بنا به گفته، این تازه آغاز کار است.
اکنون 8 سال پس از این حادثه، دریافتند که این کشتی غرق شده آلایندههای خطرناکی مانند مواد منفجره و فلزات سنگین را به رسوبات کف دریای شمال میریزد که بر میکروبیولوژی دریایی اطراف آن تأثیر میگذارد و اکوسیستم اقیانوس را تغییر میدهد.
آنها از کشتیهای غرق شده دورتر هستند، آنها از آلایندههای سمی را کشف کردند و فلزات سنگین (مانند نیکل و مس)، هیدروکربنهای آروماتیک چند حلقهای (PAHs) که دستهای از مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در ذغالسنگ، نفت خام هستند. و بنزین وجود دارد، آرسنیک و ترکیبات انفجاری یافت.
این بر میکروبیوم اطراف خود کشتی قرار داده بود. میکروبهای شناسایی شده PAH در نمونههایی با بالاترین آلاینده یافت شدند. مجموعههای کاهنده سولفات نیز در نمونههای بدنهای وجود دارند که احتمال زیاد خوردن بدنههای فولادی میشوند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، در سال 1942 و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی آلمان یک کشتی ماهیگیری به نام “V 1302 John Mahn” را برای استفاده به عنوان یک کشتی نظامی یا قایق گشتی مصادره کرد و این کشتی تنها کشتی آلمانی بود که توسط بمب افکنهای بریتانیا انجام شد. کانال داش(Channel Dash) غرق شد و از آن زمان در دریای شمال بلژیک آرام گرفته است.
فقط مسئله فقط همین کشتی نیست، بلکه بستر دریای شمال پوشیده از هزاران جنگ شامل کشتیها و هواپیماها، گلولهها و بمبها است. این لاشهها حاوی مواد خطرناکی مانند نفت و مواد منفجره هستند که برای محیط زیست دریایی مضر هستند.
لاندویت و تیمش میخواستند بررسی کنند که آیا کشتیهای غرق شده قدیمی، میکروبهای محلی را شکل میدهند و میتوانند بیش از اندازه بر روی رسوبات اطراف خود ایجاد کنند. وی توضیح داد: تجزیه و تحلیل و تحلیل میکروبی در این منحصر به فرد بوده است.
در حالی که بالاترین فلزات در نمونه نزدیک به انبار ذغال سنگ کشتی مشاهده می شود، رسوبات تازه در جلوی کشتی دارای فلزی بالاتر بود.
درجات مختلف آلاینده های سمی اطراف کشتی غرق شده
جوزفین از دانشگاه خنت (Ghent) که به تجزیه و تحلیل و تحلیل این کشتی پرداخته است، در بیانیهای گفت: عموم مردم به دلیل ارزش تاریخی کشتیهای غرق شده به آنها علاقهمند هستند، اما تاثیرات بالقوه زیست محیطی این غرق شدهها نادیده گرفته میشود. .
نیاز به نمونه برداری از تعداد بیشتری از کشتی های غرق شده
وی در پایان گفت: ما فقط یک کشتی را در یک عمق و در یک مکان بررسی کردیم. برای دیدن کلی بهتری از تأثیر کل کشتیهای غرق شده برای دریاها، باید تعداد زیادی از کشتیهای غرق شده در مکانهای نمونههای مختلف انجام شود.
انتهای پیام