از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

«رابرت فورد» رئیس هیئت مدیره و مدیر شرکت «ابوت لبز»(Abbott Labs) یک حسگر پوشیدنی جدید را اخیرا معرفی کرد و گفت که این حسگر یک پیشنهاد عالی برای کمک به مردم برای آنچه در بدنشان می‌گذرد، است. دستگاه «فورد» روی آن روی آن بررسی می‌شود، یک حسگر که بر روی موسوم نظارت دارد به «فری‌استایل لیبر» (FreeStyle Libre) است. این دستگاه هر دقیقه گلوکز را چه در روز و چه در شب با استفاده از یک حسگر کوچک در بازو و یک اپلیکیشن موبایلی اندازه گیری می‌کند. استفاده از این حسگر مثل پوشیدن یک آزمایشگاه است، در حالی که به آن عادت می کنید و فراموش می کنید که روی بازویتان چسبیده است. این حسگر، مقرون به صرفه‌ترین و پرکابردترین حسگر نظارت بر قند خون در جهان است. هدف این دستگاه‌ها کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند تا زندگی بهتر و طولانی‌تری داشته باشند.

در میان فناوری‌هایی که شاید خیلی کاربردی باشند می‌توانم به ماسک «Airxom» اشاره کرد. ماسکی با یک پوسته پلاستیکی سفید که دهان و بینی را می‌پوشاند و گفته می‌شود شبیه به ماسک «جنگ ستارگان» است. طبق گفته‌ها این ما از فرد در برابر بیماری، می‌کند و می‌کند ویروس را مختل می‌کند. مسک «airxom» ساخت این ماسک از پنج سال قبل و پیش از همه‌گیری کووید-19 آغاز شد، بنابراین این ماسک نه تنها از شما در برابر کووید-19 محافظت می‌کند، بلکه از ورود‌ها از جمله دوده و غبار جلوگیری می‌کند. این ماسک دارای یک فیلتر فرابنفش(UV) نیز هست.

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

چند سال پیش یک فرد نابینا به نام «کورسات سیلان» سعی کنید در پیدا کردن راه خود به سمت یک هتل را داشته باشید و همراه با یک چمدان، اپلیکیشن مسیریاب و یک عصا به راه خود ادامه می‌داد. تا اینکه حین طی مسیر با برخورد کرد و در نهایت شکستگی در منطقه پیشانی خود را گرفت. به همین دلیل وی یک عصای هوشمند به نام «وی واک»(WeWALK) را توسعه داد. این عصای هوشمند اشیاء در بالاترین سطح از قفسه سینه فرد نابینا را می‌دهد و این تشخیص را با برنامه‌های چون «گوگل مپ» همگام می‌سازد. تا به این ترتیب به ۲۵۰ میلیون فرد نابینا در سراسر جهان کمک شود که بدون نیاز به گوشی‌های هوشمند خود، مسیر را پیدا کنند.

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

توقف مسمویت غذایی

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

مقابله با کوید با یک ماسک هوشمند

آزمایشگاهی که روی بازو می‌چسبد

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

یکی از فناوری‌های بسیار محبوب این روزها «واقعیت مجازی» است که می‌تواند هنگام آموزش بسیار مفید باشد. به عنوان مثال می‌توان از این فناوری در آموزش به خلبانان، رانندگان و حتی جراحان استفاده کرد. استارتاپ «اوسو وی‌آر» (Osso VR)، یک نرم‌افزار طراحی کرد که برای پزشکان اتاق عمل مجازی را می‌کند. به این ترتیب با استفاده از عمل مجازی مجازی می‌توان به خوبی آموزش دید. در ماه سپتامبر سال گذشته Osso به اولین پلتفرم آموزشی جراحی تبدیل شد که می‌توان دانش، دقت و کارایی جراحان را ارزیابی کرد.

بخوان  مرورگر Mullvad: حریم خصوصی Tor، با مزایای VPN

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

آموزش جراحان با یک پلتفرم

ارتباط با کامپیوتر بدون لمس صفحه کلید

اسکنر هوشمند

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسناگرچه افراد سراسر جهان در سالهای اخیر به دلایلی مانند دلایل و سرک کشیدن این ویروس منحوس در سراسر جهان، اغلب ناخوشایند را سپری کردند و اکثر دانشمندان را نیز به دنبال درمانی برای حملاتی بودند، اما باید گفت مسیر فناوری حتی با وجود وجود دارد. این رویداد همچنان هموار بوده و امسال نیز گذشته موفق به ثبت اختراعات متنوعی شده است. در سالی که گذشت در دنیای دنیای گجت‌های بسیار به تولید می‌رسد که ویژگی‌های منحصربه‌فرد به فرد خود را دارند.

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

در اوایل همه‌گیری، زمانی که آمریکایی‌های مسن‌تر از نظر بررسی منزوی شدند، «کایل رند»، عامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت Rendever متوجه شد که واقعیت مجازی می‌تواند به آن کمک کند. در سال ۲۰۲۲، تیم رند RendeverFit را راه‌اندازی کرد. RendeverFit یک پلتفرم واقعیت مجازی است که تجربه تجربه سه فعالیت را به این افراد ارائه می دهد: پارو زدن، دوچرخه سواری و نقاشی. در این روش سالمندان هدست را می‌گذارند، کنترل را در دست دارند و پیشرفت را در تابلوی امتیازات تماشا می‌کنند.

خودروهای خودران در حال حاضر از دوربین برای جلوگیری از برخورد با سایر وسایل نقلیه یا ابران استفاده می‌کنند. اکنون یک دستگاه پوشیدنی با در نظر گرفتن همین موضوع برای راهنمایی نابینایان هنگام حرکت در خیابان‌های شهر طراحی شده است. یک استارتاپ سوئیسی یک دستگاه پوشیدنی جالب اختراع کرده است که از فناوری نابینا با خودروهای خودران جلوگیری می‌کند و همچنین با سیستم GPS قابلیت مسیریابی را برای این افراد می‌نماید. این دستگاه موسوم به «biped» توسط یک استارتاپ سوئیسی به همین نام ساخته شده است و به گونه‌ای طراحی می‌شود که روی آنها قرار می‌گیرد و به صورت بیسیم با یک هدف جفت می‌شود و همچنین با هدف‌های سیمی سازگار است تا گوش‌های فرد نابینا را به آن برساند. به طور کامل اشغال نکند و به او اجازه دهد تا صدای محیط را بشنود. این شرکت توصیه می‌کند که افراد نابینا از هدفون‌هایی که به دور گوش می‌پیچند و درون خود را اشغال نمی‌کنند، می‌کند، استفاده از آن تا‌هایشان باز می‌شود و همچنان صداهای محیطی را بشنوند. مجموعه‌ای از دوربین‌های سه فروسرخ بعدی در جلوی این دستگاه، ۱۷۰ درجه از خیابان را در مقابل کاربر پوشش می‌دهد و یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که بر روی یک ریزپردازنده یکپارچه اجرا می‌شود، ۱۰ نوع مختلف از یکپارچه اجرا می‌شود. ویدیویی شناسایی می‌کند. این سیستم با ردیابی مسیر اشیا و انسانها تعیین می‌کند که آیا احتمال برخورد، قریب‌الوقوع است یا خیر. اگر یک برخورد پیش بینی شود، از طریق یک پیام صوتی در هدفون به کاربر هشدار داده می شود. برای مثال مانع در سمت چپ باشد، اگر در گوش چپ شنیده می‌شود.

بخوان  بیانیه جهاد دانشگاهی به مناسبت روز جهانی قدس

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

درد تسکین سینوس‌ها

شور و شوق دیدن فوتبال زنده حیرت‌انگیز است، اما برای میلیون‌ها طرفدار با اختلال بینایی، غیرممکن است که این رویداد را در زمان واقعی دنبال کنند. بنابراین یک استارت‌آپ فناوری ایرلندی به نام Field of Vision دستگاهی شبیه تبلت ایجاد می‌کند که در بغل کاربران قرار می‌گیرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حرکت توپ را با نوک انگشتان خود در زمین دنبال کنند. دوربین‌های ویژه‌ای که در اطراف زمین قرار گرفته‌اند، توپ را ردیابی می‌کنند و موقعیت دقیق آن را به این دستگاه منتقل می‌کنند، که مثلاً بازیکنان تکل‌های ادامه دار/ بلند می‌زنند، می‌لرزد. این دستگاه به سیستم تفسیر صوتی نیز می باشد. یک نمونه اولیه این دستگاه با همکاری باشگاه فوتبال بوهمیان دوبلین در حال حاضر آزمایش است.

آژانس‌های اجاره خودرو و نمایندگی‌های خودرو به وسایل نقلیه سنتی سنتی را برای آسیب‌دیدگی با دست بازرسی می‌کنند که این فرآیند ذهنی و زمان‌بر است اما سیستم راوین از مصنوعی مصنوعی برای حذف حدس و گمان استفاده می‌کند. این اپلیکیشن با دوربین‌های مداربسته و گوشی‌های هوشمند کار می‌کند تا حتی کوچک‌ترین آسیب دیدگی خودرو را شناسایی و گزارش کاملی از وضعیت خودرو از آسیب‌های شدید و تخمین تعمیرات را ایجاد کند. فناوری به‌فرد راوین از اسکن‌های 36 درجه‌ای از بیش از دو تصویر ساخته شده ساخته شده است. این نرم افزار در حال حاضر توسط ارائه دهنده خودرو، بیمه و اجاره خودرو در ایالات متحده و اروپا از جمله تویوتا استفاده می شود.

فناوری بعدی اسکنر هوشمند به نام «Provizio SEM Scanner» است که توسط شرکت «Bruin Biometrics» توسعه داده شده است و پرستاران می‌توانند از این اسکنر برای تشخیص سطح پوست بیمارانی که مدت زمان زیادی در بستری شدن بستری هستند و در تمام این مدت بستری شوند. تخت بیمارستان خوابیده‌اند، به منظور پیش‌بینی زودتر احتمال می‌دهد این بیماران را به درمان بیماران مبتلا کنند.

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

برای آن دسته از افرادی که با اختلالات بینایی زندگی می‌کنند، دستگاه «OrCam MyEye ۲» می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی آن‌ها ایجاد کند. این عینک به «عینک سخنگو» معروف است و یک دستگاه مصنوعی است که به فریم هر عینکی متصل می‌شود و می‌تواند چهره را تشخیص دهد، متن‌خوانی کند و یا بارکدها را بلند بخواند. «OrCam MyEye ۲» می‌تواند برای افرادی که دچار «خوانش‌پریشی» شوند هم مناسب هستند. نسخه جدیدتر این دستگاه سال آینده می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهند که قابلیت‌های بیشتری داشته باشند. روزنامه بخوانند. این دستگاه هم‌اکنون در ۴۸ کشور دنیا موجود است.

بخوان  کهکشانی که میزبان یک انفجار ستاره‌ای بوده است

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

تبدیل دیدار به شنیدار

یک مهندس زیست پزشکی به نام «کریستین شیندلر» یک دستگاه تولید می‌کند که با استفاده از الگوریتم تشخیصی در نور استفاده می‌کند تا مصرف‌های دست را تشخیص دهد. از کاربردهای این دستگاه‌ها می‌توان از آن در رستوران‌ها اشاره کرد که رستوران‌ها می‌توانند دست‌های خود را در زیر این اسکنر ببرند و مصرف‌های آن را ارزیابی کنند.

پیشرفت، فناوری زندگی در دنیای امروز را برای بشر بسیار آسان‌تر کرده است. در سال‌های اخیر، فناوری‌های پیشرفته بیشتر به منظور افزایش توانمندی‌های انسان و رفع نواقص و تغییرات انسانی به کار گرفته شده است. در این خبر قصد داریم فناوری‌های کاربردی داشته باشیم که در زندگی یک فرد می‌تواند بسیار پیشرفته باشد و به نوعی زندگی افراد را ارتقا دهد.

فعالیت به صورت مجازی

بازرسی وسایل نقلیه به کمک مصنوعی مصنوعی

از دستگاه درمان سردردهای سینوزیت آزمایشگاهی آزمایشگاهی روی بازو

دستگاهی برای عدم برخورد نابینایان با خودروهای خودران

اختراع بعدی دستگاه نوینی است که متخصص ام. آی. تی توسعه‌اند و « AlterEgo » نام دارد و می‌توان کاربران را قادر به حفظ ارتباط با رایانه بدون لمس صفحه کلید باز کردن دهان کند. یک دستگاه پوشیدنی ساخته‌شده است که می‌تواند نورهای عصبی و عضلانی را هنگام بیان ذهنی در نظر بگیرد و کلمه‌ای را که کاربر در ذهنش می‌گوید را تشخیص دهد. زمانی که کاربر می‌خواهد کلمه‌ای را که در ذهنش را بیان کند، الکترودهای این رنگ سفید را بیان می‌کند، سیگنال‌های ذهنی کاربر را جمع آوری می‌کند. پس از آن، این اطلاعات به رایانه‌هایی که از شبکه‌های عصبی برای تشخیص کلمات استفاده می‌کنند، ارسال می‌کنند و کلمه‌ای که در ذهن کاربر بوده است، توسط این دستگاه شنیده می‌شود و تشخیص داده می‌شود.

عصای هوشمند

دردهای سینوسی یکی از دردهای شایع میان مردم است که در فصل سرما بیشتر می‌شود. کسانی که به این درد دچار می‌شوند، درمان‌بخشی ندارند. در این راستا شرکت «کلیر آپ» (ClearUP) به فکر راه حلی برای این موضوع افتاد و دستگاهی تولید کرد که کاربران می‌توانند روزی یک بار آن را به مدت حدود 5 دقیقه در اطراف چشم خود قرار دهند و به سینوس‌های خود را آرام کنند. که درد آن‌ها با بروز و آلرژی تشدید می‌شود.

فوتبال را احساس کنید