق از طریق اصطکاک توده‌های یخ درون ابرها نیز هست.

برای آزمایش اینکه آیا زنبورهای عسل تغییر قابل توجهی در میدان الکتریکی ایجاد می کنند یا خیر، یک دوربین را در نزدیکی محل کلونی زنبور عسل قرار می دهند. در طول سه دقیقه‌ای که حشرات شروع به پرواز در هوا می‌کنند، دریافت می‌کنند که در بالای کندوها به صد متر ولت بر افزایش یافته است. در ساير موارد از حام زنبورها، اين اثر را تا 1000 ولت بر متراندازي كردند كه نشان مي‌دهد چگالي بار موتور حركت مي‌كند يك دسته بزرگ از زنبورهاي عسل به طور تقريبي شش برابر طوفان‌هاي غبار داراي الكتريسته و هشت برابر بيشتر از يك ابر طوفاني است. .

بخوان  انفجاری خورشیدی که معادل هزار هزار بمب اتم انرژی دارد