از نور و تلفن هوشمند برای استفاده از مالاریا ظرف ۱۰ ثانیه

در شکل کنونی، ساخت این رقم تقریباً ۲۵۰۰ دلار هزینه دارد.

اینجاست که دستی کوچک مینیاتوری وارد می شود. این دستگاه توسط گروهی از دانشگاه کوئینزلند استرالیا به سرپرستی دکتر مگی لرد ساخته شده است.

انتهای پیام



منبع

مگی لرد می‌گوید: از آنجایی که این روند، سریع و بدون نیاز به استفاده از معرف‌های شیمیایی است، می‌توان از هر دستگاه برای حدود ۱۰۰۰ نفر در روز استفاده کرد که بسیار مقرون به صرفه‌تر از روش‌های موجود است.

هنگامی که دستگاه نور منعکس شده را پردازش می کند، داده ها را به صورت بی سیم به یک تلفن هوشمند منتقل می کند. یک برنامه در تلفن هوشمند نتایج را در لحظه نمایش می‌دهد و به کاربران اطلاع می‌دهد که آیا بیمار به انگلیسی مالاریا آلوده است یا خیر.

یک دستگاه متصل به تلفن هوشمند از نور برای تشخیص مالاریا تنها در ۱۰ مورد استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، در شرایطی که ردیابی آسیب مالاریا در جمعیت‌های در معرض خطر بسیار مهم است، گرفتن و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون می‌تواند مشکل ساز شود و وقت‌گیر باشد. اکنون یک دستگاه جدید برای کمک به حل این چالش طراحی شده است، زیرا از تشخیص بیماری نور در چند سال استفاده می‌کند.

مگی لرد می‌گوید: نور فروسرخ می‌تواند از طریق پوست به جریان نفوذ کند و نوری که بازتاب می‌شود، نشانگر آن چیزی است که در جریان خون وجود دارد. مالاریا گلبول‌های قرمز را آلوده می‌کند و باعث تغییرات ساختاری و شیمیایی می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم این تغییرات را مشخص کنیم که فرد را برای افراد آلوده نسبت به افراد غیر آلوده ایجاد می‌کند.

بخوان  تصاویری خارق‌العاده از پنج برخورد کهکشانی

اما چه اشکال خونی در نمونه‌گیری وجود دارد؟ مالاریا در حال توسعه می‌دهد، جایی که آزمایشگاه‌هایی که نمونه‌های را پردازش می‌کنند، معمولاً بسیار اندک هستند. این معنی است که به طور مداوم و مکرر در این جوامع انجام می‌شود که ممکن است برانگیزاننده باشد. حتی اگر نمونه‌ها در محل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند، این کار باز هم شامل یک معرف شیمیایی به هر یک می‌شود و سپس برای ارزیابی نتایج انتظار می‌رود.

این پژوهش در مجله PNAS Nexus منتشر شده است.

با استفاده از این دستگاه به راحتی می‌توان انتهای دستگاه را روی لاله گوش یا نوک انگشت بیمار فشار می‌دهد، فشار می‌دهد تا آن را فعال کند. این دستگاه با تابش یک پرتو نور فروسرخ بی‌ضرر به بافت بافت، به مدت پنج تا ۱۰ ثانیه به کاربر پاسخ می‌دهد.

علاوه بر این، بسیاری از مردم دوست ندارند از آنها نمونه خون گرفته شود، بنابراین ممکن است در آزمایش‌های تشخیص مالاریا وجود داشته باشد.